Zaklínač 3 s oficiální podporou modů
Zaklínač 3: Divoký hon Novinka Zaklínač 3 s oficiální podporou modů

Zaklínač 3 s oficiální podporou modů

Martin Cvrček

Martin Cvrček

28

V tuto chvíli můžete upravovat textury, modely a hrát si se skripty. <strong>Aktualizace:</strong> Tvůrci zatím neplánují vydání dalších nástrojů.

Reklama

Aktualizace: Komunitní manažer studia CD Projekt RED Marcin Momot prostřednictvím Twitteru prohlásil, že tvůrci v tuto chvíli neplánují v rámci podpory moddingu Zaklínače 3 vydat nic dalšího. To znamená, že zatím není v plánu vydání nástrojů velikosti REDkitu pro Zaklínače 2, na což mnoho hráčů čekalo.

Důležité je ale to slovo zatím. Koneckonců ve včerejším rozhovoru pro server Gamespot zástupce CD Projektu prohlásil, že větší podporou moddingu a přidávání nových možností zváží na základě toho, co budou hráči dělat. Dá se tedy očekávat, že pokud tvůrci uvidí značnou snahu modderů a také to, že by hráči měli zájem o propracovanější nástroje, pravděpodobně změní plány.

Byla by určitě škoda, kdyby se modding Zaklínače zaseknul jen u úprav textur, modelů a skriptů. Řada hráčů by bezpochyby uvítala i možnost tvořit nové questy a lokace.

Zdrženlivost CD Projektu ale do určité míry dává smysl. V případě Zaklínače 2 sice vydali komplexní REDkit, který dovolil prakticky všechno, ale zájem o něj rychle uvadl. Proto je celkem logické, že tentokrát jdou raději na všechno pomaleji, než aby zjistili, že byla práce na komplexních nástrojích, které využijie málokdo, trochu zbytečná.

Původní zpráva (14. 8. 13:11): Dnes jsme vás upozorňovali na to, že sever a obchod GOG.com prostřednictvím Twitteru pravděpodobně upozornil na blížící se podporu modů pro Zaklínače 3. Skutečně tomu tak je a podpora modů přišla mnohem dřív, než jsme čekali.

CD Projekt RED totiž vydal ModKit, první příležitost k oficiálnímu modování několika částí hry. V tuto chvíli si díky modovacím nástrojům můžete hrát s texturami objektů, a to díky funcki importu a exportu textur.

Také je možné zaměnit modely již existujících objektů ve hře za vlastní a podpora skriptů umožňuje hrát si například se statistikami použitelných předmětů, se skilly, uživatelským rozhraním nebo s umělou inteligencí nepřátel. Přístup k souborům skriptů zkrátka modderům otevírá mnoho vrátek.

ModKit si můžete stáhnout prostřednictvím tohoto odkazu, který pochází ze serveru Nexus Mods. Tam najdete také některé již existující mody. Pokud vás zajímá dokumentace, zamiřte na oficiální fórum Zaklínače 3, odkus si můžete stáhnout i čtyři příklady modů.

Již existující mody se do hry vkládají velmi jednoduše. Ve složce se hrou (cesta může být například C:\Program Files(x86)\The Witcher 3 Wild Hunt) vytvořte složku s názvem mods a do ní vkládejte jakýkoliv mod, který si stáhnete nebo sami vytvoříte. Mějte ale na paměti, že každý mod umístěný do složky mods musí být ve své vlastní složce, jejíž název by měl ideálně začínat slovem mod. Korektní cesta k nějakému modu tedy může být například C:\Program Files(x86)\The Witcher 3 Wild Hunt\mods\modJezibaba.

V tuto chvíli si každopádně můžete hrát jen s texturami, modely a skripty, dá se ale očekávat, že časem se podpora moddingu rozroste o nové funkce. Koneckonců ModKit není editor rozměrů REDkitu ze Zaklínače 2. Zatím můžete ve světě Zaklínače 3 jezdit na duhovém jednorožci, který nahrazuje Klepnu. To je přece nabídka, která se neodmítá.

V rozhovoru pro server GameSpot zástupce CD Projektu řekl, že by rádi viděli podporu modů i na konzolích. O totéž se koneckonců snaží i Bethesda s Falloutem 4, která plánuje možnost přidat do Xbox One verze mody vytvořené v PC verzi. Celý proces je ale přirozeně dost složitý a zatím tvůrci nechtějí nic slibovat, takže zatím nelze říct, jestli by někdy Zaklínač 3 na konzolích opravdu mohl podporovat mody z PC verze a jak by to vlastně fungovalo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama