@Hubert
Lineárně pospojovaný větší lokace. To dávalo smysl a bylo to to nejlepší z obou světů. Dokázali dát hráči volnost, ale zároveň nevyplňovali herní dobu zdlouhavým cajdáním mezi lokacemi a měli plnou kontrolu nad dramaturgií.
Takže se Tango Gameworks vážně rozhodli na**at si do bot openworldem :-( Zrovna oni umí hutný hororový zážitky s tahem na branku, který ale v ubisoftím otevřeným světě nemůže nikdy tak dobře fungovat. Z jednoho pohledu na mapu je jasný, že všechny ty vedlejší aktivity a cestování akorát roztahají příběh a rozředí gameplay. Byl jsem připravený zaplatit plnou cenu klidně za 8 hodinový intenzivní strašení, ale o 20-40 hodin roztahaný vaty nestojím. Takových her je tu už dost.
Je horší Gibsonův fosilní názor, nebo cancel culture? Torn Banner Studios to vyřešilo rozumně. Shipwright Studios za soukromý názor jednoho pošetilce trestá celou společnost se spoustou zaměstnanců, kterým možná takové rozvázáni spolupráce může docela uškodit, komplet bez jejich přičinění.
@Razzak
Ne, to hráči tam mají spoustu debilních featurek, pro vývojáře je to opruz. Oni bohužel musí na Steamu být, protože má monopol. Ale musí se kvůli tomu pachtit s achievementy nebo hloupýma kartičkama, který se jim většinou absolutně nevyplatí dělat. Ale hráči to požadují. Co by vývojáři skutečně chtěli je kurátorovaný obchod, kde nemusí zápasit proti hromadám odpadu jako na Google Play. Když byl Steam kurátorovaný, tak těch 30% dal každý rád, protože pak už skoro nemusel dělat marketing. Teď za těch 30% nedostane vývojář skoro nic, krom práce navíc.
Myslím, že GPU jde sehnat snáze než PS5, která má pořadníky narvané nevím do kdy. Velké obchodu u grafických karet pořadníky nevedou a vystaví kartu až když mají zásoby. Já se rozhodl na začátku roku upgradovat PC a hned v lednu se mi podařilo koupit čtyři RTX 3070 pro sebe, rodinu a přátelé, kteří neměli tolik času furt kontrolovat eshopy. PlayStation je oproti tomu absolutně nesehnatelný, možná tak od scalperů, což nehodlám podporovat. Počkám na PS5 Slim.
Tohle se mi moc líbí. Jsem rád za každou hororovku, která nevyužívá prvoplánové lekačky, ale staví na atmosféře a tajemnu. To prostředí je správně nechutné, vypadá to, že munice a životů bude pomálu a hráč si bude muset každý střet 2x rozmyslet. Nepochybuji, že to v hráči vyvolá napětí, které ale možná nepůjde tak dobře předat člověku, který jen sleduje záznam.
@Niemand
Streamer je IMHO něco úplně jiného než hráč. Jejich cílem je dělat koukatelná videa, nic komplexního, žádné velké přemýšlení, jen rychlá zábava pro skoro-hráče. Na SOMA šlo vidět, že se Frictional Games někam posunuli a už nejedou jen na tupé lekačky, u kterých by mohli streameři simulovat infarkty. Doufám, že tohle udrželi i u nové Amnesie, podřídili gameplay příběhu a staví především na psychologickém hororu a snad i filozofickém přesahu. Předpokládám, že se zároveň posunulo i publikum a fanoušci Amnesie si to teď chtějí zažít sami bez doprovodných keců nějakýho nýmanda :-) Prostě to není materiál, který by průměrný streamer dokázal dobře pojmout a ještě by mu přinesl dostatek views, aby se to vyplatilo (hlavně tak krátce po vydání kvůli spoilerům). Streameři na tohle teď mají nenáročnou Phasmophobii.
@1234
Tohle je tvůj první konzolový cyklus? :) U PS4 a XONE to nebylo jiný. Hry se dneska dělají klidně 4 roky a víc, ale HW konzolí se finalizuje ještě rok před vydáním. Na to se blbě vyvíjí exkluzivity.
@madPav3L
To je pořád nějaký evil corporation bullshit. Měl jsem tady rozepsaný docela sálodlouhý referát o tom, jak fungují investoři, vydavatelé, firemní struktury atd. Ale asi bych tím akorát nudil. Nicméně jestli tady chcete vědět o čem mluvíte. Tak si najděte, jak fungují vydavatelé (investoři). Jakou mají marži a jak malé procento z příjmu dělá čistý zisk a co jde zpět do investic. Jak funguje akciový trh. A kdo je ten velký zlý šéf Gearboxu Randy Pitchford, který to rozhodně dělá jen pro peníze a hry jsou mu volný. Taky je dobrý přečíst si pár postmortemů velkých her a podívat se kolik mají ty společnosti zaměstnanců a jaké jsou průměrné platy. Člověk získá představu proč je tak drahé udělat i špatnou hru.
@madPav3L
A co si myslíte, že se s těmi penězi potom dál děje? Nadívají si jimi polštáře? Samozřejmě se většina investuje zase do her. Je to korporát jako každý jiný.
@dedly
Přišli na trh s tím důležitým, investováním do her. Protože o hry tu jde, ne o obchod. A to je služba, kde Steam hluboce zaostává. Největším lákadlem je 12% revenue split, oproti 30%. To je ten hlavní důvod, proč tam tvůrci dávají své hry. Peníze za časovou exkluzivitu taky velkému množství vývojářů pomohou, například Phoenix Point tam šel cíleně ze své vlastní iniciativy, protože ty peníze jim reálně pomůžou udělat hru lepší. Take-Two nemá časovou exkluzivitu přímo zapotřebí, berou to spíš jako bonus k férovějšímu revenue splitu. Prodají totiž tolik kusů, že jim těch 18% zisku navíc udělá klidně miliony dolarů. Na jejich místě bych šel na půl roku do Epic Store i kdyby nenabídli vůbec nic navíc. Větší zisk ve výsledku znamená větší investice do dalších her. A tohle vždycky podpořím. Oproti tomu Steam je tak přeplácaný, že už nemá pro tvůrce skoro žádnou marketingovou hodnotu a ještě si bere 30% zisku. Na wishlist, user reviews apod. se můžu vykašlat, chci dobré hry.
@Sherlock161
Epic store dělá to samé. Taky přidává funkcionalitu. Vše podstatné mají, cloud saves, wishlist, user reviews, achievements, shopping cart, ... Viz. https://trello.com/b/GXLc34hk/epic-games-store-roadmap Navíc díky tomu, že tam nemůže dát hru kdekdo, tak se člověk nemusí prodírat vším možným, nemusí tam být žádný kurátoři, chytré doporučování atp.
@Smazaný uživatel
Vývoj na PC je dražší než na konzole a prodražuje se i následná péče. Když nebudou prodeje (bojkot) tak si ten "zisk" klidně ujít nechají. Například série NHL se tak rozhodla už před lety a nezdá se, že by litovali. A teď je konzolových hráčů ještě víc jak v roce 2008.
@Zmrd
Nejdřív říkáš "strategie nehraju a nebaví mě", pak "MMORPG miluju". A nakonec to zabiješ protiřečením "Žánr u mě absolutně nehraje žádnou roli". Strategie a MMORPG jsou žánry...
@carhrozny
Můj táta na tom byl stejně, ale místo frfňání si našel učitele angličtiny a sám jsem překvapený, jak dobře mu to jde. Jde začít kdykoliv. Hru si klidně nekupuj, ale problém není na straně vývojářů a vydavatelů.