Gray Skies, Dark Waters – labutí píseň jedné rodiny
Recenze Gray Skies, Dark Waters – labutí píseň jedné rodiny

Ylbirda

Ylbirda

3

Vivian Garrett před rokem zmizela beze stopy. Kam se poděla a co za sebou nechala?

Green Willow Games se od podzimu roku 2014 snaží tvořit příběhy, které v hráčském světě nejsou úplně obvyklé. Skupinka studentů z univerzity ve Virginii mohla díky úspěšné kampani na Kickstarteru vyvíjet příběh z Avett Landing, jež se točí kolem šestičlenné rodiny Garrettů. Postaralo se studio Green Willow Games o opravdu neobvyklý příběh, nebo jde jen o další dílo s promrhaným potenciálem?

„Kreslené 2D pozadí má jisté kouzlo, 3D provedení postav si však nemůže zadat ani s 10 let starou Syberií.“

V zapadákově

Robert Garrett je univerzitní profesor, jenž se věnuje ornitologii. Jeho žena Vivian byla aktivní členkou komunity, než před rokem beze stopy zmizela. Jejich 4 děti, Lina, Violet, Gus a Merle jsou nadaní jedinci snažící se vypořádat se zmizením matky a podivným chováním otce. V roli nejstarší dcery, Liny, se snažíte zjistit, co se s vaší mámou stalo a napravit pochroumané rodinné vztahy.

Gray Skies, Dark Waters nabízí zhruba tři hodiny hraní, které se můžou trochu prodloužit, pokud vezmeme v potaz více konců. Nejsem si však jistá, zda je více konců opravdu motivací hru hrát, protože příběh je velmi přízemní a jeho chválu opravdu nechápu. Každý, kdo pečlivě čte poskytnuté informace, ví už od začátku, co se stane. Což je samozřejmě základní chybou podobné hry.

Mix stylů

Kreslené 2D pozadí má jisté kouzlo, 3D provedení postav si však nemůže zadat ani s 10 let starou Syberií. Jednak se do 2D grafiky nehodí, působí jako pěst na oko, za druhé nevypadají zrovna dobře a dost toporně se pohybují. A vzhledem k tomu, že kromě přesunů skoro k ničemu, co se pohybu týče, nedojde, mohla se hra klidně bez znázorněné hlavní hrdinky obejít. Přesouváme se tak jako tak mezi obrazovkami, je celkem jedno, jestli někdo udělá pár toporných kroků navíc.

Hra je kompletně nadabovaná, a to celkem příjemně. Konverzace probíhá tradičně, z nabídky si můžete vybírat různé otázky a odpovědi, občas vám hra dokonce prozradí, zda je vaše odpověď pravda či lež. Autoři slibují, že různé volby ovlivní výsledek hry, na závěr nás opravdu čekají různé konce. Co se konců týče, byla jsem lehce zklamaná tím, že se zaměřovaly pouze na Linu, hlavní hrdinku, a zbytek rodiny naprosto ignorovaly. To je na jednu stranu logické, na druhou stranu pak ale budování vztahů s rodinou působí zbytečně.

„Osobně jsem provedením myšlenky nebyla zrovna nadšená, měla potenciál, ale plno toho chybělo, mnohé části příběhu se mohly ještě doplnit a rozšířit, postavy by pak jistě dostaly plasticitu, která jim zde chybí.“

Ornitolog na lovu

Příběh je sdělován jednak rozhovory mezi postavami, za druhé stránkami z deníku otce rodiny. Ty nacházíte na různých místech a odhalují postupně centrální příběh. Samozřejmě se do jisté míry točí kolem zmizelé Vivian, víc vám ale prozrazovat nechci. Osobně jsem provedením myšlenky nebyla zrovna nadšená, měla potenciál, ale plno toho chybělo, mnohé části příběhu se mohly ještě doplnit a rozšířit, postavy by pak jistě dostaly plasticitu, která jim zde chybí. Takhle tady máme neurotickou hlavu rodiny a lehce neurotické geniální děti, které jsou poznamenány podivným chováním svých rodičů. To vše mohlo být rozebráno mnohem více do hloubky, a kdyby se deníkové zápisky zcela zrušily, či se staly součástí hry později, nemusel být příběh ani zdaleka tak průhledný.

Před vámi tedy stojí složitý úkol. Od zmizení vaší matky právě uběhl rok. Při tomto smutném výročí se o ní píše v novinách a redaktor přemítá nad tím, zda s jejím zmizením měl co do činění její manžel. To ve vás probouzí zvědavost, snažíte se znovu vydat po starých stopách a vypátrat, co se přesně stalo. Povídáte si se všemi svými sourozenci, odhalujete malá i větší tajemství a procházíte se po místech, které ve vás probouzí vzpomínky na vaši matku a šťastnější chvíle. Každý má nějaká tajemství, a vy je chcete všechna odhalit.

Gray Skies, Dark Water je hra, která promrhala potenciál na skvělý příběh a zároveň si ublížila nepovedeným vizuálem. Pokud se nudíte a máte dojem, že vás uspokojí cokoli, můžete to zkusit. Možná, že vás zaujmou různé konce příběhu.

Gray Skies, Dark Waters mělo jistě potenciál, bohužel ho nepříliš dobře využilo a dočkali jsme se tak pouze podprůměrné point-and-click hry. Za 7 euro dostanete 2,5D prostředí a možnosti ovlivnit dění v poněkud fádním příběhu.

zajímavý příběh
doprovodné příběhy z Avett Landing
vizuální stránka