Hádanky jsou důležitou součástí hrobek a s více hrobkami přijde do hry i více hádanek.
Crystal Dynamics sdělili v rozhovoru pro Game Informer, že Rise of the Tomb Raider se bude hodně soustředit na hrobky a hádanky. Kreativní ředitel Noah Hughes řekl, že hádanky jsou důležitou součástí hrobek a s více hrobkami se můžeme dočkat i více hádanek.
Hádanky jsou opět založeny na fyzice a některé z nich budou mít několik kroků potřebných k rozluštění. Vývojáři chtějí vyzvat hráče k plnění těchto hádanek, ale neradi by je nějak omezovali. Budou zde i takové hádanky, které jsou rozděleny na více objektů nebo se nachází na více místech v místnosti, k rozluštění hlavní hádanky. Tyto hádanky nezaberou moc času, ale stále budou o zajímavé kombinaci fyziky a příčiny-a-následků. Přidá to tak k velkému finále jak se dostat skrz dveře na konci místnosti.
Rise of the Tomb Raider vyjde koncem tohoto rok exkluzivně na konzole Xbox One a Xbox 360. Jedná se však o časovou exkluzivitu a pravděpodobně se později dostaví i na ostatní platformy.