Tvůrci Subnauticy 2 žalují Krafton, sabotoval podle nich vývoj
i Zdroj: Unknown Worlds Entertainment
Subnautica 2 Novinka Tvůrci Subnauticy 2 žalují Krafton, sabotoval podle nich vývoj

Tvůrci Subnauticy 2 žalují Krafton, sabotoval podle nich vývoj

Filip Svoboda

Filip Svoboda

2
Platformy Windows PC Xbox Xbox Series X/S

Hra měla být připravena na vydání v létě.

Reklama

Aktualizace, 19. 7. 2025, 22.25:

Krafton se vyjádřil pro magazín VGC: „Rozhodnutí společnosti Krafton byla učiněna s cílem zajistit, aby Subnautica 2 byla co nejlepší hrou a splnila očekávání fanoušků. Předčasné vydání hry s nedostatečným obsahem, který by nesplňoval to, co fanoušci od pokračování očekávají, by jednak zklamalo hráče, kteří jsou základem všeho, co Krafton dělá, a jednak by poškodilo pověst značek Subnautica a Unknown Worlds. Jsme sice zklamaní, že Charlie [Cleveland], Max [McGuire] a Ted [Gill] podali žalobu, v níž se dožadují vyplacení obrovských částek, ale těšíme se, že se budeme moci bránit u soudu. Mezitím se společnost Krafton nadále soustředí na to, co je důležité: co nejrychleji dodat fanouškům Subnauticy tu nejlepší možnou hru.“

Původní zpráva, 17. 7. 2025, 6.30:

V avizované žalobě na jihokorejské vydavatelství Krafton odhaluje nedávno propuštěné vedení studia Unknown Worlds detaily vývoje Subnauticy 2. Klíčem k aktuální kauze má být skutečně částka ve výši až 250 milionů dolarů (nad rámec půlmiliardy za akvizici v roce 2021), kterou majitel nechtěl vývojářům vyplatit. Proto podle autorů projekt záměrně zpomaloval, je propustil a nakonec hru odložil. Informace ze spisu a dalších dokumentů přináší agentura Bloomberg.

Vývoj pokračování známého survivalu ani vztah s vydavatelem neměl podle propuštěných šéfů Unknown Worlds čelit významnějším problémům až do začátku letošního roku. V tu dobu se měl šéf studia Ted Gill zasazovat o rozšíření počtu zaměstnanců, kterým připadnou finanční bonusy, původně jich mělo být jen kolem čtyřiceti. Tvrzení jde přímo proti prohlášení Kraftonu, podle nějž si chtělo 90 % z 250 milionů dolarů ponechat tříhlavé vedení. Dle zjištění Bloombergu prodloužil vydavatel lhůtu na dosažení bonusu v celkové výši 25 milionů dolarů (10 % z původní sumy) pro zmíněných 40 zaměstnanců o další rok.

Pozastavil marketing, překlady hry i platby externím dodavatelům.

Klíčovým bodem měl být podle žaloby moment, kdy vydavatel zjistil, že tým na tržby potřebné k vyplacení části, nebo dokonce celé odměny pravděpodobně dosáhne. „Jakmile vedení Kraftonu posoudilo Gillovy prognózy a vyhodnotilo očekávané příjmy a výdělky, všechno se změnilo,“ popisuje bývalé vedení studia. Krafton se pak měl snažit vydání Subnauticy 2 v letošním roce různými způsoby zamezit. Pozastavil marketing, překlady hry i platby externím dodavatelům. Šéf společnosti Čang Han Kim měl kreativnímu řediteli Charliemu Clevelandovi osobně říct, že vydání titulu v roce 2025 by pro vydavatelství mohlo být „finanční tragédií a obrovským ztrapněním“. Později označil slova za chybu překladu.

Propuštění jmenovaných vývojářů a spoluzakladatele Maxe McGuira 1. července odůvodnil Krafton neplněním povinností. Autoři se brání tvrzením, že majitel věděl o jejich nových rolích ve studiu a že Charlie Cleveland se věnoval filmu podle Subnauticy, který si mateřská společnost vyžádala.

Neshody samozřejmě panují také nad stavem hry. Podle uniklých materiálů označil Krafton obsah hry v květnu za nedostatečný, to už byl ovšem ve sporu s autory. Množství obsahu směřujícího do early accessu se v průběhu let prokazatelně snižovalo, ale bývalé vedení týmu si stojí za svým – hra měla vyjít v létě a byla na uvedení do předběžného přístupu připravená. Totéž říkají řadoví vývojáři Unknown Worlds a externí partneři studia, se kterými Bloomberg mluvil.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama