Zpět na článek

Diskuze: Většina vývojářů si myslí, že si Steam nezaslouží 30% podíl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Old Car

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Většina vývojářů si myslí, že si Steam nezaslouží 30% podíl" Mne se zas nelibi davat za hru bez ceskeho dabingu a titulku 70 dolaru. A silne pochybuju, ze ikdyby si Steam snizil marzi, ze se tam ceny her snizej.

Mike86
Mike86
Level 3 Level 3
3. 5. 2021 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Old Car No tak český dabing se ve hrách už téměř nevyskytuje a to bohužel ani u takového titulu jako KCD, kde se toho nakonec zhostili fanoušci. Jinak vývojáři s vysokými prodeji už dávno mají nižší marže a vidíte, jaká je situace. V dnešní době se v podstatě ani nevyplatí kupovat hry u nás za plnou cenu, protože na rozdíl od Rusů, kteří za poloviční cenu často dostanou i kompletní lokalizaci, my nedostaneme až na výjimky za plnou cenu žádnou přidanou hodnotu.

Mike86
Mike86
Level 3 Level 3
1. 5. 2021 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně řečeno nevidím jakýkoli důvod, proč by mě jako zákazníka mělo zajímat, jaký podíl vývojáři vyplácejí Steamu. I když nezávislým tvůrcům bych dal nějaké úlevy, nehledě na to, že díky několik let jisté politiky Steamu musí kvalitní tituly na jejich platformě bojovat s pochybnými hrami. Když se však vrátím k velkým společnostem, tak nevidím jediný důvod, proč by měly platit méně Steamu a proč bych je jako zákazník měl litovat. Pokud vím, tak pokud budou dostávat větší podíl, tak se jejich pohled na snižení ceny, mikrotransakce, DRMka, předražená DLC a lokalizace stejně nezmění. Kromě toho onen zmiňovaný Microsoft má tržby i z jiných produktů nebo služeb, takže si může dovolit snížit si podíl a v podstatě i musí, pokud tím k sobě chce nalákat potenciální vydavatele. Steam naopak nemá vůbec důvod, snižovat si svůj podíl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 2 Level 2
30. 4. 2021 15:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bLaCk0uT
bLaCk0uT
Level 31 Level 31
30. 4. 2021 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Dobře si protiřečíš, když v jedné větě máš pocit, že existuje "komunismus v digitálních službách" a pak chceš, aby každý platil podle FUPu jako tomu bylo dřív, což mi jako komoušská myšlenka velmi přijde, protože chceš něco regulovat jen protože nemáš takovou spotřebu ty sám. Kdybys ji mít přestal, tak bys přečel mezi prvními, proč to není neomezené, klasika. Děkujme za ty dary neomezených dat na kabelu. Jinak si zálohuj co chceš, ale já si hru stahuju jednou. Až na výjimky (kdy se třeba pos**la po updatu instalačka CoD a stahoval jsem 250 GB znova) nic dlouhodobé spotřeby (jako třeba hry, nestahuju). Ale je mi nasprosto jasný, že ty to navrhuješ jen protože za streaming neplatíš ani korunu, a proto argumentuješ úsměvnou kvalitou 1-2 GB RIPů od YIFY.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ten matroš, na kterém jedeš, musí být fakt síla. Pokud stahuješ obsah, na který nemáš práva, tak jsi pirát. Je úplně jedno, že filmy stahuješ "jen" každý druhý. To, že máš doma všechen nábytek legálně koupený neubírá nic na nelegálnosti toho půl kila drog, co máš po postelí. Na Steamu ani GOGu nevlastníš ani jednu hru. Zaplatil jsi pouze za licenci, která ti může být kdykoliv odebrána. Speciálně pro tebe bych zavedl fyzické disky s omezeným počtem přehrání. Proč by měla být fyzická kopie zvýhodňovaná proti digitální? Vždyť se jedná o stejný produkt.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel U nás je stahování filmů a hudby tolerované, jinde ve světě ne. Pokud stahuješ přes torrenty, tak to nelegální je i u nás, protože ten obsah zároveň i sdílíš. Pochybuju, že stahuješ jen a pouze abandonware. K tomu, že ignoruješ licence snad není co dodat. A já zase nevidím smysl v omezení datového přenosu. Platím si za internet i za služby, které mi ten obsah nabízejí. Stejně jako jsi ty zaplatil za ten fyzický nosič a obsah na něm. Proč bych měl být omezován?

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pirát, co chce přivést zpět FUP. Tak to vidím prvně. YIFY a kvalita v jedné větě. Tak to taky vidím prvně.

trawex

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel YIFY a kvalitní videa? Kde?

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
2. 5. 2021 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Přečetl jsem všechno co jsi napsal a pokuď si za vším stojíš, tak máš v hlavě velký guláš a problém...

­ ­MakeSenze

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel FUP v době kdy pomalu celá domácnost a každý spotřebič vyžaduje internet. Ty musíš být, s prominutím, dobře jetý na hlavu.

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
3. 5. 2021 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Já nikoho nedotuji, využívám to co si platím. Jestli vy máte pocit křivdy za neomezené stahovaní tak si to stahujte přes mobilní data, tam omezené stahování je a i to jedno yify taky stáhnete :D .

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Došlo ti FUP, tak ti to zpomalili. A užij si stahování 200 GB Warzonu. Tou rychlostí 10 Mb/s ti to zabere jen 44 hodin.

Mijen
Mijen
Level 21 Level 21
Hlavní platforma: PC
30. 4. 2021 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo je jako nenutí to zrovna na Steamu prodávat. Steam to má jasně určené a všichni to ví, než tu hru na této platformě vydají. Že začnou brečet až po tom, co to na steam dají, no je to jen jejich problém.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
30. 4. 2021 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A konzolové výpalné jim nevadí? Tam je to také 30% a povídalo se že u nové generace konzolí to má být dokonce i 40%. K tomu z bazarovek nemají ani cent a ten kdo si jí koupí má plnohodnotný zážitek s posledním patchem a MP aniž by jim za to zaplatil. Stejně tak vesele bují obchod s účty kde z toho nic nemají jak vývojáři tak ani v tomhle případě Sony. A co streameři kteří ukáží hru stovkám tisícům lidí kteří pak nemají důvod si jí kupovat. Tahle loď prosakuje na mnoha místech a zrovna obchody které jim tvoří tržby nejsou to co by bylo potřeba zalátat. :)

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines U konzolí bych řekl, že to není až tak citelný problém z důvodu vyšší ceny her než u PC, kde ten poplatek je víceméně nejspíš právě v něm zahrnutý.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Myslím, že procenta jsou furt procenta

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jsem to blbě napsal. U konzolí si nejsem jistý jestli je dohoda v procentech a ne právě těch 200-300 o kolik jsou dražší.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I kdyby Steam snížil svůj podíl, taky ty prachy nepůjdou vývojářům, ale vydavatelům. Jestli si vývojáři nebo hráči myslí něco jiného, tak jsou pěkně naivní.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
30. 4. 2021 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheEvo Tak zas na Steamu jsou tisíce vývojářů co si to vydávaj sami a profitovali by z toho. Problém je, že hráči by z toho neprofitovali, naopak - kdyby neexistoval 30% cut, tak by nemohly weby typu GMG nabízet 20% slevy hned při launchi. Díky tomu Valve cutu jsem si mohl koupit třeba teď Days Gone za 35 eur místo 50 eur na third party obchodě.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Steam by jednoduše mohl nabídnout základní featury za nižší procenta. Pokud by vývojáři chtěli pak nějaké pokročilejší funkce, jednoduše by si je zapnuli a Valve by jim za to účtovalo přirážku. 30% je určitě ok pokud člověk využije vše co Steam nabídne, ale přijde mi nefér účtovat to stejné i těm, co všechny funkce prostě nechtějí využívat.

jgfghhhgg

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne, ze nezaslouzi. Vyvojar dostane 70 procent, z toho dalsich cca 30 procent dane, zustane mu ani ne pulka. Zaslouzil by si to, kdyby mel aspon nejakou kontrolu kvality, nebo komentovali neco jineho, nez vami vytvorenou stranku ve store... Ale Valve za tech 30 procent veskrze nenabizi. Zlaty Sony nebo Epic :-D

Ondrej_V

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo je na Steamu být nenutí... Přístupu MSFT tleskám.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
29. 4. 2021 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo vývojářům nebrání hry prodávat bez steamu a inkasovat 100%. Ale přesto pořád používaj ten zpropadenej steam. Tak asi k tomu nějakej důvod bude. Že chtěj víc prachů? No samozřejmě, kdo by nechtěl. To je jako ptát se politiků jestli jestli si při dalším hlasování o svých platech budou hlasovat pro zvýšení, nebo plátců daní jestli by chtěli snížit daně. Jo, chtěli. Woooow to je teda překvapení. Ale samozřejmě, ti šťastlivci které si Epic vybere a dám jim prachy za exkluzi po tom skočí, protože jistota výdělku se hodí a na steam se dá jít vždycky. Ale tohle opravdu Valve nepřiměje snížit si marži na polovinu. To by museli vývojáři Steam začít bojkotovat kompletně. Přeju hodně štěstí.

Razzak
Razzak
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc vyvojari neustale breci? Vzdyt na Steamu maji k dispozici tolik featurek co nikde jinde nemaji a jeste budou brecet, ze si Valve bere % z jejich profitu.

Ondrej_V

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razzak Tak chtějí urvat co nejvíc peněz, v tom je chápu, to chce asi každý podnik. Velká studia s vlastními launchery a portály pro nákup na tom tratí nejvíc, protože když to přeženu, ze Steamworks API používají jen achievementy a právě ty zmíněné featurky nevyužijí. A podle mě jsou nejvíc slyšet právě ta velká zvířata; nechtějí být na cizích launcherech, ale zároveň tam musejí být, kvůli hráčům, protože Steam dominuje... Indie studiím bych ulevil a nastavil 12 %, pokud by neměla backing od jiného, velkého studia.

Dla_ha
Dla_ha
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razzak Ne, to hráči tam mají spoustu debilních featurek, pro vývojáře je to opruz. Oni bohužel musí na Steamu být, protože má monopol. Ale musí se kvůli tomu pachtit s achievementy nebo hloupýma kartičkama, který se jim většinou absolutně nevyplatí dělat. Ale hráči to požadují. Co by vývojáři skutečně chtěli je kurátorovaný obchod, kde nemusí zápasit proti hromadám odpadu jako na Google Play. Když byl Steam kurátorovaný, tak těch 30% dal každý rád, protože pak už skoro nemusel dělat marketing. Teď za těch 30% nedostane vývojář skoro nic, krom práce navíc.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
30. 4. 2021 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dla_ha No na steamu být nemusí. Jen samozřejmě chtějí nejvíce prodat tak neopomenou obchod s největší základnou uživatelů který jí má vybudovanou protože jim má co nabídnout. Achievementy ani kartičky nejsou povinností... To dělají vývojáři pro komunitu v zájmu vlastního PR stejně jako "bonusový obsah" v podobě komiksů, soundtracku, artbooků, pozadí a podobných prkotin. To vážně nezvedá kredit Steamu ale té hře. Steamu to jen zabírá místo na serverech. Pokud chcete prodávat musíte si vážit toho komu chcete prodávat. A když zákazník vidí že jste mu hru pohodili jako kost psovi tak to na něj moc dojem neudělá.

dedly
dedly
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
29. 4. 2021 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mít Epic funkce jako steam, podporu modu jako steam tak by možná i konkurovat mohl a ani by mi nevadilo si tam hru koupit když by nabídli menší cenu jak steam, ale v tom stavu v jakem ten store je a tím nakupováním exkluzivit si mě nezískají, si radší počkám a koupím na steamu nebo má distributor smůlu upolně a nedsotane ani korunu to už radši koupím hru na GOGu nebo si zaplatím game pass od mircosoftu než něco koupit na epicu tak micosoft už snížil na 12% https://www.theverge.com/2021/4/29/22409285/microsoft-store-cut-windows-pc-games-12-percent Sem zvědavej jestli se k tomu kroku odhodlá i Valve a jeslti Epic Sweeney dodrží ten slib co dal že když valbe bude mít cut 12% tak už nebudou kupovat exkluzivity https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1121218551342350336

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dedly Ale proč by to Steam dělal když má evidentně milióny užitečných idiotů, kteří budou jeho nenažranost neustále něčím omlouvat?

patasde

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať proč by zákazníci steamu (dle tebe idioti) měli jít na jinej store když je jinde cena stejná, nenabízí to tu přidanou hodnotu jako steam? když je možnost volby koupit hru za 60 euro na steamu nebo na epicu většina pořád zvolí steam

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@patasde To jsi špatně pochopil. Užitečný idiot nerovná se uživatel Steamu. Užitečný idiot je člověk, který je schopný bít se do krve za korporát který zneužívá svůj faktický monopol a hledá všelijaké výmluvy proč z tohoto bludného kruhu nehodlá vystoupit...

Johny
Johny
Level 20 Level 20
29. 4. 2021 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Roky stará písníčka.

Tommy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Jediným pořádným konkurentem je pak Epic Games Store." Tak ten byl vážně dobrej :D :D

1234
1234
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm.. vyvojari. To jsou ti zvlastni lidi, ktery svym zakaznikum lzou, neplni sliby a v poslednich letech jsou asbolustne neschopny prijit s necim novym. Tihle parchanti by meli drzet hubu a dekovat za steam, kde se dostane pozornosti i tomu nejvetsimu lejnu. Az budou ty dnesni srance stat 500kc misto 1500kc, pak bude nazor nejakyho vyvojarskyho vemena aspon trochu dulezitej. A epic jsou jen ubohy paraziti, ktery nebudou mit dlouhyho trvani.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
29. 4. 2021 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 trochu si pletes vyvojare a marketing

Lukáš Pohanka
Lukáš Pohanka
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 Co se ceny tyka, tak 1500 ale neni nijak prepalena cena.. hry v roce 1997 staly i 2000Kč

1234
1234
Level 1 Level 1
30. 4. 2021 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Pohanka Jo, ale nevychazely takovy rozbity srance jako ted. Dostals proste hotovej produkt.

CRYPT
CRYPT
Level 12 Level 12
30. 4. 2021 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 a zapomnel jsi i dodat, ze ten hotovy produkt nebyl useknut ve finale pro "DLC" content....

Ja ty

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 Ses dement

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Epic NENÍ konkurence Steamu (prý jediný pořádný konkurent...)! Vždyť ten spyware nemá ani nákupní košík. O dalších základních featurách, co má Steam věky, raději nemluvím. Ale joke docela povedený.

Fallout18
Fallout18
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Steam Only 👍

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně že budou brečet, že si to steam nezaslouží. Ať si zaříděj distribuci sami...

Bingbang

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Přesně! Raději ať brečí hráčí, že si musí instalovat do počítače další obchod.

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
29. 4. 2021 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bingbang Ano, to je jediná možnost, mít na všechno samostatnou aplikaci. Nevšiml jsem si, že by jakýkoliv jiný software (na otevřené platformě) potřeboval na svou distribuci další extra aplikaci.

Reklama
Reklama