Prohlédnout si můžete nová videa i obrázky přímo ze hry.
Nejnovějšího vydání časopisu Edge se mimo jiné točí kolem několikrát odkládané, zrušené a taky nezrušené hry The Last Guardian. Díky předvedení dema novinářům se dovídáme něco o nových herních možnostech a navíc bylo opětně časopisem potvrzeno vydání hry v roce 2016. Podívat se ale také můžete na první ukázky ze hry a několik nových obrázků.
Režisér hry Fumito Ueda hned na začátku rozhovoru potvrdil vydání hry v tomto roce, ale vyjádřil také určité obavy a zároveň neskrýval své nadšení z dokončení tak dlouho odkládaného projektu.
Co nás ale asi bude zajímat více, jsou podrobnosti ohledně herních mechanizmů. Jedním z těch, které bylo možné v demu používat od samotného začátku je něco jako zrcadlový štít. Díky němu můžete zaměřit na jakoukoli věc v terénu kužel světla. Kam dopadne, tam sešle Tricko z ocasu červený blesk. Díky tomu můžete řešit hned od začátku různé puzzle jako třeba zničení skalní stěny nebo rozbití dřevěné stěny. Tuto schopnost navíc můžete zrcadlovým štítem nejen usměrňovat, ale také korigovat její sílu.
Hlavním hrdinou hry sice bude malý chlapec, ale její hvězdou je bestie Trico. Je popisována jako "svobodomyslná bytost, která zjevně přehlíží všechny vaše pokusy o zkrocení". Trochu by to mohlo svým způsobem hráče obtěžovat, ale Ueda vysvětlil, proč tomu tak je.
"Lhal bych, kdybych tvrdil, že mi to nedělá starosti. Ale neužil bych si další hru, kde můžete nějaké zvíře kompletně ovládat. Existuje mnoho dalších her, kde tohle můžete udělat. Podle mne jich už je opravdu hodně."
Příběh hry začíná v jeskyni, kdy se malý chlapec probouzí na zemi bez vzpomínek a vedle něj je stočený Trico. Chlapec má na rukou podivné symboly, a když si monstrum prohlédne, zjistí, že má v zadní tlapě zaražený oštěp. Jeho vytáhnutím mu sice způsobí další bolest, ale začne tím budovat jejich vztah a vzájemnou důvěru, na které také hra staví.
Vztah mezi Tricem a chlapcem se navíc bude v průběhu hry zesilovat a tím pádem by měl Trico časem na vaše požadavky reagovat lépe. Nicméně jde stále o velmi mocného tvora, který je ale plachý a taky často nervózní. Přímo se hovoří o jednom charakteristickém případu, kdy jste ve skalní stěně objevili vchod do obrovské jeskyně s hlubokým jezerem. Chlapec [hráč] využil okamžitě možnost skočit do vody a na chvíli se potápěl pod hladinou a zkoumal podvodní svět. Když se ale vynořil, našel Trica nesměle hrabajícího do země na okraji jezera. Do vody skočit prostě nechtěl, protože: "Je to koneckonců částečně kočka."
Ueda svými slovy vysvětluje, proč se tak Trico chová: "Tato bytost není roztomilý domácí mazlíček, který je v jiných hrách. A není ani něco jako užitečný spojenec. Úloha tohoto tvora není ve hře jednoznačně určena. Chtěl jsem tím vyjádřit, že ve hře ne vždy udělá to, o co ho požádáte." Jde o jedno z hlavních témat hry The Last Guardian a Ueda chtěl prostřednictvím Trica vytvořit něco obtížného a zcela odlišného. Zkušenost, s jakou se předtím hráči nikdy nemohli setkat.
Ueda také promluvil o velikosti kódu umělé inteligence Trica, která je prý ve srovnání s běžnými hrami obrovská. Tvůrci chtěli vytvořit postavu s vlastními touhami a opravdu hodně záleží na tom, co chce Trico udělat. Ve výsledku to ovlivňuje takřka vše, včetně animací jeho pohybů. Naštěstí se jeho momentální stav bude zrcadlit v jeho očích. Z dalšího preview od IGN se dovídáme, že se bude barva jeho očí měnit podle aktuálního rozpoložení.
The Last Guardian má vydání pro PlayStation 4 naplánováno na rok 2016, což je opravdu velmi dlouhá doba od původně plánovaného startu v roce 2009, tehdy ještě pro konzoli PS3. Doufejme, že něco dalšího uslyšíme (a taky uvidíme) příští měsíc na E3 v Los Angeles.