Z původního Stronghold Crusader si bere základní kameny, stejně tak humor <strong>+ E3 trailer a gameplay záběry</strong>.
Herní novináři, kteří měli možnosti si na E3 v Los Angeles vyzkoušet Stronghold Crusader 2, hovoří o tom, že se Firefly Studios drželi původní předlohy z roku 2002. To byl ostatně jejich záměr, sami vývojáři se dušovali, že chtějí vzít to nejlepší ze Stronghold Crusader a dát fanouškům konečně plnohodnotné a žádané pokračování.
Těšit se tak můžete na starý dobrý Stronghold Crusader, kde budete útočit nebo bránit hrad, využívat hospodářská zvířata v katapultu a pochopitelně se starat o své poddané, aby měli co jíst.
Senior producent Paul Harris ujistil redaktora serveru GameSpot, že umělá inteligence má svou vlastní sadu určující její chování. V závislosti na velikosti mapy se bude rozhodovat jak na vás vyzrát při útoku nebo jak nejlépe bránit svůj hrad. Nemělo by se vám tak vyplatit aplikování stejné strategie.
Záznam z demoverze na E3