Srovnávací Recenze Zaklínač 3 pro Switch
Zaklínač 3: Divoký hon Recenze Srovnávací Recenze Zaklínač 3 pro Switch

8
Platformy Nintendo Switch Switch

Switcher dokáže okouzlit i na cestách.

Zaklínač si právem získal srdce čtenářů, hráčů a v těchto dnech také televizních diváků. Ačkoliv první dvě hry ze série byly bezesporu kvalitní, do určité míry se na nich projevily omezené zkušenosti i rozpočet tvůrců. To ale v žádném případě neplatí o třetím díle, kde si vývojáři z CD Projekt Red dali opravdu na čas a po letech obrovských investic úsilí i peněz darovali hráčům jedno z největších, nejhezčích a nejlepších RPG všech dob. Jak se ale něco takového dá nacpat do přeci jen poněkud méně výkonné konzole, jakou je Nintendo Switch?

Jak se něco takového dá nacpat do přeci jen poněkud méně výkonné konzole?

Odpověď je drasticky jednoduchá - snížíte rozlišení na 540p (v handheld módu, kde sice obrazovka nativně nabízí 720p, ale Zaklínač na ně nedosáhne) a smíříte se s tím, že framerate se místy propadne pod těch cílených 30fps.

V souvislosti s tím samozřejmě také drasticky překopáte všechny textury ve hře na nižší rozlišení. Zní to drasticky... ale pro hraní na malé obrazovce v handheld módu to kupodivu v kombinaci s jinak nekompromisním výtvarným stylem hry stačí - hra bez problémů dokáže vykouzlit krásné momenty v rozlehlé přírodě i dostatečně "filmově" servírovat své početné příběhové momenty prostřednictvím líbivých modelů postav ve filmečcích.

Co ale opravdu nechcete, to je zaklapnutí vašeho Switche do doku a hraní na velké obrazovce vaší domácí televize. Zatímco jiné Switch tituly se v takovém případě přepnou řekněme na 900 - 1080p, Zaklínač si opět pomáhá nižším rozlišením, v tomto případě 720p. Jenže Full HD nebo dokonce 4K televize tento trik odhalí mnohem, mnohem nemilosrdněji, než malá obrazovka konzole v jejím handheld módu. Věřte mi, tuhle hru opravdu na tomto stroji nechcete hrát na televizi - rozlišení obrazu 720p je jedna věc, ale celkově snížené rozlišení zdrojových textur či doskakování objektů (obzvláště v zalidněných městech) jsou věc druhá a díky téhle kombinaci budete mít pocit, jako byste se dívali na video, které se ještě pořádně nenastreamovalo.

Co ale opravdu nechcete, to je zaklapnutí vašeho Switche do doku a hraní na velké obrazovce.

Pro hraní na cestách ale máte k dispozici hru se všemi jejími 16 menšími stahovatelnými přídavky i pověstnými dvěma obřími datadisky, "O víně a krvi" a "Srdce z kamene". Ne náhodou píšu tyto názvy v češtině, protože hra je i na konzoli Nintenda vybavena českou lokalizací v podobě titulků. A aby to nebylo málo, můžete si vybrat mezi anglickým nebo polským dabingem. Musím přiznat, že když jsem po cestě metrem hrál Zaklínače 3 v polštině s českými titulky, připadal jsem si jako ve snu. Opět mi to připomnělo, jak pečlivě se o svůj hit CD Projekt Red stará a jak mimořádně kvalitní a jinaké dílo se jim povedlo vytvořit.

Když jsem po cestě metrem hrál Zaklínače 3 v polštině s českými titulky, připadal jsem si jako ve snu.

Pokud jste z nějakého důvodu původní hru minuli, připomeňte si její mimořádné kvality v naší recenzi, případně v recenzích přídavku "O víně a krvi" či "Srdce z kamene". A ať už se ji chystáte hrát poprvé nebo si zopakovat její průchod (abyste třeba jako já napravili nějaké ty nešťastné volby, díky kterým jste posledně měli jiný konec příběhu, než byste si přáli), zvolte verzi pro Switch pouze v případě, že plánujete/potřebujete hrát na cestách. A nebo pokud například plánujete hrát po večerech v posteli, bez připojení na televizi.

Hru můžete zakoupit na Xzone.

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3 je pořád jedním z nejlepších herních příběhů, který můžete drasticky ovlivňovat svými volbami. Je také jednou z nejkrásnějších a nejzábavnějších RPG her všech dob. Jeho kouzlo, včetně všech DLC přídavků, si můžete užít v polském nebo anglickém znění s českými titulky a dokud jej budete na Switchi hrát v handheld módu, budete se dobře bavit. Nezkoušejte jej ale připojit na televizi.

Naprosto vynikající hra
České titulky
Možnost hrát s polským dabingem