Seznam kapitol
Že by se konečně objevil PC handheld stvořený pro cestování s dlouhou výdrží a dobrým výkonem?
Přátelé, je to tady, a nemluvím jen o příchodu nového handheldu Asus ROG Xbox Ally X. Během posledních týdnů, kdy jsem měl možnost si s touto „konzolí do kapsy“ hrát, jsem dospěl k závěru, že označení „technologie jde mílovými kroky vpřed“ už nestačí. Asus ve spolupráci s Microsoftem a AMD evidentně zařadil warpový pohon.
Abych jen nebásnil, hned vysvětlím, proč si myslím, že se jedná o skutečně povedený kus hardwaru. Předně si musíme ujasnit, že jde stále o kapesní zařízení s procesorem a grafikou, které se nemohou rovnat stolnímu PC. Hry na něm nerozjedete na maximální detaily ve 120 FPS, ale to ani není cílem. Většina moderních a náročnějších titulů poběží spíše na pomezí 30–60 FPS, což je pro tento typ hraní naprosto dostačující.
Hlavní peckou je však pro mě výdrž baterie. U předchozího modelu jste si hru spíše jen vyzkoušeli, a když jste se konečně dostali do zápalu boje, ozvala se baterie. I v nejúspornějším režimu, kdy už byl zážitek na hranici hratelnosti, jste z Ally stěží vymáčkli tři hodiny. Tady je to ale jiná písnička. Byl jsem schopen běhat kolem hradu Trosky v Kingdom Come: Deliverance téměř tři hodiny v plném rozlišení a s jasem, abych na displeji opravdu něco viděl (17W profil*). Hra sice běžela na nízké detaily, ale díky technologii FSR neklesla snímková frekvence pod 50 FPS. Zážitek byl plynulý, bezproblémově hratelný a i tak mi po všem ještě zbyla baterka na pár videí na YouTube.
A právě v tom vidím pravý účel těchto konzolí – vzít si monumentální příběhy, jakým bezesporu druhý díl Kingdom Come je, kamkoliv s sebou a užít si mistrovská díla na místech, kam si běžně počítač vzít nemůžete. Musím potvrdit, že zahrát si na skutečném hradě, zatímco kolem vás korzují rytíři, vás do děje vtáhne s nečekanou intenzitou.