Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza
Cyberpunk 2077 Novinka Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

Pavlína Nouzová

Pavlína Nouzová

27
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Dokument ukazuje na firmu zajišťující kontrolu kvality.

Reklama

Mnoho z těch, kdo hned po vydání spustili Cyberpunk 2077, narazilo na úplně bizarní chyby. Na chodníku se mi zasekli kolemjdoucí, kteří neuměli obejít mistrovsky nabourané auto. Nepřítel nehodlal čekat na pohřeb a rovnou po zastřelení se propadl do země. Nešel dokončit vedlejší quest. Nehledě na to, jaké klady hra měla, zároveň obsahovala spoustu vad, které zaznamenali především majitelé staré generace konzolí. Nová analýza tvrdí, že na vině je hlavně externí firma, která měla zajistit kontrolu kvality (QA).

Podceněné testování zmiňovala vývojářská firma CD Projekt Red už loni v lednu, krátce po vydání hry. Tvrzení tehdy vzbuzovalo pochybnosti, už jenom proto, že "hodit to na testery" je jednodušší než třeba připustit chybné kroky vedení.

Analýza o 72 stránkách, která unikla do rukou youtubera z kanálu Upper Echelon Games, ale naznačuje, že něco pravdy na tom může být. Ačkoliv oficiálně zatím nikdo nepotvrdil pravost dokumentu, například podle novináře Paula Tassiho z magazínu Forbes “je zpráva velmi podrobná, obsahuje jména, produkční plány a řadu na první pohled interních informací”.

Zaměřuje se hlavně na firmu Quantic Lab, která externě nabízí testování kvality u her a pyšní se spoluprací s tituly jako The Witcher 3, Vampyr nebo třeba Divinity: Original Sin 2. Dokument, který měl vynést nejmenovaný zaměstnanec Quantic Lab, zmiňuje především tři hlavní problémy.

Zaprvé firma údajně nadhodnotila velikost týmu, kterému přidělila Cyberpunk 2077, aby si udržela smlouvu s CD Projektem Red. Zadruhé měla původně přislíbit, že se hře budou věnovat seniornější testeři, ale ve skutečnosti to byli méně zkušení zaměstnanci, kteří byli ve firmě často i kratší dobu než půl roku. A zatřetí Quantic Lab měl mít denní kvótu pro počet nahlášených bugů, což vedlo ke zprávám o občas až nesmyslných chybách, které vývojáře ve výsledku zdržovaly a odváděly jejich pozornost od důležitých problémů.

Pokud se ukáže, že dokument je skutečný a především pak výtky v něm zmíněné jsou pravdivé, může to pomoci mnoha hráčům nahlédnout do zákulisí vzniku Cyberpunku. Ten přinesl spoustu dobrého a pro leckterého hráče sedícího u výkonného počítače i zábavu s jen několika drobnějšími chybami. Na konzolích ale situace došla až tak daleko, že například Sony zcela ojediněle dočasně stáhlo hru ze svého obchodu.

Jak navíc poznamenává Paul Tassi, podle některých zdrojů youtubera Legacy Killa zevnitř společnosti CD Projekt Red jsou tvrzení téhle analýzy přehnaná. Jeden prý například zopakoval už dřívější verzi, že o řadě chyb vývojáři věděli předem, ale neměli čas je vyladit, protože nestíhali naplnit firmou stanovený termín.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama