Total War: Rome 2 – zpět do válečné říše
Preview Článek Total War: Rome 2 – zpět do válečné říše

Total War: Rome 2 – zpět do válečné říše

Michal Maliarov

Michal Maliarov

7

Lehce nečekaně na nás vybaflo odhalení plnohodnotného pokračování jedné z nejuznávanějších strategických sérií v herním průmyslu. Total War se nám vrací do Říma.

Reklama

Zatím poslední díl s názvem Shogun 2: Total War jasně ukázal, že kluci z Creative Assembly své práci rozumí. Total War: Rome 2 se po vzoru předchůdce vrací k oblíbenému dílu, zasazeného do doby gladiátorských zápasů a úzkých sandálů. Již Shogun 2 byl takřka dokonalou hrou s minimalistickými chybkami, jak je tedy možné přeskočit svou vlastní laťku? Podle Mika Simpsona, ředitele studia, velmi jednoduše. Prostě naslouchejte fanouškům a vylepšujte, co se dá.

Ještě lepší Total War ?

„Když se vám něco nepokazí, neznamená to, že neexistují věci, které by stálo za to vylepšit a zdokonalit,“ nechal se slyšet Simpson. „Na konci každé hry se ohlédneme za celým projektem a řekneme si, co jsme mohli udělat lépe. Děláme to tak i teď a celý tým se stará o to, aby bylo pokračování důstojné.“

Velmi důležitým faktorem pro vývojáře jsou však fanoušci samotní, jejich odezva a připomínky. Pokud ve hře existuje oblast, na kterou se sneslo více kritiky, než na ty ostatní, můžete si být jisti, že na tom studio zapracuje.

Jednou z novinek bude mnohem temnější zpracování válečného konfliktu a ještě věrnější podání jeho podstaty, včetně maniakálního smyslu pro historické detaily. Tvůrci chtějí co nejlépe skombinovat dvě soupeřící oblasti – filmově podaný a řádně epický nádech, zatímco musí titul udržovat historickou přesnost se vším všudy. Neměla by tedy opět chybět kombinace strategického pohledu na bojiště a mapu celkem, kde hráč taktizuje a velí, zatímco stiskem jediného tlačítka se lze přenést prakticky za rameno jednoho z vojáků. A těch budou v jednu chvíli na obrazovce tisíce.

Každá jednotka bude kombinací mnoha generovaných faktorů, díky kterým vás může udat, zachránit, zradit či vytáhnout z bryndy v ten nejnutnější moment.

„Neustále po nás žádají ještě lepší umělou inteligenci, což je oblast, kde jsme odřeli neskutečný objem práce a na kterou jsme patřičně hrdí,“ dodal Simpson.

Nově bude umělá inteligence ve hře pružně reagovat na vyvíjející se situaci a na vás jakožto hráče. Už nenarazíte na jedinou charakteristiku jednotek a postav a nikdo nebude vyloženě ten hodný či špatný. Každá jednotka bude kombinací mnoha generovaných faktorů, díky kterým vás může udat, zachránit, zradit či vytáhnout z bryndy v ten nejnutnější moment. Díky tomu budou situace nepředvídatelné a především nebude problém vybírat své oblíbené jednotky a věřit jim. Ne proto, že mají nejvyšší číselka nad hlavou, ale protože víte, co zvládnou v terénu.

Staronový engine a krásy Říma

Rome 2 nepoběží na zbrusu novém grafickém enginu, míra inovaci je však prý dostatečná na to, aby byl rozdíl poznat na první pohled. Tým, který nyní sestává přibližně ze sta lidí, se ke hře přesunul hned po dokončení datadisku Fall of the Samurai a podle vybraných redaktorů, kteří měli možnost hru vidět v akci, je prý na co koukat.

Nehledě na velký grafický pokrok se prý nemusí bát ani majitelé starších sestav.

„Jedná se spíše o evoluční krok, než ten revoluční,“ pojednává Simpson. „Možná je hra někde mezi. Engine je značně modifikován, kompletně jsme změnili model osvětlení, který má velký vliv prakticky na vše. Obecně se ale vždy snažíme tlačit na pilu a zvyšovat kvalitu, ať už se jedná o malé detaily na bojišti, filmečky či celkovou úroveň grafiky.“

Těšit se máme na epické obří bitvy s množstvím detailů, tisíci vojáků, každý z nich reaguje unikátně. Obličeje a chování postav má být mnohem realističtější a propracovanější, což má velký dopad především po přiblížení kamery. Nehledě na velký grafický pokrok se prý nemusí bát ani majitelé starších sestav. Hardwarové požadavky budou dle Simpsona velmi přiměřené, což zajisté potěší fanoušky série.

Vymýšlení vs realita

Série Total War se vždy snažila ve velké míře opírat o realitu, což přinášelo své ovoce. Zábava však musí být, a tak jsme se v případě Shoguna 2 dočkali hrdinských jednotek, které byly silnější, než všichni ostatní ve hře a propůjčovali vám časovou převahu. Na podobné vychytávky můžeme v Rome 2 rovnou zapomenout, jelikož prý vývojáři nebudou nic vymýšlet.

„V dobách prvního dílu Rome možná narazíte na několik nedodělků, jelikož jsme neměli dostatek informací o té které oblasti. Museli jsme doplňovat hru vlastní fantazií a u jmen jednotek to nekončilo,“ řekl Simpson. „Nic podobného tentokrát neuvidíme. Měli jsme dost času, abychom si nasbírali bohaté podklady a vše bude striktně přiblíženo realitě.“

Obecně řečeno bude v Rome 2 mnohem více jednotek, než v současném dílu Shogun 2, a to především díky širšímu měřítku. Samozřejmostí budou nové schopnost a vlastnosti jednotek, které budou podpořeny novou AI. O tom však vývojáři zatím mlčí.

Něco navíc

Primárním módem bude samozřejmě historická kampaň plná epických bitev a těžkých rozhodnutí. Rome 2 se však má dočkat také propracovaného multiplayeru. Creative Assembly plánuje velké překvapení, které zatím nehodlá prozradit, víme však, že se vrátí kampaňový multiplayer.

Mnohem více o módování se dozvíme příští měsíc na speciální konferenci, kterou Creative Assembly pořádá.

„Zatím jsme neřekli, o jakou velkou změnu se jedná,“ podotknul Simpson. „Ale je to větší, než vše, co jsme doposud v multiplayeru vymysleli. Zatím však o tom nebudeme mluvit. Do té doby, než to bude kompletně fungovat a my si tím budeme jisti, o multiplayeru neuslyšíte. Řeknu jen, že je to přinejmenším ambiciózní.“

Kdo moc neholduje multiplayeru, zajásá při návratu modařiny. Komunita je jednou z nejsilnějších zbraní Total War a studio toho chce patřičně využít. Komunita chce více a je velmi pravděpodobné, že se dočkáme modařských nástrojů, které používá studio samotné.

„Prozatím jsme se nerozhodli, co přesně do editoru zahrneme. Rozhodně ještě strávíme nějaký čas komunikováním s předními modery, abychom věděli, co doopravdy potřebují, místo toho, abychom jen slepě hádali.“

Mnohem více o módování se však dozvíme příští měsíc na speciální konferenci, kterou Creative Assembly pořádá.

Studio připravuje Total War: Rome 2 na vánoční trh roku 2013, takže má ještě dostatek času vychytat všechny maličkosti. Rozhodně prahneme po více informacích, které nám odhalí, co přesně šlo u téměř dokonalého Shoguna 2 vylepšit. Filmovější a temnější nádech vítáme s otevřenou náručí, stejně jako návrat všech strategických prvků. Pokud se vývojářům vše povede, možná máme před sebou nejlepší díl celé série. Polemizovat o tom je však zatím příliš brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama