Zaklínač 2 – fotoseriál z Temerie
Speciály Zaklínač Článek Zaklínač 2 – fotoseriál z Temerie

Zaklínač 2 – fotoseriál z Temerie

Michal Maliarov

Michal Maliarov

65

Ještě, než si na Zingu přečtete naše vyčerpávající dojmy ze hraní, potěšíme vás rozsáhlým fotoseriálem z putování Geralta.

Reklama

Po dlouhé chvilce prodírání bezpečností studia CD Projekt a komunikaci s vývojáři konečně spočinul Zaklínač 2 na mém disku v celku a plné polní. Klávesa na típání dostala pořádně zabrat a z desítek, ne-li stovek screenshotů jsme pro vás vybrali na vyprávění těch nejlepších 30. Takže se pohodlně usaďte, připravte si ubrousky, osvěžující nápoj a začínáme.

Příběh Geralta z Rívie

Začneme hezky popořadě a tak, jak jsme zvyklí. Ve vězení. Tímto pohledem nás vnadili téměř všechny oficiální předváděčky a tak není divu, že je to právě zde, kde příběh Geralta začíná. Možná to vypadá beznadějně, ale vlastně začíná svítat na lepší časy.

Na Facebooku se nepsalo o vnadných křivkách a lepších pixelech pro nic za nic. Zaklínač 2 zkrátka vypadá skvostně a nejlépe je to vidět na pořádně vytexturovaných ko….ehm, bedrech.

Jako v každém správném RPG příběhu se i zde postupně představují všechny důležité i méně důležité postavy. Z některých budete mít radost, některé poznáte z dřívějška, z těch dalších vám naběhne husina. Nástup příběhu je tu ale proveden kvalitně.

Jedna ze scén, vv níž se na chvíli zastavíte. Nelze si totiž nevšimnout nádherné práce světla, bloom efektu a v neposlední řadě textur, které jsou ostré jako břitva. Právě tímto dokáže Zaklínač 2 opravdu zaujmout, často i příjemně překvapit.

Na začátku často příjemně vnadí paprsky slunce, jež se k vám snaží dostat takřka odevšad. Až si člověk nejednou vzpomene na Crysis 2. Jeden z nejlepších příkladů využití je lesní houšť, kdy během vteřiny z mlhy začne pronikat úsvit (druhá fotografie). Podobné chvilky jsou zkrátka nad zlato.

Herní mapa doznala několika milých změn. Především ale zpřehlednila a veškeré potřebné informace máte takřka pod palcem. Podobným způsobem na mě působil i inventář (druhý obrázek), který se posunul k více grafickému ztvárnění. Dokud ale nestrádá praktické využití, jsme jen rádi. Vše tu působí přehledně a hlavně účelně. Nelze si nevšimnout počítadla váhy, jako v mnoha jiných RPG titulech. Čím více toho ponesete, tím těžší a pomalejší budete, tudíž si je třeba tu palici na zádech dobře rozmyslet.

Příprava před bojem. Obrázek skvěle ukazuje hru světla ve stísněném, tmavém prostoru. I přesto, že je ve věži relativně tma, jednotlivé postavy nepostrádají detaily.

A začíná přituhovat. Dostat se do systému soubojů není v Zaklínači 2 žádný problém. Levé myšítko pro rychlý útok, pravé pro silný. Veškerá komba jsou jen o hbitosti vašich prstů a rychlých reakcích. Geralt navíc sám vytváří piruety a úskoky v závislosti na tom, jak daleko je od protivníka. Jediné, co mi tu citelně chybí, je blok. Inu, vzhůru do kotoulů!

Menší libůstkou jsou protiúdery a zakončováky, které se aktivují vždy, když stihnete správně zareagovat před útokem nepřítele. Ty zahrnují jak brutální kopance do ksichtu, tak využití magie, což můžete názorně vidět na následujících obrázcích. No není to maso?

Zvláštní obrázek si zaslouží i využití magie uprostřed potyčky. Opět tu úspěch závisí na včasné kombinaci úderu a magie, pokud se vám to ale povede, dočkáte se například tohoto libózního hadoukenu.

Pokud v něčem Zaklínač 2 exceluje, jsou to scenérie a panorama, které dokáže upoutat pozornost i uprostřed krvavých orgií. Obrázky ostatně mluví sami za sebe. Zvláštní pozornost pak věnujte obrázku čtvrtému, kde je opět vidět nádherná práce textur a slunečního svitu. Slint.

Městečka a vesnice jsou živé a nepostrádají určitou atmosféru a vlastní osobnost. Nehledě na to, že se právě nacházíte na ušpiněném zapatlaném náměstí, z obyvatel číší jakási živá jiskra.

Stará banda zase pohromadě, a u pivka. Čarodějka Triss, náš bělovlasý hrdina, problematický bard a náš starý dobrý zkažený trpaslík Zoltan Chivay. Jen kdyby nemluvil jako ožralý Skot.

Veleznámá scéna ve vězení, kterou nemohl nevidět nikdo, kdo o Zaklínače 2 byť zavadil pohledem. Strážcům se za chvíli nezadaří.

Menší inspirace Dragon Age II se upřít nedá. Otázkou je, kdo si z koho co vzal. Každopádně vypadají kreslené příběhové vsuvky více než vkusně, protože ukazují Geralta, jak jej neznáme.

Ta hora masa v botách se může zdát vedlejší, hraje ale jednu z nejdůležitějších rolí v příběhu. Jakou? To už si budete muset zjistit sami.

Sprinty na dlouhou vzdálenost mají své kouzlo. Rozostřují okolí a dělají z úprků akční filmovou podívanou. Také prostředí se během sprintů zahalí do mlžného oparu a vše působí více jako CGI. Libovka.

Pěstní souboje doznaly velkých změn. Nemají nic společného s živým bojem a v zásadě se jedná o interaktivní sekvenci, kde musíte včas stisknout potřebné tlačítko. Do souboje tedy silně nezasahujete, ale vypadá to efektně.

Utřeme slzu, kapesníček do ruky

A tím pro dnešek končíme. Doufáme, že jste si obrázkovou procházku s Geraltem užili a my vás ještě více natěšili na naše dojmy, případně samotnou hru. Uvidíme se v Temerii již brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama