Zombie Army Trilogy – trojitá dávka zombie
Recenze Zombie Army Trilogy – trojitá dávka zombie

Zombie Army Trilogy – trojitá dávka zombie

Filip Němec

Filip Němec

5

Autorům série Sniper Elite se podařilo spojit dvě velmi zábavné činnosti – zabíjení nacistů a zabíjení zombie. Je to ale zábava i tentokrát?

Reklama

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Nerad bych házel všechny hráče do jednoho pytle, ale určitě jste si mnohokrát řekli: „tahle hra je fakt dobrá, ale kdyby tam byly zombie, měla by všechno“. Podobně asi smýšleli i vývojáři z Rebellionu. Autoři oblíbené série Sniper Elite vzali hratelnost druhého dílu a naroubovali na ni zombie apokalypsu jak se patří. Zůstali však věrni druhé světové válce a tak se přesouváme až na její smyšlený konec, kdy už byl Hitler zatlačen do kouta a spojenecká vojska klepala na dveře Berlína. Hitler tak spouští tzv. Plán Z, který je jakousi pojistkou, aby samotné srdce třetí říše nepadlo do nepřátelských rukou. Namísto německých vojáků na vás útočí hordy německých zombie.

- Další naše videa na YouTube Zingu

Pozdě ale přece

Bystří jedinci z názvu jistě poznali, že se jedná o kolekci tří dílů. PC hráči se spin-offu Sniper Elite: Nazi Zombie Army dočkali jako jediní a totéž platilo o druhém pokračování, které vývojáři z Rebellionu ukuchtili díky kladnému přijetí prvního dílu. Na konzole vychází až díl třetí a jako omluvu s ním opožděně přicházejí dva díly předcházející, to vše v rámci jedné kolekce.

Na scénu se opět vrací hlavní protagonista série Sniper Elite Karl Fairburne. Pokud však čekáte, že se nyní rozepíšu více o příběhovém zasazení a nastíním, kam bude příběh směřovat, bohužel se tak nestane. Úvodní intro, kde Hitler spouští Plán Z je bohužel prakticky jedinou příběhovou sekvencí. I samotná role Karla Fairburnera je naprosto bezpředmětná. Sám je pouze jednou z osmi postav, za které můžete hrát. Charaktery se však liší pouze svým vzhledem a po celou dobu hraní mi bylo úplně jedno, za koho vlastně hraji. Palec nahoru lze dát snad jen za to, že polovina hratelných postav jsou ženy, ale rozhodně nejde o nic, co by vám vyvrátilo ústa z pantů.

„Každá mise je překvapivě velmi dlouhá, což je paradoxně v tomto případě spíše ke škodě.“

Celá kolekce obsahuje všehovšudy patnáct misí, jež jsou rozdělený do tří dílů. Už jsme si řekli, že v celé kolekci absentuje jakýkoli příběh, takže jednotlivé mise na sebe absolutně nenavazují a ani v jejich průběhu nenarazíte na žádnou cutscénu či cokoli jiného, co by narušilo jejich průběh. Jistě si říkáte, že o žádné narušování ani sami nestojíte, ovšem v tomto případě byste za nějaké to vytržení z rutiny byli určitě vděční. Náplň všech misí je totiž bohužel naprosto stejná a začal jsem se nudit už v průběhu mise první. Většinu herního času strávíte přesouváním se z jednoho bodu do druhého, kde čistě náhodou budete muset chvíli setrvat a odrazit několik vln nepřátel. Poté se opět vydáte dále a tak stále dokola. Každá mise je navíc překvapivě velmi dlouhá, což je paradoxně v tomto případě spíše ke škodě.

K nezábavné hratelnosti přispívá i fakt, že vaší hlavní zbraní je stále odstřelovací puška, ovšem díky většinou ne moc povedenému level designu ji jednoduše nebudete moci používat. Zatímco mise a jejich úkoly ve Sniper Elite spočívali často v odstřelování vzdálených cílů, tentokrát probíhá velká část bojů z daleko kratší vzdálenosti, takže budete daleko více využívat sekundární zbraň a pistole. Celý systém odstřelování zde sice zůstává, ale zatímco ve Sniper Elite lze na něj pět ódy, v Zombie Army Trilogy zůstává jeho jinak velký potenciál sprostě nevyužit. Všechno pak korunuje již zmíněný level design, který často připomíná spíše procedurálně generované mapy, které byly vytvořeny bez ladu a skladu. Není to ale tak úplně pravda, protože všímavější hráči brzy poznají, že jde o mírně upravené mapy z druhého dílu Sniper Elite, což sice velmi příjemně zavání nostalgií, na stranu druhou vám to však dává právo broukat si pod vousy něco o rychle odbyté práci. Na jednotlivých mapách se navíc podepsal i zub času, takže ani vizuálně vás hra rozhodně nepotěší.

Do třetice všeho dobrého

To vše ale platí pouze pro první a druhou část, které na konzole přichází se značným zpožděním. Poslední a nejnovější část už vyznívá trochu lépe – prostředí je daleko promyšlenější a uvěřitelnější, svět kolem vás už není tak ošklivý a konečně i samotná náplň misí má konečně něco do sebe. Už nepobíháte z místa na místo, ale vše má reálnější a smysluplnější nádech. Potěšující je navíc také to, že na rozdíl od předcházejících misí obsahují ty z třetího dílu nové protivníky, kteří zastávají pozici jakýchsi bossů, takže i samotné střílení vyznívá už trochu zábavněji. Stále ale platí, že odstřelovací puška bude hrát často druhé housle, což je nepochopitelné chyba.

„Ve více hráčích je hra okamžitě daleko zábavnější a přestává tolik vadit špatný level design.“

Může se tak zdát, že Zombie Army Trilogy není hodna vaší hráčské pozornosti, má však v rukávu jeden trumf. Celá kolekce podporuje kooperaci až pro čtyři hráče a jak jsem sám zjistil, tvůrci pravděpodobně ani nepředpokládali, že byste jejich hru hráli pouze sami. Ve více hráčích je hra okamžitě daleko zábavnější a přestává tolik vadit špatný level design. Úkoly, kdy máte bránit určitý bod, jsou navíc mnohem snesitelnější a hra konečně dostává potřebnou šťávu. Kooperace podobně jako v Assasins Creed funguje na režimu drop-in drop-out, můžete se tedy kdykoli připojit do již probíhající hry a zároveň se také kdykoli odpojit. Samotné připojování funguje velmi rychle, problém je často s hledáním hráčů, protože Zombie Army Trilogy zkrátka moc lidí asi nehraje.

Ještě o něco zábavnější je populární Horda režim, který nabízí pětici dobře navržených map, kde se musíte bránit vlnám nepřátel. Samozřejmě žádná převratná novinka, na level designu si dal ale konečně někdo záležet, a pokud najdete další stejně naladěné kamarády, určitě si hru užijete. Zarážející však je, že oproti kooperaci v klasických misích má Horda pokaždé velmi markantní zpoždění, což není vinou rychlosti internetového připojení či jen dočasného přetížení serverů, ale jedná se o problém, který zdá se postihuje všechny hráče.

Promarněný potenciál

V kooperaci tak hra ihned dostává jiný rozměr, ale není to ani tak zásluhou přímo hry, ale větší zábavností kooperativního hraní obecně. Zombie Army Trilogy sice využívá zdravého jádra ze Sniper Elite, které je postavené na zábavném systému odstřelování, ovšem špatný level design a celková nezábavnost hry nechává celý zážitek z hraní daleko za očekáváním. Špatně navržené mise vás navíc nutí využívat více sekundární zbraň a pistole, jejichž ovládání není rozhodně dokonalé a nenabízí tak komfortní zážitek ze střelby jako v jiných hrách stejného ražení. Naprosto nepochopitelné pak zůstává zaměřování, respektive nezaměřování pří hodu granátu. Časem se sice naučíte „kam to mám asi zhruba hodit“ ale něco takového v roce 2015 není na místě a pro jinak zkušené borce z Rebellionu je to hodně silný vroubek.

Na závěr se sluší říct pouze to, že pokud toužíte po zábavné zombie akci, raději se porozhlédněte jinde. Dokonce i v případě, že máte po ruce několik kamarádů, osobně bych doporučil spíše zombie mód z Call of Duty, který mi přijde rozhodně zábavnější.

PC hráči mohou přidat ještě jeden mínus, a to skutečnost, že třetí díl Zombie Army nelze koupit samostatně, ale pouze v rámci této trilogie. Pokud vlastníte dva předešlé díly, dostanete slevu 60 procent, pakliže potom jenom jeden díl, tak pro vás platí 30 procentní sleva.

Zombie Army Trilogy – trojitá dávka zombie

Verdikt

Přestože jsem si oblíbil celou sérii Sniper Elite, její zombie spin-off je jednoduše velkým krokem vedle. Záchranou brzdou je až zábavná kooperace, kterou však dnes nabízí nejen titul ze zombie prostředí.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

zábavná kooperace
nudná a opakující se náplň misí
špatný level design
zastaralý vizuál
lagy v Horda režimu
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama