Tekken - Film roku?... Ne
Blogy čtenářů Recenze Tekken - Film roku?... Ne

Tekken - Film roku?... Ne

Tentokrát od herního světa tak trochu odbočím, a nebo... ani ne, neodbočím. Budu se totiž věnovat filmu, natočenému podle slavné herní předlohy. Je mi…

Tentokrát od herního světa tak trochu odbočím, a nebo... ani ne, neodbočím. Budu se totiž věnovat filmu, natočenému podle slavné herní předlohy. Je mi jasné, co si asi o takovýchto filmech myslíte, a většinou máte pravdu, protože za moc nestojí, ale třeba to bude tentokrát jinak. Asi všichni návštěvníci tohoto webu někdy slyšeli o povedené sérii bojových her Tekken, mnohým ale mohl uniknout nový stejnojmenný film.

Tekken, rovnou na DVD...

Filmy podle herních předloh a nakonec i hry podle filmových předloh často nedopadají příliš dobře. Když se pak jedná o převedení konzolové mlátičky do filmové podoby, je úkol ještě mnohem těžší. To se tak nějak povedlo u prvního dílu Mortal Combat, ale né už tak u toho druhého. Byl jsem docela zvědavý, jak to tedy dopadlo s novým Tekkenem, i když zázraky jsem od něj očekávat nemohl, už jen proto, že se jedná o béčkový titul určený pro DVD. Ovšem vše na co se dívám nemusí být nutně umělecky na výši, aby mě to bavilo.

Mladý Jin Kazama žije v nedaleké post-apokalyptické budoucnosti, kde svět ovládá několik obrovských korporací. A protože jedna z nich má na svědomí smrt jeho matky, přihlašuje se do turnaje bojových umění, aby se tak dostal blíže k vrahovy a vysvětlil mu, že se některé věci prostě nedělají. Film tak začíná docela dobře, to však trvá jenom do začátku samotného turnaje. Zde se seznámíte s některými bojovníky, problém je ale v tom, že jich je na podobný turnaj opravdu málo.

Turnaj bojových umění... a nebo radši ne

Všichni fanoušci bojových umění a hlavně podobných konzolových mlátiček jistě čekali pořádný turnaj, spoustu zápasů, jako tomu bylo u Mortal Combat, nebo u Krvavého sportu. Zde se toho ale nedočkáte a já se musím zeptat proč. Než se odpověď někde dočtu, zaměřím se na to co z turnaje zbylo. Ač ve filmu zápasů moc nezůstalo, ty co ve filmu jsou vypadají opravdu dobře. Jsou rychlé, nikdo se půl hodiny nešklebí než někoho kopne a celkově vypadají opravdu pěkně. Škoda jen, že se v podobném duchu nenese celý film.

Bohužel celý film se odehrává v noci a ve tmě. Dokonce i ve chvíli, kdy konečně svítá a vy doufáte že konečně něco uvidíte, hrdina zůstáváte uvnitř ve tmě což může po chvíli docela nudit. Vše tedy není o slavném turnaji, ale o pomstě. Ani to ale není podáno moc přesvědčivě, a tak zůstávají zajímavá témata tohoto filmu, tak nějak odfáknutá a nedotažená.

Finální souboj

Protože film působí tak nějak uspěchaně a my se  v něm moc věcí nedočkáme, i já svou recenzi pomalu ukončím celkovým hodnocením. Především chci film pochválit za nápad, velký turnaj, pomsta matky a zajímavé rozuzlení. Nemůžu ho ale v žádném případě pochválit za zpracování těchto témat, které je opravdu trochu uspěchané a hodně nedotažené. Ženské role jsou obsazené opravdu pěknými dívkami, ale v bojových scénách to není úplně to, co by to být mělo, což u filmu tohoto stylu není přehlédnutelné.

Tekken je sice dobrá hra, ale dnes už bohužel také béčkový a musím říct dost špatný film, u kterého si nejsem tak úplně jistý, jestli někoho potěší. Mám totiž dojem, že je tento film zaměřený především na skalní fanoušky hry Tekken a ti asi také čekali trochu něco jiného. Tekken se tedy podle mě opravdu nepovedl a proto mu dávám hodnocení 4/10, jako podprůměrnému filmu.

Tekken - Film roku?... Ne

Nápad a potenciál
Úroveň provedení