Vývojářská verze nového Xboxu je výkonnější než prodejní model
Novinka Vývojářská verze nového Xboxu je výkonnější než prodejní model

Vývojářská verze nového Xboxu je výkonnější než prodejní model

Michal Burian

Michal Burian

27

Podívejte se, jak dev kit Projectu Scorpio vypadá. Co nového šéf Xboxu prozradil?

Reklama

V červnu na E3 v Los Angeles odhalí společnost Microsoft svou novou konzoli, která nese pracovní označení Project Scorpio. Minulý týden jsme se dozvěděli první hardwarová specifika. Dnes přichází na řadu další informace společně se srovnáním standardního Xboxu One a Xboxu One S.

Zajímavostí je, že vývojářská verze konzole má výkonnější grafickou kartu a více operační paměti - u prodejní verze bude 12 GB GDDRS5, zatímco u dev kitu je 24 GB GDDR5. Phil Spencer vysvětlit, že tvůrcům her dávají silnější verzi konzole z důvodu, že se snazší vytvořit hru a poté ji upravit na méně výkonný stroj. Přesto má Microsoft velké plány, Spencer tvrdí, že Project Scorpio umožní jednotlivým studiím dosáhnout ve svých hrách nefalšovaného 4K rozlišení se vším všudy - 4K textury, stabilní snímková frekvence, HDR, široká škála barev a prostorový zvuk. Tvrdí, že všechny hry, které běží na Xboxu One v rozlišení 1080p při 30fps, budou schopni na Scorpiu dosáhnout 4K a totožné frekvence snímků za sekundu. To byl prý jejich cíl.

Důležité je, že všechny hry, které jsou vytvořené pro Xbox One, půjdou bez problému spustit na Projectu Scorpio. Zároveň tyto hry získají dosud nespecifikované výhody. Vývojáři navíc mohou snadno Project Scorpio proměnit v Xbox One nebo Xbox One S a optimalizovat svůj titul i na tyto starší konzole. To je pro Microsoft důležité, s nástupcem Projectu Scorpio nechce společnost odstavit na vedlejší kolej dosavadní Xbox One.

Spencer v rozhovoru zároveň potvrdil, že je dev kit vybaven malým OLED displejem s tlačítky. Na něm vývojáři naleznou potřebné informace, například fps. Mohou si tak rychle zkontrolovat, jak jejich hra na konzoli běží.

Jak se zdá, Microsoft se snaží usnadnit práci vývojářům, jak to jen jde. S tím jde ruku v ruce tvrzení, že upravit Xbox One hru pro Project Scorpio zabere dva dny práce. Už po tak krátké době jsou schopni autoři dosáhnout u své hry 4K rozlišení. Těm zkušenějším (Turn 10 Studios - série Forza Motorsport) to zabere jeden jediný den. K dev kitu jsou i vysokorychlostí kabely, umožní přenést 100 GB dat za 4 minuty. Dříve stejný objem dat trval až 45 minut - vývojáři tak mohou rychleji nahrávat hry na disk konzole.

Vše zní velmi dobře a zajímavě. Hráče ale nejvíce zajímá, jaké hry si budou moci zahrát. V současné době toho Microsoft moc oznámeno nemá. Nezbývá než doufat, že na E3 představí nějaké radikální novinky, které dokážou hráčům, že koupě nové konzole se vyplatí. Zároveň zamrzí, že se výrobci konzolí zaměřují na 4K rozlišení, místo toho, aby doladili FullHD rozlišení a ukázali vývojářům, že hry na jejich konzolích dokážou běžet při 60fps. V tomhle jde Microsoft ruku v ruce se Sony, což je škoda.

Microsoft si je vědom toho, že ne každý bude chtít investovat peníze do nové konzole. Je na každém, zda upřednostní hraní v maximálním možném rozlišení s pěknými efekty na Projectu Scorpio nebo mu bude stačit Xbox One. Hry budou vycházet na obě konzole.

Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout, jak dev kit Projectu Scorpio vypadá. Uvidíme, jak se změní, až koncem letošního roku vyjde. Zatím si designéři nedali moc práce, Project Scorpio připomíná Xbox One.

Takhle vypadá Project Scorpio zevnitř (v češtině)

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama