Adr1ft – malátný simulátor
Recenze Adr1ft – malátný simulátor

Adr1ft – malátný simulátor

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

33

Virtuální realita pomalu ale jistě klepe na dveře, zaujmou nás první projekty zaměřené tímto směrem?

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Když Adam Orth před pár lety po řadě problémů opustil Microsoft, většina herní komunity s ním už asi moc nepočítala. Přesto se rozhodl založit malé vývojářské studio Three One Zero a s ním se pustil do práce na svém novém projektu. Vesmírný simulátor chůze Adr1ft byl ve vývoji jen tři roky. V jejich průběhu se Orthovi podařilo vytvořit vcelku zajímavě vypadající dílo, které dokázalo příjemným vizuálem okouzlit nejednoho herního novináře. Možná právě díky tomu dostal možnost spolupráce s úspěšným vydavatelským uskupením 505 Games. Po distribuci vydařeného Brothers: A Tale of Two Sons či PayDay 2 byl tento krok pro mnoho lidí jistě velkým překvapením. Vyplatí se 505 Games sázka na nejistého koně?

Tajuplný vesmír

Po krátké výukové sekvenci prodělané na Zemi se v kůži hlavní hrdinky ocitáte hodně daleko od zemského povrchu. Orbitální stanice HAN-IV byla za neznámých okolností zničena. Jediným přeživším je vaše postava, která musí hned po svém probuzení bojovat o holý život. Hladina kyslíku v jejím skafandru totiž pomalu, ale jistě klesá. Je naprosto nezbytné, aby se dostala rychle do bezpečí. Naštěstí je kousek od ní odtržený kus vesmírného komplexu Northstar-IV, který by měl nabídnout vše potřebné pro přežití a návrat domů. Krom záchrany svého života, bude vaše protagonistka také zkoumat důvody zkázy jejího původního pracoviště. V nelehkém hledání pravdy jí pomohou záznamy z palubních počítačů a hlasové nahrávky.

Příběhová linka v Adr1ft není vůbec špatně vystavěna. Osobně bych jí označil za mírný nadprůměr. Děj jako celek podpírají hlavně perfektně napsané postavy z hlasových nahrávek, které mají určitou hloubku. Jejich životy, vztahy a minulost dokáží hráče přivést k jistým úvahám nad životem a směrem jakým se ubírá. Druhým podpůrným pilířem je vizuál, který v některých okamžicích dokáže vzít dech. Zbytek elementů je na tom už o něco hůře, než by se dalo zprvu čekat.

Nulová gravitace

Orbitální stanice HAN-IV není navržena zrovna nejlépe. Prostředí, v kterém se odehrává váš příběh, se prakticky výrazně nemění. Jednotlivé laboratoře, chodby a kabiny jsou víceméně totožné. Mimo to, vás Adr1ft za pomoci všudypřítomné nulové gravitace přinutí k proplouvání celého komplexu hlemýždím tempem. Pohyb je tu velmi náročnou aktivitou, možná bych se ho nebál označit za prkenný. U simulátoru chůze bych čekal asi trošku přístupnější a hlavně plynulejší možnost postupu kupředu. Ne každý si totiž libuje v uměle prodloužené herní době.

„Aspekt survivalu působí hodně toporně. Jeho plná absence by hře možná prospěla víc než vynucená přítomnost.”

K natahování herní doby se dá krom extrémně pomalého pohybu využít také prvek přežívání. Vaše postava si při hraní hlavní kampaně Adr1ft musí vždy po pár sekundách doplnit zásobu kyslíku, který používá jak k pohybu, tak i k dýchání. Hlavní hrdinka mi díky tomuto prvku připomíná osobu závislou na šlehačce. Když si nedá svou pravidelnou dávku, je po ní. Aspekt survivalu působí hodně toporně. Jeho plná absence by hře možná prospěla víc než vynucená přítomnost. Popřípadě, když už ho tvůrci chtěli do projektu vložit, měli ho zpracovat pořádně a ne takto.

Elementární dějová linka naštěstí není jediným způsobem jak si lokace přístupné ve vesmírném dobrodružství projít. Autoři na žádost komunity přidali free režim, který hráče mimo hlavní linii zbavuje nepříjemného survival tlaku. Osobně tento krok vítám. Klid a mír je přeci jen lepší než neustála honba za kyslíkem.

Zachrání vás radar?

V současnosti vám při hraní primární příběhové linie nezbude nic jiného než lovit nádoby s kyslíkem. Jejich hledání by vám měl usnadnit radar zabudovaný ve vašem skafandru. Jeho fungování není k vaší smůle moc efektivní. Díky velkému prostoru kolem vás je z něj prakticky další problematický herní prvek. Většinou mi jeho asistence při pátrání po předmětech spíše uškodila, než prospěla. Po čase jsem ho používal jen v případech nejvyšší nutnosti. Naštěstí jich nebylo mnoho. Snad se vývojáři na tento aspekt zaměří a upraví jej do takové míry, aby byl hráči k užitku a ne k zlosti.

Chod tohoto vesmírného díla je víceméně bezproblémový. Hra i přes nejvyšší nastavení jela stále plynule na 60fps. Propady jsem v průběhu hraní nezaznamenal. Vzhledem k pěknému vizuálu je kvalitní optimalizace příjemným překvapením. Škoda jen, že zbytek hry není stejně povedený jako nyní zmíněná technická stránka.

Pěkný průměr

Adr1ft je vesmírný simulátor chůze s příjemně působícím vizuálem, povedenou optimalizací a zajímavě vystavěnými charaktery. Zbytek herních prvků balancuje někde mezi průměrem a podprůměrem. Celek mi přijde v mnoha směrech nedoladěný. Osobně bych ho doporučil jen milovníků vesmíru a krásného výhledu. Pokud ve hrách hledáte větší hloubku či plynulejší hratelnost, je naprosto zbytečné se do tohoto dobrodružství vůbec pouštět.

Adr1ft vyšlo na Steamu pro PC za 19,99€. PlayStation 4 a Xbox One verze jsou stále ve vývoji.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Adr1ft – malátný simulátor

Verdikt

Nové dílo Adama Ortha se moc nepovedlo. Prakticky je to titul zacílený jen na určitou část herní komunity. Pokud máte rádi vesmír, příjemný vizuál a pomalejší hratelnost, nemusíte se tohoto díla vůbec bát. Jestli vám naopak nesedí ani jeden zmíněný prvek, nemá cenu se tímto projektem dál zabývat.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

dech beroucí momenty
dobře vystavěné postavy
nepraktický radar
nedomyšlený survival prvek
toporný pohyb
celková průměrnost
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama