Hře mělo zlomit vaz hodnocení i uspěchaný vývoj.
Akce The Order: 1886 od studia Ready at Dawn se ve své době zařadila mezi vůbec první exkluzivity konzole PlayStation 4. Ačkoli titul hráče ohromil propracovanou grafikou, tak se nakonec dočkal pouze značně rozporuplných recenzí, které dobře ilustruje průměrné hodnocení 63 % na agregátoru Metacritic.
Právě nízké hodnocení mělo sehrát zásadní roli při rozhodování o schválení druhého dílu, kterému nakonec společnost Sony zelenou nedala. K dění kolem The Order: 1886 a plánům na jeho pokračování se nově v rozhovoru pro kanál Minnmax rozpovídal spoluzakladatel studia Ready at Dawn Andrea Pessino.
Ten zdůraznil, že pro schválení druhého dílu bylo v první řadě potřeba, aby hra dosáhla na vyšší průměrné hodnocení. Počet prodaných kopií prvního dílu naopak problém nepředstavoval. Pessino si je dle svých slov jistý, že mohlo studio dosáhnout na vyšší hodnocení, kdyby dostalo ve finální části vývoje více času. Místo toho ale měli být autoři nuceni škrtat nemalé množství obsahu a herní pasáže nahrazovat animacemi.
Vzhledem k tomu, že bylo The Order: 1886 jedním z launchových titulů PlayStationu 4 ale odklad nepřicházel v úvahu. Výsledkem byl tedy smíšeně přijatý titul, který se nakonec původně plánovaného pokračování nedočkal.
Samotné studio Ready at Dawn později koupila společnost Meta, pro kterou měl tento kalifornský tým tvořit hry pro headsety Oculus Rift. V srpnu loňského roku ale bylo v rámci úspor rozhodnuto o uzavření studia.