Warhammer 40,000: Space Marine – smrt je jen začátek
Speciály Článek Warhammer 40,000: Space Marine – smrt je jen začátek

Warhammer 40,000: Space Marine – smrt je jen začátek

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

3

V temné budoucnosti 41. století není nic, než válka … paráda!

Reklama

Cítíte to? Cítíte krev proudící z desítek drobných ranek a pot perlící se na čele vesmírných mariňáků? Slyšíte řev rotomeče, prokousávajícího se skrz šlachy a kosti? Zní to jako rajská hudba, že? Když studio Relic Entertainment poprvé prozradilo, že má v plánu pustit na trh third-person akci ze světa Warhammeru 40,000 spousta hráčů byla nadšená, ale ještě víc se jich bálo. Tvůrčí celek si totiž udělal jméno především na real-time strategiích a s vývojem jiného žánru měl jen pramálo zkušeností. Gamespot nás však ujišťuje, že jsme se strachovali předčasně.

Kluci vývojářští nechali tamější redaktory vyzkoušet si část hry a ti je na oplátku podrbali za ušima. Obrazně řečeno. Dojmy jsou totiž veskrze pozitivní a nutno podotknout, že z líčení autorky vypadá gamesa sakramentsky lákavě. Celý děj se odehrává na průmyslové planetě, jež se stará o výrobu zbraní a strojů pro válečnou mašinérii Říše, a která rovněž úpí pod neočekávaným útokem zelenokožců. Pokud by se přitom Orkové dostali k celé řadě technologií, mohlo by to mít katastrofální vliv na průběh nekonečné války. Na místo je proto vyslán kapitán Titus z kapituly Ultramariňáků, aby svými okovanými botami zašlapal nepřátele metr pod zem.

Svět Warhammeru 40,000 slibuje nekonečnou akci a té se nám prý dostane vrchovatě. Vývojem samotného soubojového systému přitom tvůrci strávili podstatnou část tvůrčího procesu, kdy bylo třeba najít dokonalou rovnováhu mezi šarvátkami na dálku a zblízka. Vesmírní mariňáci, to jsou totiž především bitky hezky tváří v tvář a dočkat bychom se jich měli i tady. Munice do jednotlivých zbraní (od samopalů, přes plamenomety až po plasma gun) proto bude poskrovnu, aby hráči nebrali rotomeče jen jako vrčící krabičku poslední záchrany.

Rotomeč ale samozřejmě nebude jediným nástrojem na drcení lebek bezvěrců. Slíbena byla taktéž přítomnost seker, válečných kladiv a v podstatě všeho co dokáže v řadách nepřátel nadělat paseku. Vysněnou zbraní přitom budete moci švihat buď zlehka, ale rychle, nebo pomalu, pořádně a drtit několik protivníků naráz. Když už se navíc začnete řezat, není cesty zpět. Tohle je Warhammer a tak můžete zapomenout na nějaký systém krytí. Je nicméně přítomen tzv. úhybný manévr, který se může hodit především proti jednotkám bez střelných zbraní, jež jsou po čertech rychlé.

Ačkoliv se celou cca desetihodinovou hrací dobu budeme pohybovat na jedné planetě, lokace budou relativně rozmanité. Od továrních komplexů, přes zničená města až po opuštěné kaňony, všude budete rozsévat smrt a zmatek. A to nejen v řadách tupých zelených hlav, ale rovněž mezi podstatně mazanějšími Chaosáky, kteří ve hře figurují jako takový mini-bossové. Jde totiž o ultimátním protivníky vesmírné maríny a vzhledem k tomu, že se v jeho řadách nachází odpadlí vojáci Císaře, disponují v podstatě stejnou silou a schopnostmi jako vy.

Jak už jsem zmiňoval na začátku, Space Marine zatím vypadá neuvěřitelně povedeně a nezbývá, než doufat, že se studiu Relic podaří dopravit na trh ve všech směrech kvalitní hru. Série Dawn of War je sice fajn, ale univerzum jako je Warhammer 40,000 prostě potřebuje pořádnou, krvavou, chlapskou akci!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama