I přes nádherný vizuál nejnovější prezentace grafického enginu Unreal divákům přece jen něco chybělo. Epic však podotýká, že pracuje na většině moderních funkcí a grafický prvků, takže bychom se neměli strachovat.
Zkušený divák neměl problém rozpoznat rozdíl mezi prezentací Elemental z výstavy GDC 2013 a nejnovějším Infiltratorem z nedávna. Rozdíl je to podstatný a nese jméno GI, neboli Global Illumination (Globální Osvětlení). Někteří se začali strachovat, že jde Epic dozadu a hodlá enginu něco uříznout, tvůrci však veřejně prohlásili, že tomu tak rozhodně není. Studio chce akorát více vypiplat jednotlivé detaily.
Jak se můžete přesvědčit z videí níže, rozdíl je vidět na první pohled, jelikož globální osvětlení propůjčuje výslednému obrazu další vrstvu dynamického světla a stínů, což je oblast, která velmi přidává na kvalitě a hloubce scény. Unreal Engine 4 podporuje hned několik vrstev osvětlení, což znamená, že si vývojáři mohou vybrat mezi plně dynamickým osvětlením a předpočítaným osvětlením. První nabízí maximální míru přizpůsobivosti, druhé je zase šetrné k výkonu a nevyžaduje takové úsilí hardwaru.
Zatímco plně dynamické osvětlení již engine zvládá s přehledem, GI dynamické osvětlení ještě potřebuje nějakou práci, a právě to je důvod jeho absence v nejnovějším grafickém demu Infiltrator. Ještě zkrátka není hotové a plně integrované.
Čtvrtá generace Unreal enginu je rozhodně na dobré cestě stát se důstojným následovníkem generace třetí, jednoho z nejpoužívanějších enginů současnosti. Čtyřku si dokonce už licencovala i společnost Nvidia pro vytváření prezentací svých produktů, což dříve prováděla pouze z interního enginu firmy. Unrealu 4 tedy držíme palce a těšíme se, až jej uvidíme v akci.