Model je podle něj neudržitelný a poškozuje průmysl.
Raphael Colantonio, šéf nezávislého studia WolfEye a spoluzakladatel Arkane, ostře kritizuje předplatitelskou službu Game Pass. „Proč všichni chodí kolem horké kaše?“ ptá se v reakci na zemětřesení v Microsoftu, které vedlo například k uzavření studia The Initiative a zrušení her Perfect Dark a Everwild.
„Myslím si, že Game Pass je neudržitelný model, který už deset let stále více poškozuje herní průmysl. Je dotován nekonečnými financemi Microsoftu, ale někdy je potřeba přijmout realitu. Nemyslím si, že Game Pass může koexistovat s ostatními modely. Buď všechny ostatní zničí, nebo to vzdají,“ myslí si Colantonio.
„Už mě nebaví všechny ty bláboly, kterými nás krmí. Třeba jako zpočátku, že to nemá vliv na prodeje, aby po letech přiznali, že to vliv má,“ vysvětluje vývojář své rozhořčení, „líbí se to jen hráčům, protože nabídka je až příliš výhodná, ale nakonec se to znelíbí i jim, když si uvědomí, jaký to má dopad na hry.“
Předplatné Game Pass je podrobeno ze strany vývojářů významné kritice. Zaznívají ale i pozitivní ohlasy. Mezi příznivce služby patří třeba Mike Rose, šéf menšího vydavatelství No More Robots. Zahrnutí do Game Passu si pochvalují také vývojáři Palworldu nebo Kepler Interactive, vydavatel nedávného Clair Obscur: Expedition 33. „Pomohlo nám to bezpečně získat místo mezi AA hrami,“ říká Matt Handrahan, senior portfolio manager společnosti.
Game Pass loni hlásil 34 milionů předplatitelů. Šlo o nárůst 36 % za dva roky, přičemž je zřejmé, že Microsoft si představoval rychlejší přibývání uživatelů. Přesto služba už několik let vydělává a tvoří odhadem 20 % tržeb divize Microsoft Gaming.