Recenze The Lion’s Song – na cestě za úspěchem

The Lion’s Song – na cestě za úspěchem

Ylbirda

Ylbirda

5

Tři mladí talentovaní lidé se snaží prosadit ve Vídni a neztratit sami sebe.

Recenzovaná verze: PC

Mi'pu'mi je vídeňské nezávislé studio, které bylo založeno v roce 2009. Sestává se z 25 členů s více či méně zkušenostmi z práce v AAA týmech i na menších projektech. Na počátku své cesty vyvíjeli hry pro Nintendo DS a zpracovávali porty pro Hitman: HD Trilogy. Nyní vydávají poslední, čtvrtou epizodu point-and-click hry The Lion’s Song. Jak se studiu Mi'pu'mi vydařil návrat na začátek minulého století?

Mladí géniové

V dobách, kdy jsme ještě patřili k Rakousko-Uhersku, byla Vídeň hlavním městem říše. Samozřejmě se v ní díky tomu shromažďovali lidé, kteří chtěli něčeho dosáhnout. Nejinak tomu je u našich tří hrdinů. Jsou mladí, oplývají talentem a chtějí se prosadit. Mají před sebou velkou zkoušku, která může rozhodnout o jejich životě. Když se jich ujmete, budete mít na svědomí jejich úspěch nebo prohru.

V epizodě Silence se seznamujeme s mladou skladatelkou Wilmou, které zbývá už pouze pár dní do prezentace její nové skladby. Doufá, že s ní zaujme celou Vídeň a dojde zaslouženého uznání. Má to jenom jeden velký háček. Skladbu zatím nesložila. Chybí jí inspirace, a tak se vydává do opuštěné chatky v horách. Obklopená bouří, jediným spojením s vnějším světem je telefon, na jehož druhé straně je neznámý Leoš.

Franz, hlavní hrdina epizody Anthology je mladý malíř, vnuk známého horolezce, jenž ho může představit vážené společnosti. Franz má neobvyklý talent, vidí vrstvy lidí a ty zobrazuje ve svých portrétech. Ne každý je však jeho tvorbou nadšen. Jak přesvědčí i ty nejtvrdší kritiky?

Hrdinkou epizody Derivation je Emma, knihovnice a matematička, jež se snaží zpracovat teorii o změnách. Žije bohužel v době, kdy se ženy nemohou věnovat matematice, protože jejich mysl je příliš iracionální. Jak přesvědčit členy spolku Rádius, že i žena může excelovat v tomto oboru? Svými vtipy jistě k cíli nedojde.

Epizoda Closure svede naše tři hrdiny nepřímo dohromady, jak již naznačuje její název.

„Nejinak tomu je u našich tří hrdinů. Mají před sebou velkou zkoušku, která může rozhodnout o jejich životě. Když se jich ujmete, budete mít na svědomí jejich úspěch nebo prohru.“

Sépie a myš

The Lion’s Song je vyveden v bitové grafice a sépiových barvách. Bitová grafika není vždy úplně oblíbená, ale v tomto díle vypadá skvěle. Přechody pomocí postupného mizení a objevování se bitů jsou velmi plynulé a nečeká vás žádné dlouhé načítání. Zvuková kulisa je také velmi povedená, hudba je příjemná a další zvuky rozhodně neruší. Občas zaslechnete klepání na dveře či šum, mluveného slova se ale nedočkáte. To ovšem vývojáři vyřešili velmi elegantně. Každá postava má přidělenou barvu, dialogy se navíc nezobrazují na spodním okraji obrazovky, ale přímo u člověka, který právě mluví.

„Dopředu samozřejmě není jasné, zda jste právě učinili zásadní rozhodnutí, nebo zda šlo o maličkost. To se dozvíte až na konci každé epizody, která vám vaše rozhodnutí představí, a zároveň vám ukáže, jak volila komunita.“

Hra disponuje sice pouze autosavem, ale myslím, že v tomto případě to vůbec nevadí, jelikož je ukládání velmi časté. Epizody navíc nejsou nijak dlouhé, každá vám zabere zhruba hodinu a je jen na vás, zda se rozhodnete je hrát znovu. Co se ovládání týče, jde o klasickou point-and-click hru, kde si bohatě vystačíte s myší. Rozhovory probíhají pomocí vybírání odpovědí a akční předměty mají vždy popisek, takže je jasné, že s nimi můžete interagovat.

Zásadní rozhodnutí

Vaši hrdinové stojí před nejdůležitějšími okamžiky svých životů. Buď uspějí, nebo možná promrhají životní šanci. Každá kapitola před vás postaví pět rozhodnutí, které mají vliv na výsledek. Dopředu samozřejmě není jasné, zda jste právě učinili zásadní rozhodnutí, nebo zda šlo o maličkost. To se dozvíte až na konci každé epizody, která vám vaše rozhodnutí představí, a zároveň vám ukáže, jak volila komunita.

Kromě velkého množství achievementů a možnosti (nutnosti) zahrát si jednotlivé části znovu, se vám po absolvování všech dílů zpřístupní galerie. Ta zobrazuje všechny spojitosti mezi jednotlivými díly. Některé odhalíte již při prvním hraní, jiné objevíte až časem. Samozřejmě, že si v průběhu hry sami všimnete spojitostí mezi epizodami, ale galerie, jíž vás provedou protagonisté jednotlivých aktů, je velmi milým doplňkem, který se nese zcela v duchu této hry.

The Lion’s Song je dílo, které vás ve čtyřech epizodách zahřeje u srdce a dá vám pocítit atmosféru začátku 20. století ve Vídni. Samozřejmě ale musíte být fanouškem point-and-click her, jinak vám možná nebude připadat dostatečně akční. Vaše činnost sestává především z komunikace s různými osobami a rozhodování, jaký bude váš další krok.

The Lion’s Song si můžete vyzkoušet, první epizoda Silence je zdarma ke stažení na Steamu. Zbývající epizody vás vyjdou celkem na 9,99€.

The Lion’s Song – na cestě za úspěchem

Povedená grafika a krásná hudba jako kulisa skvěle ztvárněných příběhů vám zaručí zhruba pět příjemně strávených hodin plných umění, vědy a milých setkání. Nechte se unést vídeňskou atmosférou a užijte si tuto skvělou point-and-click hru, která vám nabídne i neočekávané zvraty.

grafické zpracování
příběh
rozhodování