Taktická strategie by se podle tvůrců měla zamlouvat i příznivcům akčních a RPG her.
Firaxis Games chtějí XCOM: Enemy Unknown vytvořit nejen pro fanoušky strategických her.
"V našich snech chceme oslovit nejen fanoušky strategií, ale také hráče akčních her a RPG," řekl Sid Meier v rozhovoru pro GameInformer.
"Je cool mít všechny tyhle herní styly v XCOMu. Vytvořili jsme velmi zajímavý drink."
"Našim cílem je oslovit všechny hráče, kteří dřív tyhle hry nehráli. Hráči akčních her mohou hrát akční část, takže by je strategie mohla začít bavit."
"Nejde o pokus přizpůsobit se žánru, spíš chceme najít způsob, aby strategie byla zábavná i pro hráče akčních a RPG titulů," dodal Meier.
Závěrem rozhovoru Sid Meier zdůraznil, že Firaxis Games (autoři série Civilization) se přirozeně hodí pro znovuzrození strategie XCOM.
XCOM: Enemy Unknown je zmodernizovaná verze zbavena nudných a otravných mechanismů (např. mikromanagmentu) z klasické strategie UFO: Enemy Unknown z roku 1994. Vývojáři z 2K Marin pracují na čistokrevné FPS, která se jednoduše jmenuje XCOM a vyjde v roce 2013 pro PC, PS3 a X360.