Studio Remedy předvádí experimenty s DirectX Raytracing a Nvidia RTX
Novinka Studio Remedy předvádí experimenty s DirectX Raytracing a Nvidia RTX

Studio Remedy předvádí experimenty s DirectX Raytracing a Nvidia RTX

Martin Cvrček

Martin Cvrček

5

Technologie zlepšující různé aspekty herní grafiky má daleko k implementaci v nějaké hře, přesto jde o poměrně působivou podívanou.

Reklama

Finské studio Remedy, které stojí za tituly jako Max Payne nebo Alan Wake, se na konferenci GDC v San Franciscu pochlubili výsledky experimentů s technologií Nvidia RTX, a to v rámci API DirectX Raytracing (DXR) a interního enginu Northlight, s nímž jsme se naposledy setkali v Quantum Break. Remedy je přitom jedno z ručně vybraných studií, která mají k této technologii přístup.

Pojem Raytracing by se dal přeložit prostě jako sledování světelného paprsku, což samo o sobě není nic nového. V tomto případě je však podle vyjádření tvůrců specialitou sledování paprsku v reálném čase a během interaktivního hraní. Jeho praktické využití bylo dosud příliš náročné na výpočty, Nvidia RTX však dosavadní omezení eliminuje.

S pomocí DXR API je v herním enginu možné uvést sledování paprsku v reálném čase a vytvořit obraz, v němž se plynule mísí rastrování a sledování paprsku. To může být použito pro zkvalitnění a zpřesnění renderovacích technik, kterých by bylo za pomoci tradičních rastrových technik těžko dosaženo.

Vylepšení obrazové kvality zahrnují například přesné stíny, ambientní okluzi, odrazy nebo globální iluminaci. Pro hráče to jednoduše znamená ještě lépe vypadající hry, uvádí tvůrci.

Bohužel, tahle legrace nadále zůstává na úrovni výzkumu, takže její implementace v nějaké hře je ještě hodně daleko. Jde ale o náznak toho, čeho se jednoho dne můžeme dočkat, třeba v rámci nějakého budoucího projektu od Remedy, který bude následovat po aktuální dvojici projektů. Ta čítá singleplayerovou kampaň korejské multiplayerové střílečky Crossfire 2 a kooperativní hru v otevřeném světě známou pod pracovním označením P7. I tuto hru pohání Northlight.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama