Nelíbila se jí AI vytvářející obraz zlé umělé inteligence.
Občas se i sebelepší myšlenka může nepěkně zvrhnout. Pěkně to ilustruje akce vydavatelské společnosti Prime Matter, která nechala vytvořit v rámci reklamní kampaně pro System Shock obrázek Shodan skrze software Midjourney, který pracuje s AI. Komunitě se tento krok ani trošku nezamlouval a tak tvůrce zavalila negativními reakcemi. Jeden z uživatelů psal kupříkladu toto: "Takhle se nedělá reklama na hru vytvořenou lidmi s vášní pro sérii,"
Proč se společnost Prime Matter rozhodla realizovat tuto myšlenku prezentovala takto: "Umělá inteligence používá umělou inteligenci k tomu, aby si představila, jak by vypadala umělá inteligence ve fyzické podobě (Shodan) byl jedním z prvních příkladů 'Nepřátelské AI' ve videohrách (i když koncept, jehož průkopníkem byl HAL-9000 ve filmu 2001: Vesmírná odysea) a potenciál, že AI bude chytřejší než člověk, je obavou, kterou pociťují mnozí. A vzhledem k dnešním událostem ve společnosti Google se cítí být velmi aktuální."
Prim tím pádem nehrálo ani tak to, že by si chtěla ušetřit práci, nýbrž snaha přinést v rámci prezentace System Shock něco originálního. Ve výsledku se společnosti podařilo získat možná větší pozornost než původně chtěla. Je však otázkou, zda mají uživatelé sociálních sítí přílišný důvod k pobuřování, protože tematicky tento pokus k System Shock opravdu sedí.