Unreal Engine 5.6 přináší rychlejší Lumen, lepší animace či novinky pro MetaHuman
i Zdroj: Epic Games/CD Projekt Red
Novinka Unreal Engine 5.6 přináší rychlejší Lumen, lepší animace či novinky pro MetaHuman

Unreal Engine 5.6 přináší rychlejší Lumen, lepší animace či novinky pro MetaHuman

Jan Urbančík

Jan Urbančík

7
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Epic díky novým vylepšením slibuje open world hry při 60 FPS i na konzolích.

Reklama

Epic v rámci prezentace State of Unreal představil novinky pro další verzi Unreal Enginu 5, která nese označení 5.6. Ta právě dnes vyšla a přináší hned několik výrazných změn.

Jedním z hlavních zaměření byla optimalizace. Epic obecně zmiňuje, že má nová verze umožnit, aby open-world hry napříč různými zařízeními běžely při 60 FPS, jak měla ostatně demonstrovat technologická ukázka ze čtvrtého Zaklínače. 

Konkrétně se zmiňuje vylepšení pro hardwarový Lumen, jenž má být nově méně náročný na CPU a běží údajně dvakrát rychleji než při vydání UE 5.0, srovnání s předchozí verzí ale nemáme. V experimentální verzi pak byl přidán plugin pro rychlejší načítání statické geometrie a další vylepšení, která streaming zrychlují klidně i o 90 %.

Dalším vylepšením prošla fyzika pomocí systému Chaos, jež by měla být rychlejší. Novinkou je pak navíc možnost lépe simulovat svaly, jak jsme mohli vidět v již zmíněném tech demu Zaklínače 4. 

Mluvilo se také o animacích a konkrétně motion matchingu, díky němuž jsou například správně synchronizovány animace Ciri, jak nasedá na svého koně, a to z jakéhokoli úhlu. Pomáhá to ale také při přechodu z gameplaye do cutscény.

Velkou pozornost strhl MetaHuman, nástroj pro vytváření realistických lidských modelů, jenž obdržel několik zásadních vylepšení. Předně je v UE 5.6 integrován přímo do samotného vývojového prostředí, předtím byl k dispozici pouze samostatně. Nově navíc můžete výsledek exportovat lokálně namísto cloudu, což může být až 6x rychlejší. Zároveň je nově možné MetaHuman použít i pro projekty v jiných programech, mimo Unreal Engine.

Samotné modely postav pak mají být detailnější a v editoru najdete ještě více možností, jak s nimi pracovat. Řeč byla například o proporcích, jež při změně reflektují i velikost oblečení, které má postava na sobě.

Asi nejpůsobivější ukázka pak byla ze zcela nové motion capture funkce, jež dokáže postavu snímaného skutečného člověka (na to stačí i běžná webkamera) zpracovat během pár milisekund a následně promítnout do virtuální postavy, a to včetně mimiky a pohybů končetin.

Pokud jde o změny, které se nutně nedostaly do verze 5.6, ale viděli jsme je v tech demu od CD Projektu Red, za zmínku rozhodně stojí Nanite pro vegetaci. Technologie, jež umožňuje souvislé přechody mezi detaily meshů bez zjevného doskakování, totiž pomocí nových technik bude fungovat také pro stromy a další porosty.

Epic konkrétně vytvořit tzv. Nanite Assemblies, což demonstruje na 28 větvích, ze kterých se skládají všechny stromy ve zmíněném tech demu. Díky tomu má vše zabírat méně místa a zároveň je rychlejší samotný rendering. Pro zobrazení pak UE používá adaptivní reprezentaci pomocí voxelů, což při pohledu z dálky výrazně ušetří výkon, bez ztráty kvality. Nanite pro vegetaci má dorazit ve verzi 5.7.

Kombinací různých technologií pak polští vývojáři v tech demu docílili vytvoření autentického prostředí, kde jednotlivá NPC (kterých mohou být díky novým optimalizacím až stovky na jednom místě) mezi sebou samovolně interagují a reagují na svět okolo sebe.

Unreal Engine 5.6 už je k dispozici, kompletní seznam novinek naleznete zde.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama