Fanouškovská stránka chystaného fantasy RPG se obohatila o monstrózní seznam perků a schopností hráče, který fanoušci vyšťourali z demoverze prezentované na výstavě Eurogamer Expo.
Extra schopnosti dokáží pořádně naboostovat vlastnosti vaší postavy a změnit přístup k soubojům i hře jako celku. Kromě perků k jednotlivým kategoriím nabídne Skyrim i rasové odlišnosti. Takový Argonian bude mít počáteční strom schopností o něco jiný, než Ork. Větší různorodost mezi rasami rozhodně vítáme. Kompletní seznam perků a schopností naleznete níže.
Perky
Mluva
- kupování a prodávání s 10% slevou
- snížení ceny při nákupu u opačného pohlaví
- investování do obchodů a zvýšení objemu zlata v přivlastněných obchodech
- Mistrovský obchodník: každý obchodník ve světě dostává 1000 zlatých za výměnu zboží
- kupujte a prodávejte cokoliv u každého obchodníka nezávisle na jejich skladu
- zvýhodnění během zastrašování
- zvýšení šance na přemluvení
Alchymie
- elixíry o 20% trvanlivější
- elixíry pro obnovení života, staminy a magie o 25% silnější
- elixíry o 25% efektivnější
- elixíry vydrží dvakrát tolik zásahů
- dvojí ingredience z každé rostliny
- 50% odolnost pro všechny elixíry
- odebrání negativních účinků elixírů a pozitivních účinků jedů
- dva efekty ingredience se odhalí při prvním testování
Iluze
- duální kouzlení se může nabít pro silnější efekt
- všechny úrovně kouzel využívají o 50% méně magie
- kouzla fungují i u lidí a zvířat nejvyšší úrovně
- veškeré kouzlení se děje potichu
- kouzla fungují i na nelidských protivnících
- kouzlo zastrašování funguje na nepřátelích vysoké úrovně
Konjugace
- duální kouzlení se přehřívá pro lepší efekt
- spojené zbraně jsou silnější
- spojené zbraně dokáží zahnat některá stvoření
- obživování nemrtvých s ještě větším zdravím
- vyvolání dvou Atronachů nebo oživených zombií
- vyvolání Atronachů na dvojitou vzdálenost
- vyvolání Atronachů s dvojitou silou
Destrukce
- více poškození pro každou školu
- šance šoku pro nepřátele s méně než 10% zdraví
- šance zamrznutí pro nepřátele s malým zdravím
- šance podpálení pro nepřátele s malým zdravím
- pokládaní run na pětkrát větší vzdálenost
Obnovení
- elixíry zdraví taktéž obnovují staminu
- elixíry zdraví přidávají o 50% více zdraví
- kouzla uzdravování se dají znovunabít
- kouzla jsou více efektivní proti nemrtvým
- magie se obnovuje o 25% rychleji
Kouzlení
- kouzla jsou o 25% silnější
- kouzelné brnění je o 25% silnější
- smrtelné údery do zvířat chytají duši pro další využití
- kouzla zdraví, magie a staminy jsou silnější
- již okouzlené zbraně se mohou dále okouzlit pro silnější efekt
- kouzla mrazení, šoku a podpálení jsou o 25% silnější
Těžké brnění
- zvýšení úrovně o 20%
- útok pancéřovými rukavicemi zesílen v závislosti na úrovni brnění
- plné využití těžkého brnění snižuje poškození o 50%
- těžké brnění nic neváží a nezpomaluje postavu
- přidává 25% výdrže při kompletním brnění
- 10% útoku se vrací zpět na nepřítele
Dvouruční zbraně
- dvouruční zbraně udávají o 20% více poškození
- útoky kladivem ignorují 25% brnění nepřítele
- útoky sekerou udávají extra krvavé poškození
- útoky mečem udávají extra kritické poškození
- mocné údery ubírají o 25% méně staminy
- útoky ve stoje zvyšují úron o 25%
- útoky v běhu zvyšují kritický úron dvounásobně
- boční útok poškozuje všechny cíle
- zadní útok má 25% šanci na paralizování
Lukostřelba
- luk je o 25% silnější
- přibližování
- přiblížení zpomaluje čas
- 10% šance na kritický zásah
- rychlejší pohyb s vytaženým lukem
- u mrtvol se dá najít dvakrát více šípů
- 50% šance na paralyzování
- vytažení luku o 30% rychleji
Plížení
- o 20% těžší odhalení
- útoky ze stínu s jednoruční zbraní jsou šestkrát silnější
- útoky ze stínu s lukem jsou třikrát silnější
- útoky ze stínu s dýkou jsou patnáctkrát silnější
- hluk brnění snížen o 50%
- fyzické pasti na postavu nebudou reagovat
- postava ve sprintu během plížení provede tichou šipku
- skrčení může agresivní nepřátele zmást
Rasové schopnosti
Orkové: Beserker
Redguardi: Adrenaline Rush
Lesní Elfové: Odolnost vůči jedům, nemocím, ovládání zvířat
Nordové: Battlecry
Khajiti: noční vidění, útok pařáty
Imperiálové: Hlas Císaře, více peněz z rabování
Vyšší Elfové: Rychlejší regenerace magie
Temní Elfové: Odolnost vůči ohni, Ancestor’s Wrath (ohnivá obrana)
Bretoni: Dračí kůže, odolnost vůči šoku
Argoniani: Rychlejší regenerace zdraví, odolnost vůči nemoci, dýchání pod vodou