ElementGamer: Když jste zkoušel všechna nastavení, proč vkládáte obrázky pořízené při středních detailech? Jakožto recenzent, měl by jste čtenářům ukázat co hra v nejvyšším nastavení nabízí a když ne, měl by jste v tomto případě napsat, že jste hrál při medium nastavení. Je velice zajímavé, že když jeden čtenář nesouhlasí ve všem s recenzí, hned se na něj všichni sesypou. Neříkám že má mít tato hra 10/10 ! ani nevyzdvihuji jak je ve všech směrech bezchybná a rozhodně se nesnažím zvrátit Vaše hodnocení ! ! Je mi to úplně jedno. Pouze ve zkratce konstatuji, že si vzhledem ke třetímu dílu nezaslouží 6 bodů. Pokud vezmu v úvahu všechny díly, musím dát tomuto produktu sedm bodů a to né kvůli jeho znovuhratelnosti, ale s ohledem na původní hru, která ve své době způsobila malou revoluci. PRO VŠECHNY ČTENÁŘE : pokud máte zájem o SC2, počkejte až bude stát 600, - , až přibude několik nových AI protivníků. V konečném důsledku si přičtěte 1. 5 bodů a mohu Vám slíbit že si hru náležitě užijete.
ElementGamer: na ULTRA nastavení jsem ji při FHD hrál na notebooku s GEFORCE GT 750M a šlapala poměrně dobře. Jak jsem již dříve psal: Stronghold běží na enginu, který nekypí přílišnou optimalizací. Při tom, jak běžel Stronghold 3, který vypadal graficky hůře než tento díl, musí každý uznat, že Firefly na optimalizaci zapracovala. Už jen co se týče fyziky. Pokud jste v S3 při krvavém boji sestřelili jakoukoliv osazenou věž, snímková frekvence padala o desítky procent. Zde se takto razantní pokles FPS neděje. A ano rozdíl mezi MEDIUM a Ultra je znatelný! Textury zde vypadají jako něco z prvního DOOMA.
Honzas4400: Autor jistě není povinen, ale pokud se vyjadřuji ke grafické stránce, jistě by bylo vhodné přepnout hru do ULTRA nastavení, ať každý samostatně usoudí o jak kvalitně zpracovaný titul se jedná! Tyto pořízené obrázky jsou jasné dezinformace. Kromě toho, v tomto případě spíš vidím lenost recenzujícího, protože u SC2 musíte hru vypnout a až pak se aktivuji dříve nastavená volba grafiky.
Neřekl jsem, že se mi hra líbí, řekl jsem že má své vady, ale rovněž jsem řekl, že si s ohledem na zde recenzovaný Stronghold 3 tuto známku rozhodně nezaslouží. Pokud hodnotím hru, to co ovlivńuje mé rozhodnutí je buď konkurence, nebo minulé díly s kterými mohu srovnávat. Jelikož Stronghold nemá přímou konkurenci, měl bych tento díl srovnat s předešlým dílem, přičemž rozdíl jednoho bodu je k s míchu. A pokud někdo zná všechny díly série, tak jako já. Zcela jistě se přikloní na mou stranu.
Miky: Mě je úplně jedno jakou známku jste hře dali. Nejsem její propagátor. Co mi ovšem jedno není, tak to kompetence recenzujícího. Alespoń by jste mohli vyměnit obrázky za pořízené snímky z ultra nastavení. A nebo: napsat, že nereprezentují grafickou stránku neboť se jedná o obrázky z hádám low/medium nastavení. A ano: je mezi nimi rozdíl (už jen textury) .
Rys18: Strongholdu HD jsem dal 4, protože tvůrci hru obohatili jen o vyšší rozlišení, přičemž i za takto malou změnu 10 let staré hry po nás chtějí peníze!
ElementGamer: Zaslouží si 7 (př: eurogamer) . Je na tom oproti 3 dílu co se grafiky týče o dost lépe, byť užívají stejný engine. A co se týče obsahu? Jsou na tom hry podobně: opět, Stronghold 3 (5/10) má 20% obsahu SC2.
Nebýt hra ve 3d, nikdo by si ji nekoupil. viz: Stronghold Crusader HD, Stronghold Crusader Extreme. S tím 3d otáčením máš asi pravdu - vytváří to zmatek.
Alfajk: tahle hra je o 5 tříd lepší než třetí díl, který dostal 5 bodů! ! ! Hra používá Hakov vision engine pro grafiku a Havok engine pro fyziku. Původně to byl engine od firmy Trinigy : VISION GAME ENGINE a po akvizici Intelem je to Havok vision engine!
Nemá smysl vkládat do hry pohled půdorysu budov, protože je hra ve 3d a můžeš si pootočit pohled, tohle je přesně ten případ nekompetence některých diskutujících.
ElementGamer: Ačkoli se to moc nezdá, Stronghold je o rovnováze a sebemenší změna rozkope těžce hledanou vyváženost hry, proto moc neexperimentují. HL 2 stavělo na technologicky slabším enginu než ID Tech 4 a Cryengine 1 ! dynamické stíny atd...
ThainDegu: což je v případě firefly smutný konec pohádky Takto geniální koncept nebyli schopni za 12 let vylepšit! ! ! ! proč není třeba levelování budov? levelování vojáků (vojín, kapitán, . . ) ? rozličnější terén a s tím související mnohem větší mapy? Opravdu doufám, že se tento díl bude prodávat, studio najme víc lidí, zakoupí Cryengine a rozjede to, jinak nemá šanci na úspěch - proč hrát dvanáct let starou hru jen v lepší grafice ?
Kolousek001: Hra používá HAVOK vision engine, který není graficky nejvyspělejší a který má doslova příšernou optimalizaci. Jsem fanouškem Strongholdu a proto by mě nejvíce potěšilo, kdyby značku prodali nějakému studiu, které má možnosti a hlavně nápady na její zlepšení. Obávám se že Firefly tuhle značku časem jenom pohřbí (pokud to už neudělali) . To jak budou schopni uchopit obrovský potenciál této hry se ukáže u dalšího pokračování, tohle mělo zkopírovat jen starý titul.
ThainDegu: Stronghol nemá konkurenta ve svém žánru (bohužel) . Obávám se, že tento díl je v očích některých jako kdysi Stronghold 2, všichni tvrdili, že nesahá jedničce ani po ... Zase ta samá pohádka. Stronghold 2 byl mnohem větší hrou než Crusader, je dokonce větší než nyní SC2 a už z té podstaty by se dalo říct že je lepší. Můžeš namítnout: jde přeci o hratelnost: Osobně jsem u Crusaderu strávil odhadem tak 800 hodin a u dvojky 400 a mohu říci, že sem se bavil úplně stejně, ano na dvojce byli nějaké přešlapy, ale hratelnost byla úplně to samí! ! Kdyby byl SC2 naprosto totéž jako první díl, jen by měl o třeba příkopy méně, všichni by nadávali, že je to ta nejpodstatnější věc a důvod proč hru nekoupit. Stačí se podívat na komentáře na tomto webu, u každé nové zprávy o této hře je bezpočet negativních komentářů, kteří vidí jeden nedostatek a hned hází hru do jednoho hořícího pytle! Tato recenze je naprosto neadekvátní! ! NA tomto webu dali před lety Strongholdu 3 ...5 bodu! ! a pokud jsi třetí díl hrál, musíš uznat že to byla totální sračka, která si nezasloužila ani 2 body! pokud bych dal trojce 5 bodu, pak bych musel dat tomuto dílu minimálně 9! vždyť je v této hře o 90% méně bagů a o 100% víc obsahu.
ElementGamer : Jakožto předpokládám autor recenze, pokud bych hodnotil grafické zpracování: nevkládal bych do článku vytípané obrázky z low/medium nastavení, pokud spustíš ultra detaily, textury nebudou tak rozplizlé jako výše znázorněné. Firefly Studios je Indie vývojář: přečti si na internetu definici. Hra vyvíjená malým týmem bez podpory vydavatele počítačových her. Stronghold Crusader 2 vznikal za těchto podmínek. Vývojáři neměli dost času a peněz. 2 roky vývoje je na hru velmi málo, zvlášť s takto malým týmem. Celá recenze se nese přesně v duchu ostatních recenzí, přepadá mě pocit, že jsi pustil jednu misi a sepsal recenzi, vytípané obrázky by tomu odpovídali.
ThainDegu: HL přineslo ve své době o malinko větší revoluci a v podstatě definovalo ságu. HL je pokračování jak má být, ale technologicky ve své době zaostávalo za Far Cry a Doomem 3. I tak byla ale grafika parádní. Tvůrci šli na Gambitious, kdyby šli na Kickstartet , vybrali by určitě víc, ale pokud by nesplnili svou metu, o peníze by přišli. Nevím o jaké konkurenceschopnosti mluvíš: Stronghold nemá svého konkurenta, to je také důvod, proč posledních 9 let přešlapuje tato serie na místě. A v poslední řadě, Stronghold se jako AAA rozhodně netváří.
MIKY: jedná se zcela určitě o Indie hru, pořizovací cena tomu jistě neodpovídá, ale náklady na vývoj jednoznačně. Doporučuji, aby budoucí zájemce o hru počkal na výraznější zlevnění. Far Cry 3 srovnávám s jedničkou, neboť je to stejná značka, i když se jedná o dvě ze své podstaty odlišné hry, UBISOFT musí počítat s tím, že je mezi sebou budou hráči srovnávat. Vzhledem k počtu vývojářů (skutečně jich bylo maximálně kolem 20) bych hru nesrovnával s jinými RTS strategiemi. Je pravda, že když hra stojí stejně jako AAA hry, svádí to k přímému porovnání, ale zde je situace jiná. Stronghold Crusader 1 je lepší! Stejně tak jako je lepší Call of duty 1, Crysis 1, Half Life 1, Far Cry 1, Doom 1/2, duke nukem 3D, staré díly NFS, atd... Je těžké navázat na úspěch her, které předběhly svou dobu a popravdě, možná vyjma GTA mě nenapadá žádné pokračování, které by překročilo slávu svého přímého předchůdce.
Na Stronghold Crusader 2 se dá pohlížet ze dvou stran.
Pokud tuto hru srovnáváte se stejně drahými, ale velkorozpočtovými tituly, musíte udělit maximálně 6. 5/10. Byť se jedná o kvalitní produkt, nemůže se svým obsahem, inovativností, audiovizuální kvalitou rovnat například takovému Total War.
Pokud se ale na hru podíváte jako na Indie produkt pro určitou skupinu lidí, zaslouží si tento Stronghold alespoň 8/10. Je dvakrát lepší než Stronghold 3, je o malinko lepší než Stronghold 2 a Stronghold Legends, a nakonec: S ohledem na možnosti vývojářů: stává se věrným nástupcem legendárního Strongholdu Crusaderu.
Počkejte si, až bude tento díl stát 700-600 a kupte si ho, stojí to za to. Podpoříte tak vývojáře a ukážete jim, že se vydali správnou cestou.
Prosím: neřaďte se mezi ty idioty, kteří tvrdí, že je hra mnohem horší než původní crusader! Není to pravda! Pokud chcete srovnávat kvality pokračování legendárních her, vezměte prosím v úvahu, třeba tokové Far Cry. První díl, této legendární pecky o několik tříd převyšuje všechny jeho pokračování. Jako další příklad mě napadá první Crysis. Kdo tvrdí, že druhý, potažmo třetí díl svými kvalitami převyšují původní hru, si v jednom případě buď lže do kapsy, nebo podléhá časté chybě úsudku. Jako další krásný příklad poslouží Call of Duty, od prvního MW sérii jen překračuje na místě, nevím, jestli si toho někdo také všiml, ale všechny díly v posledních sedmi letech jsou neustále to samé! Takže pokud hře vyčítáte, že se od svého předchůdce příliš neliší, vezměte prosím v úvahu ostatní série a zhodnoťte tento argument v širším kontextu.
Pravdou je, že původní Crusader byl a je velice zábavnou hrou, která ani za těch dvanáct let ze své hratelnosti nic neztratila. Bezesporu se i dnes jedná o velmi hodnotný titul, který nabídne pobavení na stovky hodin, přičemž ani po té, ze své znovuhratelnosti nic neztratí.
Tento díl měl hráčům nabídnout doušek nostalgie a vyvolat u nich vzpomínky na doby kdy měl každý pořádný PC hráč doma ve svém portfoliu nějakou tu RTS strategii. Bohužel dnešní trh táhnou FPS a RPG hry a tak strategie paběrkují v ústraní. Pokud na nějakou dnes náhodou narazíte, zjistíte, že se jedná o pokračování nějaké slavné značky, přičemž po spuštění zjistíte, že hra proti svému předchůdci také nenabízí nic moc nového.
Přečetl jsem si, snad všechny recenze SC2, přičemž jen neinformovaným webům vadí, že je hra neinovativní, technologicky zastaralá a celkově nevýrazná. A že nesahá původnímu Crusaderu ani po kotníky. Není to pravda! Pokud chcete objektivní a skutečně hodnotnou recenzi od hráče s rozhledem, navštivte prosím ddworld. cz . Zde se mimo jiné dozvíte širší souvislosti například mezi tímto a předešlým dílem.
Kromě třetího pokračování jsem hrál všechny díly této série, a proto mohu objektivně posoudit kvality této hry v kontextu svých starších bratrů. Ještě před tím než si utvořím svůj názor, musím vzít v úvahu, za jakých podmínek hra vznikala. Firefly Studios v roce 2011 vydali třetí pokračování této série. Hra byla ve všech směrech tak špatná a zabugovaná, že jsem ji po hodině se znechucením vypnul. Celosvětově si z recenzí odnášela podprůměrná hodnocení, přičemž v některých případech byly pro ní 4 body z 10 milodarem. Po této katastrofě se studio rozhodlo, že další jejich pokračování naváže na úspěchy nejhranějšího dílu, že hra nabídne naprosto stejnou hratelnost a že si tento projekt budou financovat sami, tedy bez kolosálního vydavatele. Jelikož se jedná o malé indie studio, netřeba zapomínat, že hru vyvíjelo minimum lidí (snad něco kolem 20) . K omezenému počtu lidských zdrojů si připočtěte minimální rozpočet a vyjde vám, že je hra poměrně komplexní, byť v některých případech lehce okleštěná proti svému předchůdci.
Z recenze jsem se dočetl, že se jedná o audiovizuálně zastaralý počin, který se blíží otřesnému třetímu pokračování. Jelikož tento díl využívá naprosto stejný engine, jsou zde logicky jisté podobnosti. Ačkoliv se nejedná o technologicky nejvyspělejší hru, mohu bezpochyby říct, že svým grafickým zpracováním svého předchůdce značně převyšuje. Pokud se vám soudě podle obrázků zdá, že lžu, sluší se říci, že recenzent neměl spuštěné maximální detaily. Výše pořízené obrázky jsou podle mého odhadu maximálně z nastavení se středními detaily. Audio doprovod čerpá hlášky ze svých předešlých dílů, zejména z druhého pokračování. Byť jsou hlášky mě osobně notoricky známé, uvítal bych více rozmanitosti a novoty. Takto zvolený audio set ve mně nevyvolává zamýšlenou nostalgii, ale spíše lenost vývojářů a pocit že hraji něco, co už jsem hrál.
Funkčnost multiplayeru je něco, co se časem jistě vyřeší a Stronghold není jedinou hrou, která má hned po vydání problémy v této oblasti. Tutoriál je naprosto stejný jako ve všech předešlých dílech a proto ho nehodnotím jako stěžejní prvek mého hráčského očekávání. To na čem staví úspěch této série a co je důvodem neúspěchu třetího dílu je onen slavný mod potyčky, nebo, chcete-li Skirmish. Můžete si vybrat z několika Ai protivníků, přičemž herní taktika jednotlivých charakterů se mírně liší (opět, Ai protivníků je naprosto stejná jako u předchůdců! Pokud se někde dočtete, že je slabá, není tomu tak ) . Celkově je tento díl o něco těžší než jeho předchůdci, je to dáno tím, že je mnohdy těžší nasbírat dostatečné množství potřebných surovin. Například: železo, pokud jste v prvním Crusaderu obsadili železnou žílu, vyskládali maximální počet těžebních pracovišť, do pěti minut jste měli celkem slušně postaráno o finance a mohli tak vytvořit obrovské armády. V tomto díle je těžební stroj asi pětkrát větší a tak postavíte maximálně