Vývojáři z 343 Industries mají nakonec přece jen vyměnit engine.
Studio 343 Industries pracující na sérii Halo a nejnovějším Halo Infinite prochází v posledních měsících velkými změnami. Počínaje odchody klíčových osobností včetně šéfky týmu Bonnie Ross a konče ztrátou nejméně devadesáti pěti zaměstnanců v rámci masivního propouštění v Microsoftu. V jednu chvíli se dokonce spekulovalo, že 343 Industries přestanou Halo vyvíjet, tato zpráva byla ale vyvrácena studiem i novináři.
Situace kolem Halo není ale ani zdaleka ideální. S podrobnostmi přichází agentura Bloomberg a novinář Jason Schreier. Primárně nemá v současnosti vznikat žádný singleplayerový obsah pro Halo Infinite, alespoň ne ve 343 Industries. Namísto singleplayerového obsahu se mělo ve studiu pracovat na prototypech budoucích her. Většina zaměstnanců, kteří na nich dělali, byla součástí nedávného propouštění. Vývoj prototypů měl navíc probíhat v enginu Unreal, který má být pro tým další novinkou.
Právě Unreal Engine 5 má nahradit dosavadní proprietární Slipspace, který byl podle dostupných informací hlavní překážkou k úspěšnému vývoji Halo Infinite. O přechodu na Unreal Engine se spekulovalo už loni v říjnu, nedávné zprávy o ponechání aktuální technologie se tak zdají být nepřesné.
Na Unreal Enginu má vedle budoucích projektů vznikat multiplayerový mód – možná již samostatná hra – s označením Tatanka ve studiu Certain Affinity. Naopak multiplayerové přídavky Extraction a Assault bude pohánět ještě Slipspace. Jaká přesně je budoucnost Halo Infinite zůstává otázkou, původně se Microsoft zavázal podporovat titul dlouhých deset let.