Tvoří jakési „psychogeografické RPG“.
Ve Velké Británii vzniklo nové studio pojmenované Longdue. Tvoří ho vývojáři se zkušenostmi z týmů ZA/UM, Rockstar nebo Bungie. V poslední jmenované společnosti dělal například narative director Grant Roberts, později také narative director Splash Damage nebo scenárista Rocksteady.
Tým je v tuto chvíli velmi malý, tvoří ho asi dvanáct lidí. V případě bývalých vývojářů estonského studia ZA/UM stojícím za hitem Disco Elysium zřejmě nejde o přímé aktéry komplikované kauzy, byť konkrétní jména neznáme. Nejvíce rezonující postavy sporů už jsou angažovány v jiných společnostech, shodou okolností také v čerstvě vzniklém týmu Dark Math Games.
Zaměřujeme se na inovace a pokrok, ne na napodobování.
Longdue z práce na Disco Elysium vychází, ale rozhodně nechce opisovat. „Longdue je samostatný subjekt s vlastní vizí, to je opravdu důležité. Studio se samozřejmě inspiruje ideály projektů [týmu ZA/UM] – inteligentním vyprávěním, psychologickou hloubkou a pevným budováním světa –, ale zaměřujeme se na inovace a pokrok, ne na napodobování,“ vysvětluje investor a předseda představenstva Riaz Moola.
Hra, kterou Longdue chystá, je prozatím dosti tajemná. Má „zkoumat jemnou interakci mezi vědomím a podvědomím, viděným a neviděným“ a bude využívat mechaniku jakéhosi „psychogeografického RPG“, která má proměňovat svět i postavy na základě hráčových rozhodnutí.
„Každé rozhodnutí a myšlenkový pochod zanechá stopu nejen na postavách, ale i na světě kolem nich. Hranice mezi charakterem, za který hrajete, a prostředím, v němž se pohybujete, se stírá a vytváří zážitek, kde se obojí hluboce prolíná. Je to poměrně abstraktní myšlenka, ale jsme opravdu nadšeni, že ji můžeme rozvinout a zjistit, co z ní vzejde,“ vysvětluje Moola.