Zpět na článek

Diskuze: XCOM: Enemy Unknown – strategie s ufony pro každého

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dominikl
Dominikl
Level 1 Level 1
15. 10. 2012 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra je fakt dobrá, hezky propracovaná. Nevim co by tam chtěl autor za grafiku tato vypadá skvěle a máte tam i destruktivní prostředí. Hru můžu doporučit

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
15. 10. 2012 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Badax - hm, je evidentně vidět, že jsi to nejspíš hrál na easy s tutorialem, protože jinak by si tohle nepsal. Zkus si to na nejtěžší na ironmana bez tutorialu a pak uvidíme, jestli si to dohrál za dva dny. Já tam mám už nahráno 20 hodin a teprve jsem zaútočil na první základnu. Navíc už od začátku se říká, že to má nemá být KOPIE tvých super UFO, ale něco jiného, tak nevím, proč tady brečíš nad tím, že je to jinak, jiné a podobně. No comment.

Bard
Bard
Level 1 Level 1
15. 10. 2012 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako fanda stareho XCOM (a že jsem u něj strávil hodně času) nemůžu říct, že bych byl úplně tímhle novym zklamanej. Pár věcí autoři ubrali a něco zase přidali. Byl jsem radši, když vojáci měli určitej čas na pohyb a na střelbu než jenom dvě možnosti a někdy ani to ne (třeba u odstřelovače uděláte pohyb a už si nevystřelíte, jenom pistolí a to je většinou k prdu) . Nerozumim ani tomu, že pokud mam dva body pohybu a dam jako první léčení, tak mi zmizí oba body, ale pokud bych udelal jako prvni pohyb, tak mi zbyde jeste druhej na léčení. Druhá věc je zničitelnost prostředí. . ano funguje, ale pokud bych chtel nějakou překážku zničit výstřelem, tak to nelze (teď myslim chtěným výstřelem) . Zničí se pouze výbušnínama nebo zblodilou střelou, když cizáka nestrfíte. Jsou to sice detajli, ale trochu mi to chybí místo obíhání budovy udělat si svoje dveře ve stěně a nebo jenom udělat v ní díru aby jsem mohl emzáka za ní trochu polochtat

Badax
Badax
Level 1 Level 1
15. 10. 2012 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ABSOLUTNÍ zklamání. je vidět, že místní hráčská základna je kolem 12-15 let a to dokonce včetně těch, kteří přísahají na smrt své matky, že původní hru hrály.

Ve hře není nic z toho, co jí dělalo perfektní. - 3 lodě a z toho 2 hned v začátku? Nemožnost je vybavit jinak než jedním kanonem? Nemožnost je poslat do útoku po více najednou? Jediná ubohá základna, ve které se navíc neděje nic - žádné nepřátelské akce, žádná potřebná obrana. Žádná strategická hodnota kam umístit různě velké komplexy. Totéž platí o akcích. Tři druhy ufo, stále stejný systém. Vojáky lze vybavit jen naprosto uboze. Patrně mít na opasku granát a medikit je zcela mimo únosnost jejich těla (a mozku vývojářů) . Nemožnost zalehnout, zakleknout a z toho logické dopady na hit u střelby. Dosah hodu granátu někde mezi obrnou ruky a úsměvným zoufáním si nad dementní koncepcí. Raketa s doletem rovnajícím se hodu granátu.... škoda mluvit.

TOTÁLNÍ PROPAD! 3 z 10 jako maximum. Dohráno za dva dny, bez chuti si to zopakovat. Na druhou stranu jsem dostal chuť si zahrát UFO: Aftermath, který jsem si koupil a nelitovat. Za XCOM 2012 bych peníze nevyhodil.

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
13. 10. 2012 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Hra je super. Jediné, co mi asi vadí, je ty "vnucené" classy vojáků : -/

Petr Vojtěch
Petr Vojtěch
Level 1 Level 1
10. 10. 2012 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Příběh a těch pár (ehm, tři) postavy ve hře za moc nestojí a StarCraft se jistě kdesi při pohledu na něj popadá za břicho. " Tomu říkám opravdu obhajoba tvrzení. Je to plk, výblitek, který bych si v recenzi zrovna nepředstavoval. Zaujalo mě hlavně to, že dáváš mínus za postavy a příběh, tak jsem chtěl slyšet proč. A nevím proč. Já si naopak myslím, že postavy jsou skvělé, jejich charaktery jsou velmi rozdílně napsané, ve videích se hádají, doplňují atd. Je to dobrá podívaná, po celou dobu jsem pocit, že doopravdy mluví se mnou, že opravdu jsem tím komandérem. Příběhu jsem se prvně dost bál, že bude hloupý nebo nesmyslný. Naopak, bavilo mě postupné objevování reálií, zkoumání artefaktů atd. U každého výzkumu jsem se zastavoval a pročítal si "dokumentaci", protože absolutně každé rozhodnutí má ve hře velký význam. A to i u výzkumů nebo staveb.

A co teprve customizace je vojenské jednotky? Absolutní paráda! O své vojáky jsem se opravdu staral, každá smrt mě opravdu zasáhla. A teď to nepřeháním, jelikož stojíte u vývoje každé postavy, tak si na ni zvyknete, víte kdy ji použít atd. Navíc si ji můžete pojmenovat (já měl redakci Indiana, první umřel Zoom, bylo to těžké ) a díky tomu vojáky snadno rozeznáte.

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vilda já myslím, že sem někde u nějaké gameplay videa viděla slyšel, že když vezmeš do bitvy rekruta a ten přežije první misi (je jedno, jestli tam něco udělá nebo jen přežije) po skončení mise mu hra automaticky přidělí "povolání/specializaci". Někde to zkusím najít.

Brigand : si piš jde o předělávku, trošku pozměněný původní díl s jiným herním mechanizmem. Dělají to velcí fandové původního dílu a myslím, že sem jim daří.

brigand cz
brigand cz
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ghartag: vypada to hustokrute vymazlene. ovsem. puvodne jsem si myslel, ze jde o zcela novy dil. jenze jde jen o predelavku stareho xcomu. to vyjde na xboxu asi jako arcada na live, ne ?

Vilda
Vilda
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ghartag: Hard data jsem nikde neviděl, ale všechny postupné gameplay, na které jsem koukal (OXM, němci, naposledy IGN) měly první 4 povýšené vojáky od každé classy jednoho. Což mi přijde jako designové rozhodnutí.

A jestli se přiděluje random třída při koupi nebo až při povýšení na Squadieho (četař pro pamětníky) ... je vcelku jedno. Povýšení nemusí nutně přijt po první misi, záleží jestli něco zajímavého udělá (overwatch fire, kill, ...) Pokud jen projde misi, nějaké expy dostane, ale ne dost na povýšení.

Zvažuju možost, že by random byl ovlivněný - pokud vám třeba vyhladí jednu třídu vojáků, hra by příštího rekruta povýšila do té třídy. Ale to je jen můj myšlenkový pochod, nemám jak ho testovat. Ne že bych chtěl, svoje vojáky si hodlám piplat

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vilda u těch povolání rekrutů. Není to tak, že se naverbuje rekrut a po první misi u něj hra náhodně vybere jedno z povolání ? Alespoň tak sem to slyšel z videí.

Vilda
Vilda
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kustomizace je dost odporný anglicismus, česky máme "přizpůsobit"

Jinak napsané slušně, pár drobností:

- mapy nejsou generované náhodně - map je cca 80 (podle Jake Solomona) , náhodně jsou na nich generované "spawn pointyˇ" mimozemšťanů a možná shluky krytů

- hudba má Deus Ex dojem z prostého faktu, že ji dělal skladatel Deus Ex

- chápu když někomu grafika nesedne, ale za mě tomu ta béčkově sci-fi komiksová grafika pasuje jak zadek na hrnec

- povolání vojáků jsou afaik přidělena u prvních 4 rekrutů každému jedno a pak už náhodně, ale za slovo mě neberte

Wast
Wast
Level 34 Level 34
9. 10. 2012 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drexxy: Kustomizace to je jako něco ušít hru na míru zákazníka tedy rozuměno hráče

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
9. 10. 2012 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Grafický kabát je šitý na míru a pokud má někdo pochybnosti, tak at si zahraje původní díly, které zrovna nehyřily realismem. . skvělej návrat legendy

Drexxy
Drexxy
Level 1 Level 1
9. 10. 2012 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je Kustomizace? To je něco ve stylu customisation? Nebo to má co dělat s Kusovou atomizací? Nebo to znamená vlastní úprava?

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Brigand : [ odkaz ] malé review

brigand cz
brigand cz
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ghartag o) ) ) )

Tak tohle je pro me srdecni zalezitost. Jedna z mych nejoblibenejsich her. Bohuzel jsem ji hral na Amize CD32. tam byla neuveritelne pomala. odehral sem kolo dal slovo pocitaci a sel se najist a dat si kafco. masakr. Zacal jsem hrat rano v devet a koncil o pulnoci. ach ta nostalgie o) ) )

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Petas117 : Starcraft ? to jako myslíš vážně ? Tahle hra existovala dřív, než nějaký starcraft a ještě dřív, než ty ses narodil ... srovnávat to ke starcraftu, který je naprosto totálně jiný, je jak srovnávat fifu a nfs ...

Vasek2015
Vasek2015
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PETAS117 že tě to neba tak dáš 4/10? Jsi mi ale číslo. Kdybych měl takhle hodnotit všechny hry tak si téměř žádná neškrtne Takhle se to nehodnotí

PETAS117
PETAS117
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Něco pro mě jak starcraft no a tyhle hry mě hold neba 4 z 10

Vasek2015
Vasek2015
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna jsem dočetl recenzi na jiném serveru a pak kouknul i sem a je to rozdíl Každý to vidí samozřejmě jinak

Já coby veterán se na tuhle hru nesmírně těším. Po té co jsem viděl několik videí a vyjímečně zkusil i demo tak jsem hned předobjednal a těším se na pařbu. Jak již zde někdo zmínil Firaxis je zkušené studio a hra není o grafice. Dle mého mínění se s tím kluci poprali náhodou dost skvěle což se jen tak často nevidí.

Tak teď už jen počkat až to poštou dorazí domů, bude čeština a pařbě zdar

Ghartag
Ghartag
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od doby, co sem hrál demo, tak jen odškrtávám dny a koukám každý den na Steam, kdy už to bude.

Rád bych sem ještě něco napsal o tom, co si myslím o pár názorech na T2 a podobně, ale dneska na to nemám náladu ...

BTW Lootmaster začni ty recenze psát sám ...

Bonpar
Bonpar
Level 20 Level 20
8. 10. 2012 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lootmaster: Dva rozdílní recenzenti. Radši běž pařit, no...

Wast
Wast
Level 34 Level 34
8. 10. 2012 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nový XCOM to jak se zdá bude mít u hráčů trošku složitější návrat. Na její ohlas u nich se těším. Co se týče grafiky tak nelze zapomenout, že se jedná o strategii a nějaké to omezení tam určitě je. Je na pohled taková androidátská ale o grafice hry jen a jen nejsou. Firaxis Games je zkušené studio a poprali se s tím podle mě na výbornou. Ono dvakrát v kročit do jedné řeky ...ehm hry je moc těžký

Rosťa Viktorin
Rosťa Viktorin
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lootmaster: Plus za grafiku u Torchlight 2 jsem daval ja, protoze mne osobne se ten pohadkovy feeling proste libi. Jak jsem ale psal, je mi jasne, ze ne kazdy to vidi stejne a bod je to tak velice variabilni.

Lootmaster
Lootmaster
Level 1 Level 1
8. 10. 2012 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm recenze na Zingu klasika škaredej a zastaralej Torchlight 2 plus za audiovizual a mnohem hezčí Xcom mínus za grafiku tím nechci napadat recenzenta jen se nad tím člověk pousměje když si to srovná kvalitativní rozdíl je fakt velký.... jinak hezky sepsané a já se jdu uchýlit k paření ať tu furt jen neplkám .... .

Reklama
Reklama