V březnu nový grafický engine pro World of Tanks
WoT Novinka V březnu nový grafický engine pro World of Tanks

V březnu nový grafický engine pro World of Tanks

Michal Burian

Michal Burian

15

Vývojáři připravují přes 25 přepracovaných map, předělané zvuky, lepší optimalizaci a mnoho dalšího.

Reklama

Oblíbenou free-to-play onlinovku World of Tanks čekají v příštím roce pořádné změny. Za méně než tři měsíce se hráči dočkají dlouho slibovaného nového grafického enginu, který nám byl prezentován již na začátku listopadu. Zároveň s novým grafickým enginem se do hry dostane i více než 25 přepracovaných map.

Na novém grafickém enginu ve Wargamingu pracují déle než čtyři roky. Vývoj se protáhl z důvodu vlastního enginu, který byl šitý na míru World of Tanks. Dle slov autorů by jen stěží nějaký grafický engine (nyní i tehdy) splňovat požadavky, včetně podpory nejnovějších technologických pokroků a dostatku kapacity pro souběžné vylepšení grafiky.

„Vše začalo naším rozhodnutím dovést vizuální stránku hry na úroveň moderních standardů, a následně nás v tom podporovaly tři věci: vaše připomínky, technologický vývoj a optimalizace výkonu. Chtěli jsme dát hře moderní vzhled a zároveň jsme chtěli zajistit, že si ji budete moci vychutnat na své sestavě. Prostá úprava původního enginu pro zlepšení vzhledu hry by nestačila: technologie se rychle rozvíjela a klient enginu BigWorld s ní prostě nedokázal držet krok,“ dočteme se na oficiálních stránkách hry.

Zároveň s novým grafickým enginem se do hry dostane přes 25 přepracovaných map. „Textury terénu, systém vykreslování vody, prvky oblohy, systém osvětlení, stíny — prošli jsme všechny jednotlivé prvky mapy a přepracovali je tak, abychom bojištím dodali větší hloubku, krásu a realističnost. Každá mapa má nyní výrazný vzhled a poskytuje ještě hlubší ponoření do hry díky celé škále nových a vylepšených technologií a efektů,“ popisují vylepšené mapy tvůrci. O nových mapách mluví jako o ultra-realistickém prostředí.

Přepracované mapy mají mít obrovskou rozlohu. Ve Wargamingu dokonce navrhli kilometry a kilometry okolních oblastí, abyste viděli i za hranice mapy, stejně jako by tomu bylo ve skutečném světě. Všechny mapy budou mít realistický terén. Umožňuje to kombinace 16 textur. Díky této kombinaci prý vypadá terén skutečně volumetricky a je detailní až do nejmenšího stébla trávy. K vylepšení dojde i u vody. Tanky a jakékoliv jiné environmentální objekty, které se dostanou do kontaktu s vodou, se namočí tak, jako by tomu bylo ve skutečnosti. Když vozidlo přejíždí řeku, tak čeří při pohybu vodu, a výstřel granátu vytvoří na jejím povrchu kruhově se šířící 3D vlny.

Designéři mysleli i na takové detaily jako jsou listy odrážející roční období. Navíc stromy se již nebudou podobat plochým obrazům. To samé se dá napsat o nebi. To nově bude fotorealistické s pohybujícími se mraky. Všemu potom dodá atmosféru pokročilé nasvícení, zničitelné objekty a post-efekty se září nebo s paprsky slunce.

„Vložili jsme do map dodatečné detaily a zároveň jsme se u většiny map snažili udržet prvky určující hratelnost tam, kde byly. Takové vyvážení je obtížné, ale věříme, že několik kol testování s vámi nás dovede k cíli. Zároveň jsme tuto příležitost využili k nápravě potíží s hratelností, které jste nám v průběhu let nahlásili na mapách Rybářský přístav, Ruinberg, Plzeň, Erlenberg, Step a Charkov. Například Rybářský přístav získává vyváženější frontovou linii. Ta nabídne oběma týmům vyrovnané šance k náporu v klíčových směrech. V prostřední oblasti na mapě Erlenberg probíhá slušné přepracování: s viditelnou nížinou, hustějšími lesy a menším množstvím prvků prostředí, které mají jen malou taktickou hodnotu, je nyní čitelnější.“

Další velkou novinkou březnové aktualizace je remasterovaný zvuk. „Spojili jsme se s více než 40 skladateli a hudebníky z celého světa a nahráli jsme přes 15 TB surových zvukových dat, abychom zlepšili vaše ponoření do bitvy s pomocí autentického zvuku.“ Po updatu 1.0 má hudba rezonovat s prostředím mapy a vytvářet tak pro každé bojiště jedinečnou atmosféru.

Jak se můžete sami přesvědčit, novinek a vylepšení je požehnaně. Nejvíce ale vývojáře zaměstnala optimalizace. Grafické pokroky přirozeně zvyšují nároky na zařízení, čemuž chtějí ve Wargamingu zabránit. „Dali jsme si práci navíc, abychom optimalizovali stabilitu a snímkovací frekvenci na počítačích střední třídy a starších sestavách, ještě dále snížili zatížení paměti a dali vám prostor k zapnutí zvláštních efektů.“

Chcete se s novou vizuální stránkou World of Tanks seznámit již dnes? Wargaming vytvořil speciální demo program nazvaný World of Tanks enCore. „V je něm předem nahraná bitva, kterou si můžete přehrát, abyste se mohli rozhlédnout po přepracovaných mapách. A zatímco se budete rozhlížet, World of Tanks enCore otestuje vaši herní stanici a řekne nám, jak si předělaná hra povede na různých sestavách.“

Ještě před masivní aktualizací dostanou hráči novou linií sovětských těžkých tanků a při tom budou zrevidovány stíhací tanky a střední tanky tohoto národa. V roce 2018 se navíc můžete těšit na rozšíření soupisky o technologické stromy ze dvou evropských zemí. Na odhalení si ještě musíme počkat, ale v nejnovějším videu je několik nápověd.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama