Novinka Unreal Engine 5.5 představuje technologii MegaLights pro masivní množství světel a stínů

Unreal Engine 5.5 představuje technologii MegaLights pro masivní množství světel a stínů

Jan Urbančík

Jan Urbančík

34
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Působivé demo od Epicu běží na konzoli PlayStation 5.

Reklama

Společnost Epic Games dnes v americkém Seattlu započala další Unreal Fest, v rámci něhož představuje novinky chystané pro populární engine Unreal Engine 5. Došlo na oznámení velkého updatu v podobě verze 5.5, která je už nyní k dispozici v preview verzi. Přináší několik zajímavých vylepšení, ale tím zdaleka největším je nová technologie s názvem MegaLights.

Epic ji prezentuje jako třetí velkou technologii, která umožňuje vývojářům překonávat dosavadní hranice možností. Nanite vyřešil množství detailů, respektive hustotu geometrie, a Lumen zase globální nasvícení. MegaLights si klade za cíl vylepšit možnosti v rámci přímého nasvícení a stínů. Epic to prezentoval v rámci nového tech dema.

Tvůrci enginu slibují, že díky MegaLights mohou vývojáři do hry přidat obrovské množství světel, přičemž všechny z nich vrhají stíny. Světla mohou být nejenom statická, jak tech demo ukázalo na velkém tržišti, ale také dynamická, což bylo předvedeno na více než tisíci létajících robůtků. Celé demo navíc běželo v reálném čase na konzoli PlayStation 5.

Je ale nutné dodat, že jde zatím o experimentální funkci, která se bude postupně odlaďovat. Na hry, které MegaLights využijí, si nejspíš budeme muset několik let počkat.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama