Vypadá to, že technologie, která je populární zejména u nezávislých vývojářů, vyhlásila válku zavedených enginů v čele s Unreal Engine a CryEngine.
Na probíhající Game Developers konferenci v San Francisku byl představen Unity 5 engine, stejně tak pár ukázek z připravovaných her využívající právě tuhle technologii.
Unity 5 bude podporovat PhysX 3.3, pochlubí se přepracovaným zvukovým enginem, zdokonaleným systémem pro osvětlení v reálném čase (používá se u her jako Battlefield 3, XCOM Declassified a Need For Speed: The Run) a tvůrci her budou moci vytvářet realistické materiály díky shader systému, který zvýší celkovou kvalitu modelů postav a prostředí s celou řadou nových efektů.
Dále obsáhne WebGL pro hry v prohlížeči a v neposlední řadě taktéž Unity Cloud.
Poslední verze, Unity 4, vyšla v listopadu 2012. Unity technologie podporuje vývoj her pro všechny mobilní operační systémy, plus Windows, MacOS a Linux, stejně tak PS3, PS Vita, Xbox 360 a Wii U. Na Unity enginu běží například Gone Home, mobilní hit Temple Run nebo připravované Wasteland 2.
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.