Galerie 3
Tržby herního průmyslu za 2025 činí téměř 200 miliard dolarů
i Zdroj: Rockstar Games
Novinka Tržby herního průmyslu za 2025 činí téměř 200 miliard dolarů

Tržby herního průmyslu za 2025 činí téměř 200 miliard dolarů

David Herrmann

David Herrmann

Podle analytiků z Newzoo má rok 2025 skončit rekordními tržbami, které táhnou hlavně PC a mobilní hraní.

Reklama

Analytická společnost Newzoo odhaduje, že globální herní trh do konce roku 2025 dosáhne hodnoty 197 miliard dolarů, což představuje meziroční růst o 7,5 %. Jde o navýšení oproti původním prognózám, především díky silnějším výsledkům na PC a mobilních platformách. Právě mobilní hry dál generují největší objem peněz, ale PC segment letos příjemně překvapil.

Tržby herního průmyslu za 2025 činí téměř 200 miliard dolarů
i Zdroj: Newzoo

PC hraní by mělo v roce 2025 vynést zhruba 43 miliard dolarů, což znamená růst o 10,4 %. Podle Newzoo za tím stojí úspěch kvalitních prémiových titulů. Žebříček nejvýdělečnějších PC her roku ovládly tituly jako Battlefield 6, Monster Hunter Wilds, Civilization VII nebo Oblivion Remastered.

Naopak překvapí absence Call of Duty mezi nejvýdělečnějšími PC tituly, což potvrzuje, že ani tahle kdysi neotřesitelná značka není imunní vůči hráčské únavě. Pokud jde o čas strávený hraním, žebříčkům dál vládnou „věčné“ live service hry jako Counter-Strike 2, Fortnite nebo Minecraft. Přesto se ukazuje, že chuť na dobře udělané, plnohodnotné hry rozhodně nezmizela – a to je pro budoucnost PC hraní dobrá zpráva.

Tržby herního průmyslu za 2025 činí téměř 200 miliard dolarů
i Zdroj: Newzoo

Mobilní hry zůstávají největším zdrojem příjmů celého odvětví. V roce 2025 by měly vygenerovat zhruba 108 miliard dolarů, tedy meziroční růst o 7,7 %. Kromě nových hitů se na tom podílejí i dlouhodobě úspěšné „evergreen“ tituly. Vydavatelé jako Tencent nebo Century Games navíc ukazují, že středně náročné („midcore“) mobilní hry si stále dokážou udržet pozornost i peníze mnoha hráčů. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama