The Callisto Protocol sází na hororovou atmosféru a nebojí se násilí
The Callisto Protocol Novinka The Callisto Protocol sází na hororovou atmosféru a nebojí se násilí

The Callisto Protocol sází na hororovou atmosféru a nebojí se násilí

Jan Urbančík

Jan Urbančík

7
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Hra se zatím vykresluje jako skutečný duchovní nástupce série Dead Space.

Reklama

The Callisto Protocol, nová hra od známého herního vývojáře Glen Schofield a jeho nového týmu Striking Distance, byla oznámena na The Game Awards 2020. Ale nyní, po roce a půl se konečně dozvídáme víc, konkrétně skrz magazín Game Informer, který už si mohl hru vyzkoušet a také měl možnost vyzpovídat vývojáře.

Než se redaktoři dostali k samotné hratelnosti, pověděli něco o historii studia a celého projektu. Ten se v Schofieldově hlavě zrodil už poměrně dávno, když otec série Dead Space opouštěl studio Sledgehammer, kde dlouho pracoval na Call of Duty. Tehdy se vydal na poušť, aby se odpoutal od vnějšího světa a vymýšlel nápady na nové hry. Jedním z nich byl projekt, který později nazval "Meteor Down", šlo o sci-fi survival. První koncepty údajně ukázaly potenciál, ale Schofield se do projektu nejprve moc nehrnul, protože mu přišel až příliš podobný sérii Dead Space, kterou paradoxně sám vytvořil. Nakonec se ale pustil do práce, protože sci-fi je něco, co má podle svých slov rád už od mala.

"Nevzdám se dobrého nápadu jenom proto, že byl v jedné z mých her," říká Schofield. "Všichni herní tvůrci se inspirují nápady z jiných her. Picasso řekl, že ‚dobří umělci kopírují, skvělí umělci kradou‘. Tak proč nevykrást sám sebe?"

Schofield tak vytvořil prezentaci a scénář a začal obcházet společnosti, zda by neměly zájem o spolupráci. Podle Game Informeru oslovil například Google, Microsoft, Sony, ale také další velké firmy. Žádná z nich se však podle něj na jeho projekt nehodila. Úspěšný tak byl až u Kraftonu, který stojí za hitem PUBG. S C. H. Kimem, šéfem této jihokorejské společnosti, se setkal na summitu DICE v roce 2019. Schofield si s ním podle svých slov velmi sedl a byl nadšený z jeho přístupu, který mu umožňoval 100% autonomii.

A tak vzniklo nové studio. Schofield dal dohromady tým, v němž najdeme nováčky i další veterány z Visceral Games, jako například Steve Papoutsise, který pracoval jako producent série Dead Space. V novém studiu se ujal role CDO. Vedoucí dvojice však samozřejmě musela vymyslet pro studio jméno. My dnes víme, že jde o Striking Distance, ale jak tento název vznikl? Schofield chtěl do nového týmu přenést něco, o co se snažil už ve svém dřívějším působení – dělat kvalitní hry.

"Řekl jsem, ‚Chci být na dosah (anglicky "striking distance") těch nejkvalitnějších her‘," prozradil Schofield původ názvu.

Projekt "Meteor Down" si nakonec prošel určitou proměnou, příběh byl po přepracování zasazen na kolonizovaný měsíc Jupiteru Callisto (odtud také nový název The Callisto Protocol), kolem roku 2320. Hra se má navíc odehrávat ve stejném univerzu jako PUBG, ale očekávat prý máme jen malé easter eggy, výrazné propojení zde zřejmě nebude.

Hlavní postavou The Callisto Protocol je Jacob Lee, kterého ztvárnil herec Josh Duhamel. Lee ztroskotá na již jmenovaném měsíci a je uvržen do vězení. Z něj se sice rychle dostane, ale nečeká na něj nic pěkného. Jak brzy zjistí, na měsíci se pohybují tvorové, které vývojáři nazvali "Biophage". Ti podle popisu v mnohém připomínají známé Necromorphy ze série Dead Space. Opět jim budeme moct ustřelit končetiny, a omezit tak jejich pohyb. Nepřátelé ale mohou mít mnoho různých podob. Od těch ještě poměrně humanoidních potvor, až po obrovské stvoření, která prý působí až groteskním dojmem.

Jacob není žádný trénovaný voják, je pouze pilotem nákladní lodě, přesto si však během hraní osvojí rozmanitý arzenál, mezi který samozřejmě patří a naprosto tradiční zbraně survival hororů jako pistole a brokovnice. Kromě toho může používat také svůj obušek na útok zblízka, což umožňuje kombinaci útoků zblízka a střelby, který je zakončen efektním finisherem. Poslední důležitou součástí Jacobovy výbavy je pak gravitační nástroj na přitahování a odtlačování předmětů. Ovšem nejen jich, Lee ho může využít také na živé tvory. Redaktoři se v článku doslova zmiňují o situaci, kdy mohli nepřítele odhodit do točícího se větráku, což ho naprosto rozseká na kousky. Monstra naopak můžou Jacobovi ukousnout hlavu. Vývojáři se explicitního násilí rozhodně nebojí a nijak se tím netají. Dokonce prý studovali skutečné policejní záběry strašlivých situací, aby je mohli autenticky převést do videohry.

Další důležitá součást hororu je samozřejmě sound design, který si redaktoři Game Informeru velmi pochvalovali. Spousta zvuků prý pochází z nástroje jménem "The Apprehension Engine". Ten vytvořil skladatel Mark Korven, který pracoval například na filmech The Witch či The Lighthouse.

Tím hlavním aspektem je ovšem atmosféra, na kterou se vývojáři hodně zaměřili, což opět potvrzují i redaktoři Game Informeru, podle nichž je hra rozhodně strašidelná. Cílem bylo napínat hráče, aby si nebyli jistí, jestli jsou v bezpečí, nebo ne.

"Snažíme se vás dostat na začátku hry, například když otevřete dveře a něco tam je," říká Schofield. "A potom se snad bojíte každých dveří. A pak, po nějakých pěti úrovních, kdy už vás nedostaneme dveřmi, tak trochu přestanete dávat pozor a zase vás dostaneme. Je to hodně o načasování." Vývojáři tenhle složitý proces tvorby úrovní nazvali "horror engineering". Chtějí, aby měl titul na hráče co největší dopad. Aby byl zapamatovatelný, strašidelný a aby vyzdvihl napětí, strach, hrůzu a úzkost.

Výše si můžete prohlédnout screenshoty, které byly obsaženy v novém čísle Game Informeru. Jestli magazín přinese i gameplay záběry, to zatím nevíme. Ale pokud ne, je velmi pravděpodobné, že se titul objeví na akci Summer Game Fest.

The Callisto Protocol vyjde v druhé polovině tohoto roku. Oficiálně míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S, ale podle Game Informeru také na starší generaci konzolí – PlayStation 4 a Xbox One. Vývojáři to každopádně zatím jinde nepotvrdili.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama