Studio Unknown Worlds spoluzakládal v roce 2001.
Charlie Cleveland, game director původní Subnauticy, spoluzakladatel a dosavadní kreativní ředitel studia Unknown Wolds Entertainment, reaguje na výpověď, kterou s dlouholetými kolegy dostali minulý týden od mateřského Kraftonu. „Určitě chápete, proč byly události tohoto týdne pro Maxe, Teda, mě, tým Unknown Worlds a naši komunitu velkým šokem,“ píše v textu, který věnuje především historii Unknown Worlds. Tu psal od roku 2001.
„Víme, že hra je připravena k vydání v early accessu, a víme, že jste připraveni ji hrát. A i když jsme si mysleli, že to bude naše rozhodnutí, alespoň prozatím je toto rozhodnutí v rukou Kraftonu. A po všech těch letech zjistit, že už nemohu pracovat ve společnosti, kterou jsem založil, bolí,“ svěřuje se.
„Chci, abyste věděli, že ať už se se zakladateli, týmem a hrou stane cokoli, naší prioritou je a vždy bylo vytvořit tu nejlepší hru pro nejlepší komunitu na světě,“ uzavírá svůj příspěvek a dodává, „a také chci, abyste věděli, že tady příběh nekončí.“
Jihokorejský Krafton společně s Clevelandem propustil i šéfa týmu Teda Gilla a technického ředitele Maxe McGuira, který rovněž před čtyřiadvaceti lety studio spoluzakládal. Důvod razantního kroku vydavatel neobjasnil, pouze fanoušky ujistil, že se nic nemění na struktuře chystané Subnauticy 2, která by měla vstoupit do early accessu ještě letos. Šéfem Unknown Worlds byl jmenován Steve Papoutsis, ředitel sesterského studia Striking Distance.