BioWare začíná nový příběh v jiné galaxii, ale přesto na původní trilogii nezapomene.
Nejde o žádné překvapení, lidé z BioWare se již několikrát nechali slyšet, že Mass Effect: Andromeda je začátkem nové ságy, na kterou nebudou mít vaše předešlá rozhodnutí z trilogie vliv, včetně konce Mass Effectu 3. Právě ten nedá některých fanouškům ještě dnes spát. S klidným svědomím tak můžete uložené pozice z jednotlivých dílů smazat a s čistou hlavou se připravit na nové dobrodružství s novým příběhem, který nebude brát v potaz konec trilogie, ať už se bavíme o osudu jednotlivých postav nebo galaxie.
BioWare se tak museli rozhodnout, podle Aaryoa Flynna by bylo těžké vytvořit nový příběh a zároveň myslet na jednotlivá rozhodnutí a proměnné z trilogie. Možná právě z toho důvodu se Mass Effect: Andromeda odehrává v jiné galaxii, kde se může stát cokoliv. Ani přesto BioWare na předešlá dobrodružství nezapomněli. V Andromedě se vrátí vozítko Mako, některé známé rasy a možná potkáme i známé postavy, i když v případě hrdinů by nebylo pro scénáristy vůbec jednoduché zakomponovat je do nového příběhu a napsat pro ně dialogy.
Jedním z dobrých příkladů je koalice ras z Mléčné dráhy. U nich potřebovali v BioWare najít způsob, jak je vhodně přidat do hry, aby dávalo smysl jejich působení v novém příběhu. Do toho se promítnou nové rasy. Stejně jako v předešlých Mass Effectech, tak i v Andromedě budou někteří spolupracovat v poklidu, zatímco jiní nedokážou najít společnou řeč.
„Je pro nás důležité mít v pozadí Andromedy prvky z původní trilogie, které potěší fanoušky,“ dodal kreativní ředitel Mac Walters v rozhovoru pro britský Eurogamer.
Minulý týden na E3 v Los Angeles jsme se o Mass Effectu: Andromeda moc nových informací nedozvěděli. Nový začátek sci-fi ságy od BioWare ustoupil do pozadí a dal prostor titulům, které vyjdou v letošním roce (Battlefield 1, Titanfall 2 nebo FIFA 17). Mohli jsme se tak podívat do zákulisí vývoje s několika gameplay záběry a poté se seznámit s hlavní postavou s příjmením Ryder.