Jakých změn doznal multiplay, co máme očekávat od módu plné synchronizace a dočkáme se vůbec Bratrstva?
Třetí assassinský příběh se stal doslova ze dne na den jedním z nejočekávanějších titulů letošního roku a tak není divu, že i my mu věnujeme značnou pozornost. Vedle dopoledního preview vám tak přinášíme ještě dalších pár střípků, které se třeba již do zmiňovaného preview nevešly.
Ekonomika
Pro některé bohužel, pro druhé bohudík, jakýsi systém vydělávání peněz a jejich následné utrácení se objeví i ve třetím díle série. Podle slov autorů se chystá nový ekonomický systém a těšit se můžeme třeba na přepracované obchodování. Prý není problém si mj. jen tak ulovit medvěda a pak jeho kožešinu někde draze prodat.
Osobně bychom se nebránili ani dynamickému systému poptávky a nabídky, když už hra slibuje ten plně interaktivní svět. Nostalgicky také vzpomínáme na jakési strategické plánování oprav vaší vily z druhého dílu a velice rádi bychom něco podobného v propracovanější variantě potkali i ve trojce.
Majetek
Člověk musí vždycky něco vlastnit a jiný prostě nebude ani Connor. Vývojáři nás trošku překvapili prohlášením, že chození po městě a nahodilé kupování obchodů už je minulosti. Avšak bylo to překvapení velice příjemné. Systém vlastnictví jednotlivých obchodů a jejich benefity totiž zůstanou, ale připravuje se pro ně úplně nový systém. Že by naše přání vyřčené jen o pár řádků výše nabralo reálné obrysy?
Přítomnost
Desmond vždycky byl a bude tou nejdůležitější postavou celé série. Zatímco v Revelations byl trošku odsunut do pozadí, v třetím díle se vrátí v plné síle. Ostatně celá série spěje k velkolepému vyvrcholení zasazené do konce světa v roce 2012. Dokáže tedy Desmond zvrátit zánik lidské civilizace s pomocí poznatků z historie? Odpověď na tuhle otázku nám určitě dá až samotná hra, ale již nyní vám prozradíme, že i v přítomnosti bude čas plynout a s Desmondem si užijeme delší časové rozpětí, než tomu bylo u minulých her.
Animus
Třetí díl na scénu přivádí zbrusunový Animus 3.0, který slibuje skutečně signifikantní změnu v celém designu interfacu. Kromě videí popisující historické stavby a osobnosti se pak máme těšit ještě na komentář Shauna Hastingse popisující průběh celé revoluce z pohledu Britů.
Multiplayer
Podobně jako tvůrci mlčí o příběhu, jsou na slovo skoupí i co se multiplayeru týče. Ale podle náznaků z multiplayerové části Revelations se dá předpokládat, že se zcela změní celá jeho koncepce. Podle dostupných informací už nepůjde o pouhý výcvik Templářů, ale rovnou o jejich nasazení v ostré akci.
Sami bychom si pořádné změny ve hře více hráčů přáli. Přeci jen vždycky přestala po kratší době bavit a ani počet hráčů nebyl nic světoborného. Vlastně si docela živě umíme představit nějaký kooperativní režim ve stylu Special Operations z Call of Duty: Modern Warfare 3. Ale toho se téměř jistě nedočkáme!
Synchronizace
Ani v třetím assassinském zastavení nebude chybět mód plné synchronizace, ale nutno podotknout, že prošel jistými změnami. Díky bohu! Přicházejí tak například námi vymodlené častější checkpointy a jiná bude i sladká odměna čekající na konci. Pokud opravdu splníte všechno přesně podle zadání, můžete se těšit na zajímavé in-game předměty, což je mnohem lepší, než jen 100% blikající v rohu obrazovky. Vlastně se můžeme bavit o takovém menším RPG systému. Čím dále dojdete a čím více toho v dané lokaci splníte, tím více bonusů a také zkušeností dostanete.
Bratrstvo
Téměř na 100% se Bratrstva ve hře dočkáme. Ale jak bude fungovat a co nám přinese je ve hvězdách. Očekávají se ale podobně jako u multiplayeru velké změny.
Frakce
Rozdělení na loupežníky, kurtizány a válečníky je nenávratně ztraceno v propadlišti dějin. Jelikož hra nabídne nesmírně komplexní svět, budou i jednotlivé skupinky potulující se po herním světě mnohem komplexnější.
Stále tak ve hře zůstane možnost přivolat si na pomoc některou ze spřátelených frakcí, ale všechno by mělo být provázáno také s tím, jestli jste jejich členem a celým světem pak má zamíchat také jakýsi systém náklonnosti.
Rychlé cestování
Třetí díl přinese dosud tu nejrozsáhlejší herní plochu a tudíž i největší porci cestování. A nutno říci, že už v Brotherhoodu bylo prostojů způsobených přesuny opravdu dost. Proto se opět dočkáme zrychleného cestování.
Jen těžko ale půjdou využít kanály z předchozích her, když se velká část hry odehrává v pustině. Máme se tak těšit na systém podobný tomu ze Skyrimu, jen trošku upravený tak, aby daleko více zapadal do herního světa. Teleport tedy doménou Assassin’s Creed III nebude.
Tower Defense minihra
Někdy se stane, že věci jednoduše nefungují a přesně to je případ obrany assassinské centrály formou minihry, která byla k vidění v Revelations. V Ubisoftu to označují za slepou uličku a neplánují se k tomuto konceptu prozatím vracet.
Vylepšení
Stručně a jednoduše prostě budou. Vrací se jak systém vylepšování výbavy a nakupování nových zbraní, tak změna šatstva. Ta navíc nebude jen tak kosmetická, ale ošacení se bude měnit spolu s dobou, která zrovna ve hře panuje a bude tak citlivě respektovat realitu.
Přečtěte si rozsáhlé preview, kde se dočtete další zajímavé informace o Assassin’s Creed 3.