Seznam kapitol
Že by se konečně objevil PC handheld stvořený pro cestování s dlouhou výdrží a dobrým výkonem?
Hlavní doménou tohoto zařízení jsou samozřejmě hry. Zaměřil jsem se především na singleplayerové tituly, kde mi takové zařízení dává největší smysl. Nic vám sice nebrání pustit se do kompetitivních stříleček, ale mé časy, kdy jsem na páčkách ještě něco trefil, jsou dávno pryč – pokud tedy vůbec někdy byly.
Indiana Jones and the Great Circle
Díky tříměsíčnímu Xbox Game Pass Ultimate, který k zařízení dostanete zdarma, jsem se konečně mohl ponořit do tolik opěvovaného dobrodružství s Indianou Jonesem. A musím říct, že tohle jsou přesně ty hry, pro které byl Xbox Ally X stvořen – výpravné adventury s občasnou akcí a nádhernou atmosférou. Při hraní s připojeným napájením v režimu Turbo (35 W) běžela hra stabilně nad 70 FPS. Po přepnutí na baterii v režimu (17 W) klesly snímky na stále velmi hratelných 50 FPS. Vše na nízké detaily se zapnutým FSR v režimu Performance. Ano, FSR s sebou nese občasné drobné artefakty, ale ve většině případů jsou sotva postřehnutelné a nijak neruší. Zatímco na kabelu byl zážitek perfektní, ani na baterii jsem neměl pocit, že by hra byla nehratelná, a to ani v akčnějších pasážích.
Kingdom Come: Deliverance 2
Další hrou, u které jsem bez mrknutí oka nechal dalších deset hodin a stále se nedostal ke svatbě, je Kingdom Come: Deliverance 2. Při hraní na střední detaily se zapnutým FSR jsem na baterii dosahoval poměrně stabilních 50 FPS. Podobně jako u Indyho, po připojení adaptéru a přepnutí konzole do 35W režimu Turbo snímky vylétly na hodnoty přesahující 70 FPS.
Forza Horizon 5
Jako další pecku z Game Passu jsem musel otestovat Forza Horizon 5. Jelikož se jedná o online titul, bylo na cestách potřeba vytvořit hotspot. I s ním jste ale mohli uhánět džunglí v pěkných 55 FPS na baterii. Jakmile se konzole připojila k elektrické síti, výkon opět vzrostl, tentokrát až na zhruba 80 FPS. Pokud se navíc v nastavení povolí funkce AMD FidelityFX CAS, lze místy atakovat i hranici 100 FPS.
Benchmarky a shrnutí
Pro představu o výkonu v dalších titulech jsem spustil několik vestavěných benchmarků a výsledky sepsal do tabulky. Je třeba podotknout, že u některých náročnějších her je pro dosažení hratelných snímkových frekvencí nutné sáhnout k výraznějšímu snížení detailů, což se logicky projeví na vizuální kvalitě.
| Hra | FPS na baterii | FPS na napaječ | Nastavení |
|---|---|---|---|
| Shadow of Tomb Raider | 38 | 59 | Medium + FSR |
| DOOM: The Dark Ages | 60 | 70 | Low + FSR Balanced |
| Cyberpunk 2077 | 43 | 63 | Low + FSR 3.0 Balanced |
| Destiny 2 | 50 | 70 | Medium |
U Cyberpunku například trochu vyšší nastavení detailů ubralo jen průměrně 5fps. Destiny 2 sice benchmark nemá ale zařadil jsem ho taky, přeci jen je to jedna z mých nejoblíbenějších her a Tower je takovej benchmark sám o sobě.