Starší hráči mají rádi svůj klid.
Průzkumy probíhají prakticky neustále. Tvůrci sbírají data o hráčích ve hrách, ale to není vše. Dotazy jsou kladeny i mimo virtuální světy, což ukazuje nejnovější výzkum serveru Midia Research, který se zaměřuje na preference hráčů. V posledních letech by si člověk mohl říci, že prim hrají u fanoušků her AAA tituly multiplayerového ražení. Tento trend však podle všeho pomalu, ale jistě, opadá, přestože nemalá část herní komunity stále do tohoto segmentu investuje značné finanční prostředky.
Podle zveřejněných dat však více než 58 % hráčů preferuje hry pro jednotlivce namísto těch, ve kterých je nutné aktivně spolupracovat s dalšími hráči, či je eliminovat. Pokud se podíváme na hráče starší 55 let, u nich je obliba sólových zážitků ještě výraznější, protože až 74 % dotázaných dává přednost hrám pro jednoho hráče. Mladší členové komunity ve věku 20–24 let naopak volí spíše PvP tituly, které hraje až 43 % z nich.
Velká část dotázaných potvrdila, že ke hraní byla „zlákána“ často bezplatnou demoverzí. Průzkum byl proveden v USA, Velké Británii, Austrálii, Kanadě, Německu, Francii, Polsku, Turecku a Jihoafrické republice. Teoreticky by mohl poukazovat na důvody úspěchu Last of Us, či Elden Ringu a též na faktory spojené s pádem Concordu, či jiných IP orientovaných primárně na multiplayer a dlouhodobou podporu.