Star Wars hra od Visceralu údajně nebyla zrušena kvůli zaměření na singleplayer
Novinka Star Wars hra od Visceralu údajně nebyla zrušena kvůli zaměření na singleplayer

Star Wars hra od Visceralu údajně nebyla zrušena kvůli zaměření na singleplayer

Martin Cvrček

Martin Cvrček

16

Za překopání konceptu a uzavření studia Visceral Games podle všeho mohl spíše problematický a chaotický vývoj.

Reklama

V noci z úterý na středu obletěla herní svět nepříjemná zpráva, že došlo k uzavření studia Visceral Games, vývoj jeho akční adventury Star Wars bude přesunut do jiných studií spadajících pod EA a celý koncept hry se radikálně změní. Oficiální vyjádření EA naznačovalo, že za tyto změny mohl fakt, že ve Visceralu připravovali ve spolupráci se scénáristkou Uncharted Amy Hennig čistě singleplayerovou hru, která by se nemusela prodávat tak dobře. Mnozí tedy začali panikařit a prorokovat postupný zánik tradičních titulů pro jednoho hráče.

Jak se ale zdá, důvodem zániku Visceral Games není zaměření na singleplayer. Alespoň to tvrdí zdroje Jasona Schreiera, redaktora Kotaku a autora knihy Blood, Sweet, and Pixels o vývoji her. Schreier na Twitteru naznačuje, že za vším stojí spíše problematický vývoj a fakt, že celý projekt byl jednoduše řečeno bordel. Jestli je to tak, oficiální prohlášení EA mělo zjevně za cíl odvést pozornost investorů a vytvořit představu, že skutečný problém byl někde jinde a jeho řešení je zcela v souladu s požadavky trhu.

Ve Visceralu zřejmě nešla tvorba Star Wars titulu podle představ, což naznačují i časté změny plánů na odhalení hry, k němuž touto dobou mělo dávno dojít. A tak vedení EA došla trpělivost. Možná že společnost EA je nechvalně proslulá postupnou likvidací mnoha studií, která pod něj patří, ale zavřít tvůrčí tým jen kvůli zaměření hry na singleplayer, to je nejspíš i na společnost s takovou minulostí příliš.

Todd Stashwick, který pracoval na scénáři hry spolu s Amy Hennig, však zároveň uvádí, že šlo o nádherný, úžasný, zábavný a vtipný počin, na němž dělali talentovaní a pracovití tvůrci s cílem vytvořit něco velkolepého. Vše tedy očividně nebylo vyloženě špatně.

Bohužel stále nevíme, jestli se na hře, jejíž vývoj nyní vede studio EA Vancouver, nadále podílí Amy Hennig. Podle vyjádření EA pro servery IGN a Polygon se její aktuální účast na projektu stále řeší. Brzy snad budeme moudřejší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama