Total War: Warhammer – první obsahový nášup pod drobnohledem
Speciály Total War: Warhammer Článek Total War: Warhammer – první obsahový nášup pod drobnohledem

Total War: Warhammer – první obsahový nášup pod drobnohledem

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

34

Chaos, lesní elfové i bestie na jednom místě.

Reklama

Série Total War je v posledních letech často pranýřována kvůli velké záplavě nevýrazného placeného obsahu, který je doslova vytržen ze základní hry. Haněny jsou hlavně přidané frakce, které za několik set korun nabízí pár mírně předělaných jednotek posouvající základní hru jen minimálně. Revoluci by v tomto směru měly přinést placené datadisky do Total War: Warhammer. Jak tomu ale ve skutečnosti je, to se dozvíte v našem speciálu.

Chaos přichází

První várka placeného obsahu Chaos Warriors Race Pack dává hráči možnost hrát za jednu z nejvýraznějších frakcí tohoto univerza. Válečníci Chaosu jsou vyznavači krutých severských bohů, v jejíchž jménem drancují a zabíjejí vše, co jim přijde pod ruku. Gigantickou očistnou armádu pod svou korouhví sjednocuje lidská schránka temných bohů Archaon Navždy vyvolený.

Armádu Chaosu tvoří do zbroje zakutí lidé, divocí severští nájezdníci, obři, trollové a jiné zrůdy poznamenané silou temných bohů. Tato frakce nezakládá sídla ani žádným jiným způsobem neosidluje oblasti. Všude kolem sebe šíří zlo a nenávist. Verbování a vylepšování jednotek probíhá v táborovém postavení. Po skončení náboru se horda vždy vydává na cestu zkázy a destrukce. Jediným cílem této frakce je zničit ostatní civilizované národy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o samostatně fungující frakci se specifickým herním stylem, hrdiny, jednotkami a úkoly rozhodně doporučujeme do DLC Chaos Warriors Race Pack zainvestovat. Za sedm euro toto kočovné uskupení určitě stojí.

Nezadržitelné stádo

Call of the Beastmen se dá považovat za první větší datadisk. Po jeho zakoupení se vám otevře možnost hrát za frakci divokých Bestií, která v základu funguje na podobné bázi jako vojsko Chaosu. Horda plná humanoidních monster se valí krajinou a likviduje vše, na co narazí. Absolvovat za ní můžete buď hlavní kampaň, nebo příběhový scénář Oko za oko, který mapuje střet velitele bestií Khazraka Jednookého s hraběcím kurfiřtem Borisem Smrtonošem.

Dějově orientovaná kampaň Oko za oko se odehrává v rozsáhlých temných hvozdech, které se rozkládají okolo říšských měst. Mocný válečník Khazrak Jednooký se v jejím rámci bude mstít za ztrátu své milované oční bulvy. Obětí jeho hněvu budou převážně menší města, nepřipravené vojenské oddíly a nechráněné osady, které má pod palcem muž, jenž mu jeho zuřivě vyhlížející očko uzmul. Intenzita krvelačných útoků monster po čase přinutí hraběcího kurfiřta Borise Smrtonoše svolat armádu a vytáhnout na lov agresivních příšer, které terorizují jeho kraj. Příběhový scénář je v Call of the Beastmen nadmíru povedený, díky vysoké náročnosti vám jeho úplně dohrání zabere asi 15 – 25 hodin.

Při průchodu příběhovou kampaní velmi rychle odhalíte silné stránky této divoké frakce. Hlavním trumfem bestií jsou přepady, které jim umožňují udolat výrazně silnější armády nepřátel. Po většinu času se budete s vašim vojskem schovávat ve stínech, z kterých vždy v pravou chvíli udeříte na nic netušící jednotky protivníka. Za úspěšně provedené přepady vás hra odmění zuřivostí, která k vám po čase přiláká stádo divokých bestií. To se pohybuje dle rozkazů generála armády, jenž ho pomohla vyvolat. Pokud dané vojsko s vysokou mírou zuřivosti selže v bitvě, tlupa bestií ihned zmizí.

Bojová zuřivost neovlivňuje vaše vojsko jen pozitivně. Když jí nemáte dostatek, začnou se vaše jednotky mezi sebou prát a napadat. Její úroveň je možné obnovit masakrem nepřátel nebo popravou většího počtu problémistů v jádru armády. Vedle bojové zuřivosti má na bestie významný vliv také fáze Měsíce. Vždy při úplňku si můžete vybrat jeden bonus, který určitým způsobem vylepší a zároveň zhorší fungování vaší hordy. Za zvýšenou pohyblivost například zaplatíte vitalitou vojáků v bitvě, při urychleném růstu stáda se vám naopak nebudou regenerovat zranění válečníci. Každé posílení má za tuto rasu své plusy a mínusy.

Jednotky této frakce jsou pravým opakem do zbroje zakutých válečníků Chaosu. Základní pěchota je vybavena lehkou zbrojí a primitivními zbraněmi. Hlavními tahouny této armády jsou monstra. Kupředu jí tlačí těžkopádní minotauři, šílení cygoři, zmutovaní razorgoři, obři a kentaurům podobní centigoři. Hraní za tuto rasu je hodně náročné, jestli hledáte výzvu Call of the Beastmen vám dá vše, po čem toužíte.

Přestřelený balíček

Většina současných obsahových balíčků si dokáže svou cenu bez větších problémů uhájit. The Grim and the Grave naneštěstí tuto schopnost díky nedostatku přidaného obsahu postrádá. Malý datadisk základní hru obohacuje jen o sedm nových jednotek, dva legendární hrdiny a elitní verze již zavedených bojovníků. Po jeho zakoupení se vám rozšíří armáda Říše a Upířích hrabat. Lidé dostanou k dispozici fanatické flagelanty, nevýraznou domobranu, rytíře z řádu Planoucího slunce a zbožné arci lektory, které je možné dosadit do vedení armády. Vojsko umrlců bylo posíleno o káru s mrtvolami, stroj smrti a krále ghúlů, jenž je podobně jako arci lektor schopen vést neživé šiky do boje.

Jak již bylo řečeno The Grim and the Grave přidává, krom nových jednotek, také dva legendární lordy. Volkmar The Grim a Helman Ghorst jsou velmi výrazní hrdinové s hodně dobře propracovaným příběhovým pozadím. Osobně jsem byl zaujat hlavně Helmanem Ghorstem, který používá k zápřahu svého umrlčího vozu těla vlastních bratrů. Investici do tohoto balíčku doporučuji kvůli absenci samostatných frakčních uskupení jen v případě slevy.

Narušení balance

Menší rozšiřující balíček The King and the Warlord do základní hry přidává jednu hratelnou frakční odnož zelenokožců a trpaslíků. Malé fousáče zastupuje v rámci tohoto DLC legendární trpasličí král Belegar Ironhammer, který vede do boje osudem zkoušený klan Angrund. Hlavním úkolem této frakce je znovuzískání Karackého Osmi-vrcholu, který je na počátku kampaně v rukou skřetích vzbouřenců. Primární cíl druhého nováčka je prakticky totožný. Noční goblini z kmene Pokřiveného Měsíce se pod vedením mocného vojevůdce Skarsnika snaží potlačit skřetí vzpouru ve svém bývalém sídle. Obě uskupení jsou do získání sídla penalizovány vyšší mírou nepokojů, nepřiměřenými náklady na údržbu armád a absencí některých jednotek.

Nově přidané hratelné frakce narušují díky velké síle počátečních jednotek balanci základní hry. Belegar Ironhammer kupříkladu začíná s pěti vytrénovanými hrdiny. Když si je vloží do startovní armády, většina jeho oponentů proti němu nemá prakticky žádnou šanci. Skarsnik je na tom díky rychlé jízdě a gigantickému pavoučímu monstru podobně, trpaslíci z Karak Norn s ním mají na počátku kampaně velké problémy.

Vedle nových vedlejších frakcí nám dodatek The King and the Warlord přináší také pár nových jednotek. Trpasličí armády dostaly v tomto přídavku k dispozici metače šípů, různé variace hraničářů a runotepce, kteří posilují zbraně a zbroje svých bratří za pomoci runové magie. Tlupa goblinů byla obohacena o tiché zabijáky a nenažrané sguigy, které je možné nasadit buď samostatně, nebo ve formě jezdectva. Osedlat si je mohou, krom základních jednotek, také gobliní vojevůdci.

Podobně jako v případě The Grim and the Grave, i zde přibyla oběma uskupením elitní variace některých původních jednotek. Šlechtici mají po dosažení určité úrovně možnost ihned naverbovat speciální bojem prověřené válečníky, kterým se normální vycvičení bojovníci nemohou rovnat. Dle mého názoru narušují elitní oddíly z The Grim and the Grave a The King and the Warlord celkovou balanci základní hry, která byla na startu na velmi vysoké úrovni. Investici do tohoto balíčku mohu i přes tento fakt doporučit, jeho obsah totiž odpovídá ceně, za kterou je nabízen.

Les ožívá

Řadu měsíců zel gigantický les v sousedství Karak Norn prázdnotou. Nyní se z něj díky datadisku Realm of The Wood Elves ozývá hlas loveckého rohu. Lesní elfové se spolu s duchy hvozdu vydávají na lov všech nepřátel lesa. Nové DLC nám přináší dvě frakce dlouhověkých přátel stromů, které mohou bojovat za slávu svého druhu v rámci jedné ze dvou dostupných kampaní. Podobně jako v případě Call of the Beastmen, i v tomto obsahovém balíčku naleznete příběhový scénář, který je zacílen na určité území.

Příběhový scénář Čas zjevení se zaměřuje na konflikt mezi lesními elfy a bestiemi, které se snaží zničit jejich posvátný háj. Elfové v této kampani spolu s lesními duchy prakticky bojují o přežití. Pokud se krvelačným stvůrám podaří zničit srdce hvozdu, celé lesní království ihned zanikne. Pád stromového impéria je možné zastavit buď v čele samotných dlouhověkých přátel stromů, nebo za lesní duchy, kteří se specializují převážně na kontaktní boj. Realm of The Wood Elves nám nabízí vcelku kvalitně podané dobrodružství, které je na podobné úrovni jako v Call of the Beastmen. Její absolvování vám zabere minimálně 10 – 20 hodin herního času.

Po úspěšném zdolání příběhového scénáře se můžete vrhnout na hlavní kampaň, ve které má frakce lesních elfů výrazně menší prostor. Plnohodnotnou infrastrukturu je možné vystavět jen ve čtyřech lesních městech. Ostatní zabrané vesnice a metropole vám u této frakce slouží k vylepšení fungování pozic umístěných v srdci hvozdu. Mimoto vám dodávají jantar, který je nutný k výzkumu nových technologií, výstavbě vyšších stupňů osídlení a verbování speciálních jednotek. Pokud se hodnota této suroviny dostane do minusu, přestanou se vašim armádám regenerovat stavy. Úroveň žlutého minerálu je nezbytné udržovat v plusu.

V plusových hodnotách jej lze udržet za pomoci dobývání nepřátelských osad, vytváření vojenských aliancí a propouštění speciálních válečníků. Obě nové frakce disponují mírně odlišnou paletou základních jednotek. Lesní duchové (Argwylon) mají ve své armádě hlavně oživlé stromy, dryády, obří orly a zelené draky. Lesní elfové naopak používají lehkou pěchotu, extrémně rychlé jezdectvo a pestrou škálu různě orientovaných lukostřelců. Pokud se rozhodnete za jednu z frakcí naverbovat pozdní bojovníky druhého uskupení, bude vás jejich údržba stát již zmíněný jantar. Kombinování armád se tím pádem minimálně v počátečních fázích hry za žádných okolností nevyplatí.

Lesní elfové ve svém vojsku kombinují rychlé a odolné jednotky. Převaha určitého typu záleží vždy na zvolené frakci. Většina elfích válečníků je velmi náročná na finance. V pozdních fázích hry si budete moct dovolit jen dvě až tři větší armády, které budete muset posouvat mezi pozicemi na strategické mapě. Pevnosti této rasy prakticky plně postrádají hradby, obrana sídel probíhá vždy na okraji lesa. Všechny pozice mimo les mají jen minimální posádku. V případě napadení větší armádou hodně rychle padnou pod náporem několikanásobné přesily.

Realm of The Wood Elves nám toho do základní hry přináší mnoho. Celek je obohacen o novou frakci se specifickým herním stylem, pestrou paletou jednotek a řadou nových mechanizmů. Lesní elfové rozhodně nesednou všem. Pokud patříte mezi fandy trpasličích taktik, bude pro vás hraní za tento národ extrémně náročné. Investici do tohoto na obsah bohatého balíčku můžeme bez většího rozmýšlení doporučit.

Obsah co se vyplatí

Většina doposud vydaných balíčků posouvá úroveň základní hry na vyšší příčku. Chaos Warriors Race Pack, Call of the Beastmen,The King and the Warlord a Realm of The Wood Elves vám za relativně přijatelnou cenu nabídnou desítky hodin kvalitní zábavy. Všechna zmíněná DLC vám dají k dispozici nové jednotky, hrdiny a frakce. Osobně doufám, že se časem dočkáme dalších podobně laděných datadisků. V základní hře mi totiž ještě schází rasa skavenů, která patří mezi jednu z nejvýraznějších frakcí tohoto univerza.

Total War: Warhammer, včetně DLC balíčků, koupíte na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama