Krafton viní autory Subnauticy z neplnění povinností a cítí se zrazen
i Zdroj: Unknown Worlds
Subnautica 2 Novinka Krafton viní autory Subnauticy z neplnění povinností a cítí se zrazen

Krafton viní autory Subnauticy z neplnění povinností a cítí se zrazen

Filip Svoboda

Filip Svoboda

11
Platformy Windows PC Xbox Xbox Series X/S

AKTUALIZOVÁNO: Vývojáři podali žalobu.

Reklama

Aktualizace 11. 7. 2025, 14.45:

Propuštění vývojáři podali na Krafton žalobu. Oznámil to dosud nejaktivnější z nich, Charlie Cleveland. Výslovně autoři odmítají tvrzení vydavatele o přisvojení 90 % z plánovaného bonusu ve výši 250 milionů dolarů. „V minulosti jsme se vždy dělili o zisky s týmem a stejně jsme postupovali i při prodeji studia,“ dodává Cleveland.

Původní zpráva 10. 7. 2025, 21.40:

Vydavatelství Krafton se obšírněji vyjádřilo k dění kolem studia Unknown Worlds a jejich chystané Subnauticy 2. V jádru problému podle něj stojí trojice propuštěných vývojářů, které viní ze zanedbání povinností. Autoři si také podle jihokorejské společnosti chtěli ponechat 90 % z bonusu v celkové výši 250 milionů dolarů.

„Bývalé vedení bohužel přestalo plnit své povinnosti. Subnautica 2 byla původně plánována pro early access na začátek roku 2024, ale od té doby se časový plán výrazně zpozdil. Několikrát [jsme žádali] Charlieho a Maxe, aby se znovu ujali svých funkcí herního, respektive technického ředitele, ale oba odmítli. Konkrétně po neúspěchu hry Moonbreaker [jsme požádali] Charlieho, aby se věnoval vývoji Subnauticy 2. Ten se však místo účasti na vývoji hry rozhodl věnovat vlastnímu filmovému projektu,“ popisuje jihokorejský Krafton.

I za čerstvý odklad Subnauticy 2 na rok 2026 mohou podle vydavatele minulý týden propuštění šéfové studia – Tedd Gill, Max McGuire a Charlie Cleveland. Současná verze hry má mít málo obsahu. Poslední jmenovaný vývojář má přitom opačný názor. „Víme, že hra je připravena k vydání v early accessu, a víme, že jste připraveni ji hrát,“ řekl Cleveland před několika dny.

Krafton se cítí ze strany vedení týmu zrazen. Potvrzuje, že vyčlenil z rozpočtu bonus ve výši 250 milionů dolarů, a tvrdí, že 90 % z toho si měla v budoucnu ponechat trojice ředitelů. Na prémie zřejmě vývojáři kvůli odložení hry nedosáhnou. „Zavazujeme se ke spravedlivému a rovnocennému odměnění všech zbývajících zaměstnanců Unknown Worlds, kteří se neustále a neúnavně podílejí na vývoji Subnauticy 2,“ ujišťuje navzdory tomu majitel studia.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama