Záznam představení PS5 architektury
Novinka Záznam představení PS5 architektury

Záznam představení PS5 architektury

Martin Zavřel

Martin Zavřel

75
Platformy PlayStation PlayStation 5

Vyloženě technicky orientované nahlédnutí pod pokličku PS5.

Reklama

Jak jsme vás upozornili ve včerejší novince, Sony se rozhodla vypustit ven prezentaci na téma architektury PS5, kterou původně plánovala pro zrušenou vývojářskou konferenci GDC.

Záznam oficiálního videa si můžete pustit zde:

Shrnutí informací z minulosti (psali jsme o nich zde) a dosud neznámých vizuální formou:

Záznam představení PS5 architektury

Mnoho z nás si od tohoto streamu slibovalo alespoň odhalení vzhledu konzole, ideálně třeba i ukázku nějaké hry. Dočkali jsme se ale velmi technické prezentace na téma SSD, GPU a tak dále, mluveného slova s pár grafy.

Autentický záznam mých poznámek ze sledování prezentace můžete najít níže:

  • Nové generace konzolí vždy umožnily vznik her, jaké jsme do té doby neviděli.
  • Přiznání, že PS3 měla složitou architekturu a bylo těžké pro ni hry vyrábět/konvertovat.
  • Od PS4 se Sony snaží přiblížit univerzálním HW standardům.

  • SSD je klíč k nové generaci hraní na konzolích, který drasticky mění zažitá pravidla.
  • Zdá se, že ve hře není jen tak nějaká současná generace SSD, ale ještě rychlejší, nový typ.
  • Údajně neuvidíme žádné nahrávací obrazovky (to je tedy silný výrok, možná je tím myšleno jen někde?)
  • Zní to, jako že samotný SSD disk konzole obsahuje unikátní patenty Sony.
  • Cituji: "PS5 SSD je rychlejší, než jakýkoliv PC SSD disk momentálně na trhu."
  • 5,5 GB/s zní velmi dobře (a rychleji, než Xbox Series X).
  • Obří chobotnice na obrázku není náhoda, dekompresní technologie dat je pojmenovaná "Kraken".
  • Rozšiřitelnost pomocí externích HDD (pomalejších).
Záznam představení PS5 architektury

  • Grafická karta má být napůl evoluce a napůl revoluce.
  • Zpětná kompatibilita je velký faktor.
  • Zatím potvrdili pouze PS4 zpětnou kompatibilitu ("většina 100 top her k dispozici od prvního dne").
Záznam představení PS5 architektury

  • Začíná být patrné, že prezentace bude opravdu "o architektuře PS5" jak ostatně slibovali.
  • Zpětnou kompatibilitu řeší na SW úrovni, takže by ji konzole neměla v budoucnu ztratit (jako PS3).
  • Připomínka, že ray tracing bude mít dopad i na audio stránku her.
  • Ten obrázek hlučnosti PS4 větrání při hraní různých her docela zabolel - tahle věc (nejen) mě opravdu trápí.
  • Mark Cerny zakončil prezentaci slovy "A teď přijde ta zábavná část". Dobrá myšlenka, špatná chvíle.
  • Přijde mi, že následující obrázek dokonale vystihuje celou prezentaci (:
Záznam představení PS5 architektury

Na PS5 se samozřejmě nadále moc těšíme a dnešní prezentace byla příjemnou přednáškou pro technicky založené, nicméně pokud si otevřete libovolnou sociální síť, hráči po celém světe jsou zklamaní, že jsme neviděli víc ze samotné konzole nebo her pro ni.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama