Drtivá většina hráčů kupuje minimum titulů.
Známý analytik Mat Piscatella ze společnosti Circana vzbudil tento týden pozornost zajímavou analýzou, která se zaměřuje na videoherní trh v USA. Piscatella ve své zprávě poukazuje na to, že trh prémiových her (převážně AAA tituly, jež nejsou postaveny na free-to-play modelu) se do velké míry spoléhá na relativně malou skupinu oddaných hráčů, kteří kupují větší množství her.
Ve své analýze poukazuje především na statistiku, podle které si pouhé 4 % hráčů v USA pořizuje více než jednu novou hru měsíčně. Celých 22 % se má spokojit s nákupem jedné hry za tři měsíce a 18 % dokonce s jednou hrou za půl roku.
Největší skupinou, která čítá 33 % hráčské základny v USA, přitom tvoří uživatelé, kteří si s jednou prémiovou hrou vystačí dokonce déle než rok. Bez zmíněných nadšenců, či chce-li, hardcore hráčů by proto dle Piscatelly nemohl v současné podobě trh prémiových her přežít. O poznání odlišnější může být situace u free-to-play titulů či mobilních her.