Finanční výsledky dvou společností.
Se začátkem nového roku se společnosti pochlubily svými finančními výsledky. Vydavatelství Take-Two výrazně táhla westernová akce Red Dead Redemption 2. Nejnovější hra studia Rockstar Games se chlubí vyexpedovanými kusy, které přesahují 23 milionů, což překonalo očekávání všech ve vedení. Plus Red Dead Online je populárnější než GTA Online, když tedy srovnáme obě multiplayerové části krátce po spuštění. Přitom Red Dead Online je stále v betě. Není tak divu, že Take-Two očekává další příliv hráčů a tím pádem i peněz.
Hráči GTA Online a Red Dead Online se zároveň postarali o nový rekord Rockstaru v počtu aktivních hráčů, stalo se tak v prosinci 2018.
Samozřejmě se vše netočilo jen kolem Red Dead. Dařilo se také NBA 2K19, a to i přes mikrotransakce, které vzbudily na internetu velký rozruch. I přesto je NBA 2K19 nejprodávanější sportovní hrou loňského roku v USA a třetí nejprodávanější hrou v USA. Vypadá to, že Take-Two bude nadále investovat do vývoje her pro Nintendo Switch, verze Civilization VI pro tuto platformu výrazně překročila očekávání.
Take-Two se podařilo navýšit digitální prodeje. Opakované výdaje hráčů (DLC a mikrotransakce) vzrostly o 31 procent, zatímco digitální prodeje vzrostly o 85 procent na 703,8 milionu dolarů. Společnost očekává nárůst o dalších 70 procent. Díky tomu všemu se chlubí příjmy ve výši 1,248 miliardy dolarů (očekávali 1,1 miliardy až 1,15 miliardy dolarů).
U Square Enix to tak růžové nemají. Tržby za devět měsíců vykázaly 1,63 miliardy dolarů, což představuje pokles o 4,8 procenta. Zisky meziročně poklesly o 60,1 procenta z 203,5 milionu na 81,3 milionu dolarů. O 9,1 procenta klesly i digitální prodeje. Situaci alespoň malinko zvrátily hry Shadow of the Tomb Raider (vydání v září 2018) a Just Cause 4 (na začátku prosince). Přesto tyto dvě hry nedokázaly kompenzovat ztrátu. Dle všeho se jim nedařilo tak, jak japonská společnost doufala. To je dlouhodobý problém Square Enix.