Recenze deskové hry Karak 2
Speciály Článek Recenze deskové hry Karak 2

Recenze deskové hry Karak 2

4

Na hrdiny čeká další hrozba.

První Karak je hrou, která díky své přístupnosti pasuje primárně menším hráčům, přestože i zkušenější v ní mohou nalézt špetku zábavy. Pro veterány, kteří mají už kobky tajemného hradu prošlé je tu nyní Karak 2. Jak se liší od původní hry a co nového přináší, si můžete přečíst v následujících odstavcích.

Počet hráčů: 2 – 5

Herní doba: 45 – 90 min

Cena: 1079 Kč (Albi)

Poskytnuto: Albi

Věk: 10+

Karak 2 vám dá konečně svobodu

Přijdou vám kobky pevnosti Karak příliš omezené? Tak to jistě uvítáte jednu z hlavních inovací, s níž Karak 2 přichází. Celek se totiž odehrává mimo sídlo draka, který strážil prostory plné pokladů a nepřátel. Opuštění podzemních chodeb však neznamená, že tentokrát nebudete nuceni čelit různým nebezpečím. I tady totiž vládne zlo a jediný, kdo ho dokáže porazit jsou hrdinové, jimž se podařilo odrovnat obřího šupináče. Do rukou je vám díky tomu dána opět veskrze stejná družina jako v první dílu s několika nováčky, jejichž schopnosti opět posunují o něco hratelnost tohoto díla.

Recenze deskové hry Karak 2

V případě, že budu brát v potaz i promo postavu, tak v Karak 2 naleznete celkem sedm postav. Velká část hrdinů už má něco za sebou, nalézt je mezi nimi však možné i dvojici nováčků. Vedle nekromanta Xanrose či hraničářky Lorraine je tu kupříkladu divoký průzkumník Darius nebo statečná válečnice Elspeth. Všichni zúčastnění se do bitvy se zlem vydávají na „ořích“ pasujících k jejich specializaci a původu. Každý z bojovníků dobra opět přichází s dvojicí schopností, kterými se odlišuje od zbytku družiny. Vědma Taia kupříkladu vidí do budoucnosti, takže při vytažení nového dílku krajiny si může vybrat, proti čemu se postaví. Výstava budov je pak pro ní levnější, zatímco válečník Horan po bitvách získává suroviny z míst, kde se právě nachází.

Jak znalcům první hry napověděla jistě prezentace vědmy Taii, základní myšlenka Karak 2 bude dosti podobná tomu co prezentoval první díl. Namísto kusů chodeb tu však máte dílky mapy, s jejichž pomocí definujete podobu herního světa. Pokaždé když jeden z nich umístíte, musíte sáhnout do balíčku a vytáhnout si žeton hrozby. Postaveno je před vás celkem osm elementárních monster s různými hodnotami. Za jejich porážku pak vždy obdržíte odměnu vyobrazenou na druhé straně žetonu. Dostat se touto cestou lze ke zbraním, kouzlům, amuletům, vítězným bodům (kameny duše) nebo surovinám. Novinkou v rámci získatelných odměn jsou amulety, které představují prvek navyšující statistiky vašich postav, a především přinášející jim kupříkladu nové kostky. Hrdinové ovšem v Karak 2 nejsou na boj proti temnotě sami.

Recenze deskové hry Karak 2

Bez budování to tentokrát nepůjde

Zatímco v prvním díle parta hrdinů bojovala proti drakovi a různě rozmístěným monstrům sama, v tomto případě mají po ruce celé armády. Tedy přesněji řečeno, možnost je vybudovat. V předchozím odstavci zmíněné suroviny totiž v Karak 2 neslouží k ničemu jinému než k budování. Každý z hrdinů tentokrát staví vlastní město, v němž si výstavbou otevírá nové budovy a skrze ně následně verbuje jednotky. V nabídce podpůrných sil je možné nalézt rytíře, čaroděje nebo střelce s luky. Každá z profesí má svou vlastní budovu a také cenu, kterou je nutné za nábor vždy zaplatit. Lučištníci si žádají žeton dřeva, mágové touží po kamení a rytíři baží po jídlu.

Recenze deskové hry Karak 2

Město pak slouží k navyšování počtu tahů, lepší pohyblivosti vašeho hrdiny nebo také navyšuje jeho slávu. Tu navyšujete za pomoci soubojů, ale také budování. K čemu v Karak 2 vlastně slouží? Jedná se o prvek, který je důležitý při verbování nových sil. S neznámým hrdinou totiž půjde jen málokdo, zatímco se slavným válečníkem klidně celé zástupy. Čím více máte slávy, tím větší počet vojáčků si můžete vzít na cesty, což v praxi znamená, že dostanete do rukou větší objem kostek jednotek, které se následně užívají v boji.

Cílem celé výpravy je v Karak 2 eliminace Temného generála, což je postavička obklopená posluhovači navyšujícími mu celkové číslo. Je tedy malá šance, že ho zabijete hned. Jakmile se vám to ale podaří, hra končí a nastává přepočet kamenů duší, které představují vítězné body. Hráč s nejvyšší hodnotou automaticky vyhrává. Opět tu není třeba hledat žádnou velkou komplexitu.

Recenze deskové hry Karak 2

Svého předchůdce Karak 2 v žádném ohledu nezahanbuje

Karak 2 je stejně jako první titul zastupující tuto značku velmi přístupným dílem, které rozhodně stojí za pozornost. V případě, že máte rádi hry, do kterých není náročné naskočit a nabízí vám hodiny kvalitní zábavy určitě je právě tento kus zajímavou volbou. Oproti svému předchůdci se celek posouvá a přináší řadu nových zajímavých mechanik. Neočekávejte tu však nic příliš komplexního. Náročnost tu rozhodně něčím, nač by se tu sázelo. Pokud se vám ale líbila jednička s dvojkou rozhodně chybu neuděláte.

Za poskytnutí kopie hry Karak 2 děkujeme českému distributorovi, společnosti Albi.

Recenze deskové hry Karak 2