Prodeje hardwaru dále klesají.
Microsoft vyzdvihuje ve finančních výsledcích za uplynulý fiskální rok sílu své herní divize. Z celkových tržeb firmy ve výši 281 miliard dolarů stál Microsoft Gaming za 23,5 miliardami a oproti předchozímu období si polepšil o 9 %. V porovnání s ostatními odděleními Microsoftu se drží na třetím místě. Překonávají ho jen dlouhodobě silné poskytování serverů a Microsoft 365, za sebou naopak nechává LinkedIn nebo Windows.
Xbox opět posiloval v oblasti obsahu a služeb, respektive prodeje her a předplatného, konkrétně o 16 %. Tržby Game Passu se podle slov Satyy Nadelly, ředitele Microsoftu, poprvé přiblížily 5 miliardám dolarů. Služba tak tvoří zhruba 20 % celkových tržeb divize a i v tomto ohledu její význam roste. Dlouhodobě naopak klesají prodeje hardwaru. Letos zaznamenal Microsoft 25% propad v prodeji konzolí.
Data o výdělečnosti výhradně v oblasti videoher společnost neuvádí. Sekce More Personal Computing, kterou Gaming sdílí s Windows, zařízeními a zprostředkováním reklamy, utržila celkem 54,6 miliardy dolarů a zapsala zisk 14,2 miliardy. V následujících dvanácti měsících očekává Microsoft pokles tržeb herní divize o vyšší jednotky procent.
Microsoft nedávno podstoupil velkou vlnu propouštění, které zasáhlo i herní studia. Úplně skončil tým The Initiative a s ním vývoj rebootu Perfect Dark. Vydání se nedočká ani Everwild od Rare. Bethesda zastavila podporu projektu Johna Romera a výrazným zeštíhlením si prošlo studio Turn 10. Jeho série Forza Motorsport měla být uložena k ledu.