Jelikož nám vychází stále nové tituly,které mají začít Nextgen,rozhodl jsem se pro novou sérii. Při kterých budeme vzpomínat na stáre tituly. První…
Jelikož nám vychází stále nové tituly,které mají začít Nextgen,rozhodl jsem se pro novou sérii. Při kterých budeme vzpomínat na stáre tituly. První hrou je S.T.A.L.K.E.R. jde o třídílnou sérii her z prostředí jáderné elektrárny Černobyl. Rozhodl jsem se pouze pro Call Of Pripyat. Shadow Of Chernobyl jsem sice hrál ale nedostal jsem se ke Clear Sky a bylo by to takové matoucí.
Po hodně dlouhé době jsem se zase dostal ke Stalkerovi. A musím říct,že jsem si ho náramně užil. Úžasná atmosféra a nehostinné prostředí zóny děla ze Stalkera zábavu na dlouhé hodiny. Jako ostřílený Stalker Major Ďegtarjev se vydáváte do zóny objasnit neúspěch operáce průplav. Po intru,které vás uvede do děje,si můžete vesele skákat zónou ve,které můžete sbírat artefakty,hrát si s mutanty a nebo dále pokračovat v příběhu. Příběh není to co vás na Stalkerovi uchvátí. Uchvátí vás právě atmosféra a dobře vypadající prostředí zóny. Příběh a celkové mise nejsou to nejlepší. Ano některé mise jsou dobré a dále budou rozkrývat příběh a spousta misí hlavně u vědců se často opakuje. Jdou tím stylem: Přines tam to... a to je vlastně všechno. Potom nějaké to měření a jeden ten hon na Kontrolera se taky najde. Ale to je tak všechno. Proto vás časem mise omrzí. A radši na chvíli příběh opustíte,což vám taky dlouho nevydrží. Když se budete chtít posunout v příběhu,tak to nepůjde. Například se mi stalo,že jsem měl splněné všechny mise,co mi byli nabízeny. Poté jsem měl misi u vědců,jenže tu jsem nemohl příjmout protože po mně chtěli tu neuvěřitelně blbou obranu proti psí-záření. A mohl jsem to vyřešit jedině tak,že jsem si pořídíl Exoskeleton,což mi pořádně vysálo kapsu. Pojdmě se ještě vrátit k samotné hře. Hra má i svoje chyby například častý propad snímků za vteřinu. Což se má na vědomí špatný engine. A hrá prostě padá i na těch nejlepších sestavách. To je tak jediná chyba. Bugy jsem při průchodu hrou nenašel,ty vlastně nenacházím v žádné hře.
HRATELNOST:
A co se týče samotně hratelnosti ? Hra se hraje perfektně. Hra se snaží vypadát reálně,to se jí taky daří. Ukazatele jídla,hmotnosti a radiace dělají zažítek ještě realnějším a aspoň víte,že hra není tak dívná. Jak jsem říkal tzv. Zóna je nelístotná a bez nábojů,lékarníček a kvalitních zbraní,se daleko nedostanete. Ve Stalkerovi se peníze shaní špatně. No oni se špatně neshaní spíš se rychle ztrací. Peníze se můžete vydělat: Sbíraním artefaktů nebo plněním misí a nebo můžete prodávat například zbráně,které ale musí být opravené nebo je od vás obchodnící nekoupí. V Zóně na vás číhají anomalíe,mutanti a nebo frakce,které vás nemají na Guest listu. Mutanta můžete klidně prohlásit za domácího mazlíčka ale většinou se vám to nepovede. S anomáliemi a emisemi už nic nenaděláte. Anomálie jsou takové svině,kterými když projdete tak vám upalí zadnici, udělají z vás Electra a nebo vás rozsekají na láhodnou rychlovku podle Ládi Hrušky. Dá se jim vyhnout tím,že je buď obejdete,proběhnete a nebo odhalíte dekektorem Svarog a potom kolem nich projdete. A co se týče frakcí. Jako v předchozích dílech tu je opět Povinnost a Svoboda. Přidáte se k nim tak,že pro ně uděláte nějakou tu prácičku a oni vás mezi sebe potom přijmou. Potom tu jsou banditi a Monolit. Banditi se pohybují po Zóně, kradou a dělají bordel. Pokud po nich nevystřelíte nic vám neudělají. A co se týče Monolitu ? Jsou to tak trochu retardi. Přesněji fanatici. Pokud jste hráli Shadow Of Chernobyl víte o co jde. Potkáte je až v Pripajťi ale i v okolí Jupiteru a Janova,kdy potkáte malou skupinu Monolitu,kteří se dostalí ze spárů ovladnutí. Ano byli ovládani a stříleli každého kdo se jim dostal pod hlaveň. A vy pro ně můžete najít úkryt,což nebude jednoduché protože je nikdo v lásce nemá. Během hry se podíváte celkem do třech lokací. Zaton,okolí Jupiteru a Pripjať. V Zatonu stojí vrak Skadovsk a je to váš začátek hry a prakticky vaše útočiště. Okoli Jupiteru stojí vlaková zastávka ve,které se usiídlili Stalkeři a je tam i bunkr vědců pro,které budete plnit několik úkolů a Pripjať je posledni oblast,která je jak se patří strašidelná a je to asi nejděsivější lokace. V Pripjaťi stojí stará prádelna ve,které se taky usídlili Stalkeři a je tam i slavná laboratoř X18,kterou v jedné misi prozkoumáte.
ATMOSFÉRA: o atmosféře jsem už mluvil. Je pořádně temná a nedoporučuji večer vycházet ven. Hra má pořádně strašidelný Soundtrack,který je na hře opravdu znát. A pokud byste si ho večer pustili lekly byste se i vlastní babičky. Zrovna pokud procházíte nějakou temnou budovou,budete se často otáčet,sbírat dokumenty a doufat,že vás nechytne Slender. Ne dělám si srandu. Zrovna při jedné misi kdy musíte v továrně Jupiter sbírat dokumenty. Je opravdu na hře poznat,že vás chce vystrašit. A vážně jsem měl strach.
OBTÍŽNOST: Berme Stalkera jako FPS Dark Souls. Jak jsem říkal budete potřebovat hodně munice,lékarníček a dobré zbraně. Některé zbraně se časem opotřebují a potom se zasekávají ale není problém si je u technika Kardana opravit. Taky by se hodila nějaká zbroj ale ne ta ze Skadovsk Marketu. Dobře kecám. Nechci vás nabádat k tomu aby jste si koupili Exoskeleton,který můžete znát z nového Call Of Duty: Advanced Warfare. Výhoda Exoskeletonu je ta,že je silný a praktický odolá většina kůlkám. Ne pokud se tedy postavíte do bitevní vřavy a budete se smát,že jste nesmrtelní. Ne prosím nezkoušejte to. A nevýhoda se týka toho,že do té doby dokud si s Pripjaťi nedovezete suvenýr v podobě kalibračních nástrojů,tak nebudete moc v Exoskeletonu běhat.
Abych to tedy shrnul. S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat je rozhodně hra,která stojí za vyzkoušení. Má dobrou atmosféru,hratelnost a prostředí Zóny vás na několik hodin určitě zabaví. Pokud máte zájem o další Retro,vyjádřete se do komentářů. Děkuji :)